Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Ik heb hier een herdenkingsschildje van Demjansk uitgereikt aan soldaten die bij Demjansk omsingeld waren. Ik weet dat dit normaal op een stuk stof hoort te zitten met verschillende kleur naargelang luftwaffe velddivisie of wehrmacht. Konden de piloten die zorgden voor de bevoorrading dit ook krijgen om op hun uniform te naaien?
Heer had een groenige kleur ondergrond.
Luftwaffe lichtblauw.
En ik weet niet of ze marine ook uitgerijkt zijn ik meen van wel, die hadden een donker blauwe ondergrond.
SS had zowel groen als donkerblauw.
Ik weet niet of dit een originele is ze worden namelijk rete goed nagemaakt (en ook heel slecht).
Overigens is van je foto ook niet af te lijden of hij origineel is.
ik hoop dat je zo een beetje geholpen bent.
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
coco schreef:Heer had een groenige kleur ondergrond.
Luftwaffe lichtblauw.
En ik weet niet of ze marine ook uitgerijkt zijn ik meen van wel, die hadden een donker blauwe ondergrond.
SS had zowel groen als donkerblauw.
Ik weet niet of dit een originele is ze worden namelijk rete goed nagemaakt (en ook heel slecht).
Overigens is van je foto ook niet af te lijden of hij origineel is.
ik hoop dat je zo een beetje geholpen bent.
Zijn er geen kleine puntjes waar je kan op letten om het verschil te kunnen zien tussen fake en echt?
de Details moeten 100% zijn, anders moet je even op WAF kijken daar staan er veel (ook fakes).
Ik weet niet hoe je er aan komt, maar ik hoop niet dat je er al teveel voor betaald hebt (tenzij origineel natuurlijk)
coco schreef:de Details moeten 100% zijn, anders moet je even op WAF kijken daar staan er veel (ook fakes).
Ik weet niet hoe je er aan komt, maar ik hoop niet dat je er al teveel voor betaald hebt (tenzij origineel natuurlijk)
bedankt, ik zal daar men licht eens opsteken
Het is niet mijn schildje maar van mijn vader, Ik weet niet hoeveel hij ervoor betaald heeft maar het komt van Ebay dus heb ik lichtelijk mijn twijfels over originaliteit.
jeroen wo2 schreef:CoCo, waar staat dat de SS donkerblauwe stof achter deze schildjes hadden?
Nergens, maar ik dacht dat zo was werd donkerblauw dan helemaal niet gebruikt of alleen voor Marine?
Weer puur geroep dus: ik DACHT...
Wat puur geroep ik was gewoon van mening dat donkerblauw door SS werd gebruikt, nu blijkt dat niet zo te zijn heb ik weer wat geleerd.
Gebruikte SS alleen groen dan of ook nog andere kleuren?
Puur geroep ja: je was van mening, je dacht dus iets maar wist het dus niet zeker (geen onderbouwing, verwijzing naar boeken/ internet etc.)
Als ik moet gaan posten wat ik allemaal denk LOL
utmi schreef:Puur geroep ja: je was van mening, je dacht dus iets maar wist het dus niet zeker (geen onderbouwing, verwijzing naar boeken/ internet etc.)
Het was gewoon een vergissing...en vergissen is menselijk anyway nogmaals: Gebruikte SS dan alleen groen??
utmi schreef:Puur geroep ja: je was van mening, je dacht dus iets maar wist het dus niet zeker (geen onderbouwing, verwijzing naar boeken/ internet etc.)
Het was gewoon een vergissing...en vergissen is menselijk anyway nogmaals: Gebruikte SS dan alleen groen??
Ben het vandaag tegengekomen op internet dat de SS groen gebruikte en dat de ze het schildje boven de SS arm eagle. De 3de SS totenkopf divisie zat in Demjansk opgesloten bij de Heer eenheden.
Srry dat ik hier mijn eigen vraag half beantwoord >_>
Ik zat zojuist even te zoeken op internet, Heer en SS hadden ook zwarte ondergrond (Panzer), nu weet ik niet zeker of dat met de Demjansk schildjes ook zo was, maar bij de Kuban en Krim wel dus ik neem aan hier ook.
Je hebt ook nog feldgrau die zijn ook Heer en SS gebruikt
coco schreef:Ik zat zojuist even te zoeken op internet, Heer en SS hadden ook zwarte ondergrond (Panzer), nu weet ik niet zeker of dat met de Demjansk schildjes ook zo was, maar bij de Kuban en Krim wel dus ik neem aan hier ook.
Je hebt ook nog feldgrau die zijn ook Heer en SS gebruikt