Ik ben in het bezit van in totaal vier Duitse bidprentjes, nu niet bepaald veel maar ik probeer nu wel zoveel mogelijk van die personen te weten te komen.
Bij deze heb ik dus enkele vragen waar iemand hopelijk één of meerdere antwoorden op kan geven.
Naam: Alfred Lotter, gesneuveld op 06/02/1945 op 18-jarige leeftijd en zijn rang was gefreiter (toch gewone soldaat he?), meer weet ik er niet van.
Ik weet wel dat hij in Beieren woonde maar niet in welk dorp of stad. (Het bidprentje is gedrukt door Carl Mayer uit Amberg, dat hoeft niet noodzakelijk te betekenen dat hij uit die stad kwam, maar in Beieren zal hij wel zeker gewoond hebben.) Ook zijn geboortedatum is mij niet bekend, bestaat er één of andere site waar dit is op te zoeken? (Evenals de plaats waar hij gesneuveld is, dit is hopelijk/misschien af te leiden uit zijn bataljon/regiment ofzo, ik begrijp niet waar die afkortingen voor staan achter zijn rang van gefreiter.

Van het volgende prentje dat ik wilde bespreken heb ik blijkbaar geen vragen meer constateer ik nu, dus het zijn maar drie bidprentjes dan.
Dan heb ik nog Andreas Schmalhofer, gesneuveld op 08/08/1942 op 23-jarige leeftijd. Zijn geboortedatum is mij onbekend.
Op zijn bidprentje stond dat hij gesneuveld is in Moronesch, een plaatsnaam die heden ten dage niet meer bestaat en waar bijna geen info over te vinden is. Het is zelfs zo erg dat je maar 2 zoekresultaten krijgt bij google. Gelukkig kon ik met één van die websites weg en ben ik te weten gekomen dat het gaat om de stad Voronezh in Zuid-West Rusland.
Een grappig iets is dat deze soldaat uit Unterdeggenbach komt (deelgemeente van Schierling)...
De laatste is Ludwig Froschhammer, gesneuveld op 07/11/1943 op 30-jarige leeftijd. Ook bij hem zijn de plaats van overlijden en de geboortedatum onbekend.
Het vreemde is dat deze persoon woonde in het dorpje Unterlaichling, wat blijkbaar OOk een deelgemeente is van Schierling. Deze persoon en de bovengenoemde woonden dus hoogstens enkele kilometers van elkaar.