Duitse schoenen???
- SiNiStEr
- Lid
Duitse schoenen???
Ik heb een vraag over onderstaande schoenen, het lijken originele Duitse soldatenschoenen te zijn gezien de gespijkerde zolen en de hakken met de hoefijzers. Deze zolen zitten origineel onder de schoenen en zijn duidelijk niet later aangebracht. Echter, verstevigde neuzen en hakken zie je eigenlijk niet bij originele Duitse schoenen en doen weer meer denken aan Britse Ammoboots. Mijn vraag is dan ook, wat voor schoenen zijn dit? Brits, Duits of misschien nog wel heel wat anders?
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Re: Duitse schoenen???
Indian made ankle boots, en ik betwijfel of de zolen er origineel onderzitten, Sander
Nemo Me Impune Lacessit
- SiNiStEr
- Lid
Thnx Han voor je reactie. De zolen zijn er in dat geval wel erg netjes onder gemaakt maar dit zal dan inderdaad niet origineel gedaan zijn.
Zijn deze schoenen wel gedurende ww2 gemaakt of valt hier weinig over te zeggen? En hebben deze schoenen nog een beetje waarde/is er nog vraag naar of is dit te verwaarlozen?
Zijn deze schoenen wel gedurende ww2 gemaakt of valt hier weinig over te zeggen? En hebben deze schoenen nog een beetje waarde/is er nog vraag naar of is dit te verwaarlozen?
SiNiStEr schreef:Thnx Han voor je reactie. De zolen zijn er in dat geval wel erg netjes onder gemaakt maar dit zal dan inderdaad niet origineel gedaan zijn.
Deze schoenen zijn in WOII gemaakt, vraag is er bijna niet na, niemand wil indisch, waarde ,ik zou het niet weten,
maar aanmerkelijk minder dan britse .
Nemo Me Impune Lacessit
- JimK
- Lid
- Contacteer:
Duitse schoenen zijn het zeker niet nee. Het lastige is dat de neus wel erg afwijkt, je kunt ze niet als Brits door laten gaan.
Groet Jim
Groet Jim
- SiNiStEr
- Lid
Hartelijk dank Jim en Han, ik weet voldoende. Het lijkt me inderdaad niet mogelijk deze schoenen voor Britse of anderzijds Duitse schoenen door te laten gaan. En zo wie zo ben je dan alweer bezig met het "laten lijken op" terwijl je zelf gewoon weet dat het niet de "real-deal" is. Dit is tijdelijk leuk maar hier ga je, je al heel snel aan irriteren omdat je toch wil dat alles origineel en correct is en niet wil kijken naar een pop die heel wat lijkt maar waarvan de helft niet is wat het moet voorstellen.
Ik ben in dit geval iets te gehaast geweest, had wat spul gekocht van iemand toen hij ineens ook nog met deze schoenen aankwam. De prijs was goed dus heb iets te snel toegezegd deze ook wel over te nemen voordat ik echt fatsoenlijk naar het paar had gekeken. Is natuurlijk een beetje een beginnersfout maargoed, ook mijn hebzucht is nog wel eens groter dan mijn zin voor realiteit. Nu dus even zaak om deze koop te ontbinden voordat ik hier een nutteloos paar schoenen heb staan.
Ik ben in dit geval iets te gehaast geweest, had wat spul gekocht van iemand toen hij ineens ook nog met deze schoenen aankwam. De prijs was goed dus heb iets te snel toegezegd deze ook wel over te nemen voordat ik echt fatsoenlijk naar het paar had gekeken. Is natuurlijk een beetje een beginnersfout maargoed, ook mijn hebzucht is nog wel eens groter dan mijn zin voor realiteit. Nu dus even zaak om deze koop te ontbinden voordat ik hier een nutteloos paar schoenen heb staan.
-
- Lid
-
- Lid
De zool is Typisch Duits, Ik heb ondertussen zoveel duitse schoenen verzoold dat ik daar de typische kenmerken van ken. De stempel op het hoefijzer, de houten pennen en het patroon waar de nagels mee vast zitten. Ook het neusplaatje is Typisch duits.
Kijk eens hier misschien: http://www.wehrmacht-awards.com/forums/ ... nkle+boots
Mvg
Erik
Kijk eens hier misschien: http://www.wehrmacht-awards.com/forums/ ... nkle+boots
Mvg
Erik
Master of Puppets - Custom Mannequins
https://www.facebook.com/FJM44" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.facebook.com/FJM44" onclick="window.open(this.href);return false;
- JimK
- Lid
- Contacteer:
Ik geloof er niet in dat dit Duits kan zijn. Ik denk dat ze gewoon in die stijl zijn herzoold en van beslag zijn voorzien.
De opbouw van de hak is net als geallieerd. En vooral het middelste deel van de zool is precies als geallieerde ammoboots en niet als Duitse.
Ook het leer is niet Duits, maar wel allied.
De zij panelen van deze schoenen zijn ook niet Duits.
Groet Jim
De opbouw van de hak is net als geallieerd. En vooral het middelste deel van de zool is precies als geallieerde ammoboots en niet als Duitse.
Ook het leer is niet Duits, maar wel allied.
De zij panelen van deze schoenen zijn ook niet Duits.
Groet Jim
-
- Lid
Het zou ook goed een paar Tjechische schoenen uit de jaren '50 kunnen zijn.
Het Tjechisch leger heeft volgens mij destijds een groot deel van het duitse arsenaal aan wapens en uitrustingen in gebruik genomen, gecopierd en verbeterd. (net als veel andere landen)
Het Tjechisch leger heeft volgens mij destijds een groot deel van het duitse arsenaal aan wapens en uitrustingen in gebruik genomen, gecopierd en verbeterd. (net als veel andere landen)
Gezocht: documenten mbt Market Garden 107e Panzerbrigade, 7e FJ Div., 59e Inf.Div, FJ Rgt.6, 245 Inf.Div. e.a.
- Auke J.
- Lid
Absoluut geen Duitse schoenen!
De zolen zijn waarschijnlijk nagemaakt om het erop te laten lijken, want zoals erik zei: de zolen zijn typisch Duits. Ook zitten de nagels niet in het goede patroon.
Nee, aan deze schoenen is niets duits, behalve het naoorlogs ingespijkerde ijzerwerk.
Mvg. Auke Jan
De zolen zijn waarschijnlijk nagemaakt om het erop te laten lijken, want zoals erik zei: de zolen zijn typisch Duits. Ook zitten de nagels niet in het goede patroon.
Nee, aan deze schoenen is niets duits, behalve het naoorlogs ingespijkerde ijzerwerk.
Mvg. Auke Jan
Blessent mon coeur d’une langueur monotone.
- Auke J.
- Lid
Ik zou wel een topic kunnen starten waarin ik de officiele Duitse manschappenschoenen uit de Tweede Wereldoorlog laat zien en er informatie bij geef?
Ieder die dat zint kan er dan informatie aan toevoegen of corrigeren.
Zo is iedereen op de hoogte van het Duitse schoeisel. Wat veel ongemak voorkomt.
De prijzen van Duitse manschappenschoenen zijn trouwens abnormaal hoog, dus dan is het alsnog een uitdaging om een redelijk paar te vinden , maar dan weet je in ieder geval waar je naar op zoek bent!
Ik ben benieuwd of hier interesse naar is, dan ga ik ermee aan de slag.
Zo is iedereen op de hoogte van het Duitse schoeisel. Wat veel ongemak voorkomt.
De prijzen van Duitse manschappenschoenen zijn trouwens abnormaal hoog, dus dan is het alsnog een uitdaging om een redelijk paar te vinden , maar dan weet je in ieder geval waar je naar op zoek bent!
- Kugelblitz
- Moderator
- Gegeven: 6 keer
- Ontvangen: 10 keer
Gaarne!Auke J. schreef:Ik zou wel een topic kunnen starten waarin ik de officiele Duitse manschappenschoenen uit de Tweede Wereldoorlog laat zien en er informatie bij geef?
Laten we het vooral gezellig houden!
- michiel01
- Lid
- Auke J.
- Lid
Top! Ik zal er binnenkort een topic over openen!
Voor de geinteresseerden staat er op Ebay duitsland al een heel mooi paar:
Laatoorlogse in mintstaat verkerende Duitse manschappenschoenen. Ongezwart, dus de oorspronkelijke bruinleren kleur.
http://cgi.ebay.de/2736-WH-Schnuerschuh ... 286.c0.m14
Bereid je wel voor op een hoge prijs.
V.g. Auke Jan
Voor de geinteresseerden staat er op Ebay duitsland al een heel mooi paar:
Laatoorlogse in mintstaat verkerende Duitse manschappenschoenen. Ongezwart, dus de oorspronkelijke bruinleren kleur.
http://cgi.ebay.de/2736-WH-Schnuerschuh ... 286.c0.m14
Bereid je wel voor op een hoge prijs.
V.g. Auke Jan