Kan het kloppen dat dit binnenwerk tjeschies is?
Foto.

mvg
Vanaf deze foto's zou ik nog altijd 2delig zeggen. De naad lijkt op de foto nog altijd een ingeslagen rand en geen naad tussen 2 verschillende delen.utmi schreef:3 delig dus. Ik zou de buitenkant even met wd40 insmeren...
WintercamoZoals Jim al zegt lijkt het inderdaad zo te zijn dat de helm ooit met een witte verf over is geschilderd. Voordat mensen echter gaan roepen dat dit misschien een wintercamo betreft. Ik heb nog nooit een Luftschutz helm gezien die een andere kleur had dan zwart of blauw en deze kleur lijkt me dan ook gewoon na-oorlogs aangebracht.
Dat is ook niet zo heel moeilijk. Veel mensen hebben altijd angst voor afbijt daar het erg agressief is. Ik heb wel eens verfafbeit gebruikt op overgeschilderde helmen. Als je de helm heel snel behandeld met afbijt pakt het de bovenste laag eraf, de laag er onder blijft grotendeels onbeschadigd. Ik deed dit dan op waardeloze helmen. De andere optie is bij bijvoorbeeld een mooie Duitse helm dat je met een klein scheermesje of breekmesje aan de gang gaat, ben je avonden zoet mee (heb ik het geduld niet voor), maar ik ken er een paar die het gedaan hebben (en mooi).Jasper J schreef:Dan is het verf verwijderen wel goed gelukt?
JaJasper J schreef:De kleur blauw die de helm nu heeft is correct?