Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Wie weet waarvoor dit dekseltje presies bestemd was.
Het is van een klein doosje geweest waar gasmakserglaasjes inzaten, alleen heb ik geen idee wie die gebruikte.
Via google kan ik alleen een terug vinden uit de grond, op een Pools forum
Het is van zink gemaakt
al moet ik zeggen dat google translate niet erg goed werkt kwam er dit uit:
Openstellen van de reserve-lenzen compartiment en een nieuw ding van reserveonderdelen lenzen kunnen worden gelokaliseerd en wordt gemarkeerd Klarscheibenbuchse (TP) bwz 41. Ook te vinden binnenkant van het busje is een aluminium omhulsel en zoekt iets bedrijf dat in de plaats aan de onderkant.
(ik vermoed) dat het gaat om een deel van een gasmasker bus.
maar ik weet het niet zeker of het uit het afrika korps komt zoals de advertentie aangeeft (zie link hierboven)
al moet ik zeggen dat google translate niet erg goed werkt kwam er dit uit:
Openstellen van de reserve-lenzen compartiment en een nieuw ding van reserveonderdelen lenzen kunnen worden gelokaliseerd en wordt gemarkeerd Klarscheibenbuchse (TP) bwz 41. Ook te vinden binnenkant van het busje is een aluminium omhulsel en zoekt iets bedrijf dat in de plaats aan de onderkant.
(ik vermoed) dat het gaat om een deel van een gasmasker bus.
maar ik weet het niet zeker of het uit het afrika korps komt zoals de advertentie aangeeft (zie link hierboven)
Bedankt voor je reactie, ik had die pagina ook al gezien maar dit lijkt me geen onderdeel van de bus.
Er zou dan op z'n minst een lipje op moeten zitten om hem open te maken, of sporen zijn waar de scharnier bevestiging zat
het hoeft niet meteen perse een dekseltje te zijn, je zit er niet veel naast.
om mijn vermoedens te bevestigen heb ik ook nog wat gezocht met google, en dit kwam er uit.
het gaat hier waarschijnlijk om het dekseltje van de gasmasker bus waar het reserve brillenglaasje in bewaard word hier omcirkelt:
en een duidelijkere foto:
maar ik weet niet van wat voor een gasmasker bus het komt omdat ik niet echt thuis ben in de wo2 e.d. maar wel handig ben met google
Bedankt voor de duidelijk foto's maar ik denk niet dat het hiervan is omdat ik het hendeltje mis om hem te openen.
Kan natuurlijk wel, ben benieuwd
Mijn vermoeden is dat het van een los doosje is.
Het is het dekseltje van een los doosje voor "klarscheiben"; de plastic doorzichtiche rondjes die aan de binnenkant tegen de glazen van het gasmasker komen.
Het idee is idd. hetzelfde als het doosje wat in de deksel van een gasmaskerbus bevestigd zit. Alleen los dus en voor de tropen: Tp betekent Tropen packung.
Niels, ik heb een kompleet doosje in mijn verzameling.
Het is het dekseltje van een los doosje voor "klarscheiben"; de plastic doorzichtiche rondjes die aan de binnenkant tegen de glazen van het gasmasker komen.
Het idee is idd. hetzelfde als het doosje wat in de deksel van een gasmaskerbus bevestigd zit. Alleen los dus en voor de tropen: Tp betekent Tropen packung.
Niels, ik heb een kompleet doosje in mijn verzameling.
Hoi Michel,
Reuze bedankt voor je info, zijn die doosjes over het algemeen schaars? Heb ze namelijk nog nooit ergens gezien.
Hoe hoog waren die doosjes ongeveer, heb je evt een foto?
zjopske schreef:ja, had ik het toch bijna helemaal goed
Volgens mij zei je toch echt wat anders.
Deze doosjes kom je af en toe wel eens tegen. Het is gewoon een klein blikje waar de Klarscheiben in passen. Er komt een onderkant onder die ongeveer even groot is als de deksel.