Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Vandaag heb ik dit exercitie patroon opgedaan.
De kop en het hulsje zijn van plastic/bakeliet en de backstamp is aux 41 ex
Inmiddels heb ik gehoord dat dit waarschijnlijk Duits is, is er iemand die deze herkend en dat kan bevestigen.
Is het jaartal dan ook 1941?
n2 schreef:Vandaag heb ik dit exercitie patroon opgedaan.
Inmiddels heb ik gehoord dat dit waarschijnlijk Duits is, is er iemand die deze herkend en dat kan bevestigen.
Duits 9 mm exercitie patroon , en backstamp bestaat niet , is headstamp
Duits 9 mm exercitie patroon , en backstamp bestaat niet , is headstamp
Wat dacht je van een bodemstempel. We wonen hier in Nederland de laatste keer dat ik het controleerde. Nu gebruik je een Engelse term bij een Duitse patroon.
racefiets schreef:Wat dacht je van een bodemstempel. We wonen hier in Nederland de laatste keer dat ik het controleerde. Nu gebruik je een Engelse term bij een Duitse patroon.
Ik doe ook even mee. .Het klopt idd het gaat om een Duitse 9X19 ''EX'' patroon voor de PM / P08 de huls is van Bakeliet met een stalen bodem daarop geperst .gemaakt in 1941 bij Polte Werke Magendenburg.Bijgaand een gelijke EX patroon met een gelijk bodemstempel in zeer goede staat nog.Dit patroontje moet je zuinig op zijn kom je niet zo vaak meer tegen en zijn nog al aan de prijs,deze zijn er ook in de kleur zwart maar pas dan op daar kan ook (DDR)tussen zitten waren in gelijke uitvoering ook in de 9 mm kort of de .32 AUTO =7.65
Ivo Wilms schreef:Sinds wanneer zijn exercitiepatronen illegaal?
Was een klein misverstand, zijn gewoon legaal in NL
Wat weer heel vreemd is want het lijkt toch wel degelijk op een echte kogel en is dus voor afdreiging geschikt (net als de lege hulzen met de kogel er weer opgedrukt die je daarom dus niet mag hebben). Vanuit de redenatie die men geeft voor onklare kogels, pistoolmitrailleurs e.d. die "voor afdreiging geschikt zouden zijn" is het dan weer heel erg vreemd dat deze objecten wel toegestaan zijn in mijn ogen. Maargoed wie ben ik...
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Dat komt omdat het geen echte munitiedelen bevat. Voor een wapen is het duidelijk beschreven wat wel en niet mag. Ook met nabootsingen. Over munitie wordt niet gesproken als het over nabootsingen gaat. Het gevolg is dat het dus niet verboden is.