Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Ivo Wilms schreef:Dit zijn originelen...
Papier, manier van drukken, alles klopt zover ik zie.
Die onderste had Omgitsme ook, en Jim vertelde toen dat deze bijna allemaal fake zijn.
De 2 die daarboven staan lijken me op een zelfde manier uitgescheurd te zijn (uit een blad oid)
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Het papier van de repro's is veel dikker als de echte oorlogs versie. Ook aan de verkleuring van het papier haal je de slechten er zo uit. Prijs indicatie vindt ik altijd moeilijk bij zulke posters. Vast wel iemand die er wel een prijsje aan kan plakken.
Deze heb je zo te zien in een fotoalbum geplakt (dan wel met of zonder fotohoekjes).
Originelen hebben niet dit formaat en dit zijn inderdaad de herdrukken, niet uit de serie de oorlogskranten, maar uit de serie "Nederland in Den Oorlog". Deze zijn uit de jaren eind 40/begin '50. De manier van drukken lijkt daardoor inderdaad oud
mgschutze schreef:Deze heb je zo te zien in een fotoalbum geplakt (dan wel met of zonder fotohoekjes).
Originelen hebben niet dit formaat en dit zijn inderdaad de herdrukken, niet uit de serie de oorlogskranten, maar uit de serie "Nederland in Den Oorlog". Deze zijn uit de jaren eind 40/begin '50. De manier van drukken lijkt daardoor inderdaad oud
Klopt inderdaad, die van de Stem der SS had ik ook en ook de eerste. Toen Jim zei dat ze ook na-oorlogs waren uit de boeken 'Nederland in den Oorlog'.
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
Jep, er zijn een hele boel van deze boeken, precieze aantal weet ik niet, ik heb er in de schuur nog wel een boel liggen, ook veel dubbel. Wij gebruiken ze nog wel eens om de documenten eruit te snijden en ze dan in leskoffers voor scholen te stoppen, dan gebeurt er nog iets zinnigs mee
Hier voor Iedereen nog even foto's gemaakt om te zien hoe deze boeken er uit zien:
Ik heb die serie ook ergens op zolder liggen, kon niet op de naam komen en haalde er daardoor 2 door elkaar .
Ivo sorry dat ik verkeerde naam noemde, maar ik doelde op hetzelfde als Jim
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!