Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
fritz derochebrune
Lid
Bericht
door fritz derochebrune » 13 okt 2009, 20:45
Kugelblitz schreef: Ik heb
dit ...
Panzergirl?
Sorry, die opmerking moest ik gewoon even maken, nooit geweten dat er zo een site bestond en het klonk gewoon zo grappig
In persecutione extrema S.R.E. sedebit Petrus Romanus, qui pascet oves in multis tribulationibus: quibus transactis civitas septicollis diruetur, et Iudex tremendus iudicabit populum. Finis.
Kugelblitz
Moderator
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer
Bericht
door Kugelblitz » 13 okt 2009, 20:51
fritz derochebrune schreef: Kugelblitz schreef: Ik heb
dit ...
Panzergirl?
Sorry, die opmerking moest ik gewoon even maken, nooit geweten dat er zo een site bestond en het klonk gewoon zo grappig
Haha, ja! Ik had de site al eens eerder gezien... Wel een leuke naam + plaatjes, goed gemaakt!
Maarja, on-topic maar weer!
Groeten, Kugel!
Laten we het vooral gezellig houden!
Panzer5
Lid
Bericht
door Panzer5 » 13 okt 2009, 21:27
fritz derochebrune schreef: Kugelblitz schreef: Ik heb
dit ...
Panzergirl?
lol
.
mark bogers
Lid
Bericht
door mark bogers » 04 nov 2009, 20:54
Ik heb nog een vraagje
Is dit een gewone soldaten schuitje of een officier schuitje?
Bij voorbaat dank,
Mark Bogers
Bijlagen
Karl Fliege , Kanonier der Deutsche Luftwaffe am Einsatzhafen Woensdrecht, Flakstelle Buitendreef 3./Lei. Flak-Abt. 668
Zoekt U informatie over de Slag om Woensdrecht of over Einsatzhafen Woensdrecht '40/'45? Dan bent u bij mij aan het juiste adres!
JimK
Lid
Contacteer:
Bericht
door JimK » 04 nov 2009, 23:54
Type voor manschappen. Officiers rangen hebben een zilveren bies erin.
Gr
mark bogers
Lid
Bericht
door mark bogers » 05 nov 2009, 21:17
Is dit dan een M40 schuitje?
Met vriendelijke groet!
Mark Bogers
Karl Fliege , Kanonier der Deutsche Luftwaffe am Einsatzhafen Woensdrecht, Flakstelle Buitendreef 3./Lei. Flak-Abt. 668
Zoekt U informatie over de Slag om Woensdrecht of over Einsatzhafen Woensdrecht '40/'45? Dan bent u bij mij aan het juiste adres!
SiNiStEr
Lid
Bericht
door SiNiStEr » 14 nov 2009, 14:54
mark bogers schreef: Is dit dan een M40 schuitje?
Met vriendelijke groet!
Mark Bogers
Zo wordt hij inderdaad wel eens genoemd door verzamelaars maar ik heb geen idee waarom, dit type cap werd ten slotte al ver voor 1940 gedragen. Lijkt me dan ook een incorrecte benaming, hij staat in Duitse soldbuchs gewoon als Fliegermütze omschreven.
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus