Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Ik heb deze overjas binnen gekregen alleen heb ik geen idee waar deze van is.... de jas heeft gladde haast plastic aandoende knopen en is fel donkergroen van kleur en op de binnenvoering gemarkeerd. Op de kraag hebben een soort van kraagpatten gezeten. Zie hier de foto's:
Ik zit te denken aan een Nederlandse overjas die is groen geverfd voor de NAD?
Stempel MA 1917 lijkt mij nederlands. De knopen zullen ook wel vervangen zijn.
Aangezien het 7 knopen op een rij zijn vergroot het de kans nog meer dat dit een Nederlandse overjas is geweest.
Ook de zakken doen mij aan een Nederlandse overjas denken.
Heb je er nog meer fotos van?
Alex
Retreat?!? We're just advancing in another direction..
Ik zit te denken aan een Nederlandse overjas die is groen geverfd voor de NAD?
Stempel MA 1917 lijkt mij nederlands. De knopen zullen ook wel vervangen zijn.
Aangezien het 7 knopen op een rij zijn vergroot het de kans nog meer dat dit een Nederlandse overjas is geweest.
Ook de zakken doen mij aan een Nederlandse overjas denken.
Heb je er nog meer fotos van?
Alex
Als de jas al is geverfd, dan zou de voering en het stiksel ook groen moeten zijn.
De knopen en stof/kleur komt overeen met de jas van Jim. Deze jas komt van een particulier af die er heilig van overtuigd was dat het een Duitse overjas van de wehrmacht was en zal ook zeker niet van de NAD gehoort hebben (was geen bijster kundig persoon op militaria gebied) dat is alle info en achtergrond die ik over de jas kan verschaffen. Hier nog wel wat extra foto's. In de jas zit een uitsparing voor een sabeldrager wat doet vermoeden dat het mogelijk een officiers of onderofficiersjas was (ik heb echt de balle verstand van de NAD en dat soort organisaties dus als ik verkeerde terminologie gebruik schiet me maar lek).
buiten genomen
binnen genomen,uitsparing in de jas
detail knoop
achterzijde, onderkant
achterzijde, middenstuk
voorzijde
Ik hoop dat het wat zegt, de stiksels zijn trouwens zeker niet meegeverft, de knopen hebben zoiezo een ander soort stiksel, meer blauwgrijs en zijn deels opnieuw vastgezet met een bruin/khaki (ooit zit zo te zien)draad.
Dit is geen RAD jas, ook geen Duitse jas, en inderdaad zoals Alex al aangaf een NAD jas netzoals de grove stof van mij.
Deze is ook een Grove stof NL jas, MA 1917 = Magazijn Amsterdam geproduceerd in 1917.
De knopen zijn bruin geverfd, dit zijn speciale NAD knopen.
De jas is wel geverfd. Deze jassen kregen een speciaal verfbad welke de wol kleurt en niet de katoenen voering. De kleur is ook typisch NAD. Op de kraag hebben NAD kraagspiegels gezeten, de driehoeken.
mgschutze schreef:Dit is geen RAD jas, ook geen Duitse jas, en inderdaad zoals Alex al aangaf een NAD jas netzoals de grove stof van mij.
Deze is ook een Grove stof NL jas, MA 1917 = Magazijn Amsterdam geproduceerd in 1917.
De jas is wel geverfd. Deze jassen kregen een speciaal verfbad welke de wol kleurt en niet de katoenen voering. De kleur is ook typisch NAD. Op de kraag hebben NAD kraagspiegels gezeten, de driehoeken.
mgschutze schreef:Dit is geen RAD jas, ook geen Duitse jas, en inderdaad zoals Alex al aangaf een NAD jas netzoals de grove stof van mij.