Wehrpassen
-
- Lid
Wehrpassen
Hoi iedereen,
Ik wou graag mijn beginverzameling wp's met jullie delen .
Als er nog bijkomende info nodig is gwn vragen .
Wehrpass A:
Infanterist en Panzerjäger
Onderscheidingen: Verwundeten Abezichen Schwarz
Gebruikte wapens:Gewehr 98; Pak 3.7,5cm; M.G. 34; Pistole 08; M. Pi; Gasmaske; Handgranate; Kan. 2 cm. Flak
Bevorderd tot Obergefreiter
Wehrpass F:
Heer: Infaterist, Flak
Luftwaffe: Landesschitzungenzing 280/XI
Gebruikte wapens: M.G. 34; Karabiner 98
Onderscheidingen: Inf. Sturmabzeichen; E.K. 2de Klasse; Verwundeten Abezichen Schwarz
Bevorderd tot Gefreiter
Wehrpass J:
Artillerie Regiment 51
Gebruikte wapens: Karabiner 98; Houwitser 18 en 16 cm; PO8
Onderscheidingen: EIseren Kreuz 2de Klasse
Toch misschien interessant te vermelden: Begonnen in 3-9-1939 en dan helemaal doorgevochten tot in Moskou veel Aktiver Gesneuveld in Moskou.
Bevorderd tot Unteroffizier
Wehrpass S:
In WO2 niet gediend wel in WO1
Gebruikte wapens: Gewehr 98; 9 cm K. 73; 10 cm Houwitser; S.F. H.
Onderscheidingen: Verwundeten Abzeichen; Eiseren Kreuz 2de Klasse; 2x Eiseren Kreuz 1ste Klasse;Ehrenkreuz Fur Frontkampfer
Bevorderd tot Offizier
Vrijdag komt er een 5de bij, foto's volgen.
Ik wou graag mijn beginverzameling wp's met jullie delen .
Als er nog bijkomende info nodig is gwn vragen .
Wehrpass A:
Infanterist en Panzerjäger
Onderscheidingen: Verwundeten Abezichen Schwarz
Gebruikte wapens:Gewehr 98; Pak 3.7,5cm; M.G. 34; Pistole 08; M. Pi; Gasmaske; Handgranate; Kan. 2 cm. Flak
Bevorderd tot Obergefreiter
Wehrpass F:
Heer: Infaterist, Flak
Luftwaffe: Landesschitzungenzing 280/XI
Gebruikte wapens: M.G. 34; Karabiner 98
Onderscheidingen: Inf. Sturmabzeichen; E.K. 2de Klasse; Verwundeten Abezichen Schwarz
Bevorderd tot Gefreiter
Wehrpass J:
Artillerie Regiment 51
Gebruikte wapens: Karabiner 98; Houwitser 18 en 16 cm; PO8
Onderscheidingen: EIseren Kreuz 2de Klasse
Toch misschien interessant te vermelden: Begonnen in 3-9-1939 en dan helemaal doorgevochten tot in Moskou veel Aktiver Gesneuveld in Moskou.
Bevorderd tot Unteroffizier
Wehrpass S:
In WO2 niet gediend wel in WO1
Gebruikte wapens: Gewehr 98; 9 cm K. 73; 10 cm Houwitser; S.F. H.
Onderscheidingen: Verwundeten Abzeichen; Eiseren Kreuz 2de Klasse; 2x Eiseren Kreuz 1ste Klasse;Ehrenkreuz Fur Frontkampfer
Bevorderd tot Offizier
Vrijdag komt er een 5de bij, foto's volgen.
A single spark of courage, can ignite the fires of hope
- Kugelblitz
- Moderator
- Gegeven: 6 keer
- Ontvangen: 10 keer
Re: Wehrpassen
Nette verzameling ben je aan het opbouwen! Vier mooie Wehrpassen, met elke een interessante geschiedenis. Een deskundige op gebied van dergelijk papier werk kunnen we nog goed gebruiken...
Groeten, Kugel!
Groeten, Kugel!
Laten we het vooral gezellig houden!
-
- Lid
Wehrpass M:
Heer: Infanterie
Luftwaffe
Wapens: Karabiner 98
Ehrenzeichen: EK2, Verwundeten abzeichen schwarz
Misschien wel interessant te vermelden: heeft heel de oorlog gekampft begonnen op dienst genomen op 26-8-1939 tot 10-3-1945; meegedaan aan de Panzerslacht bei Hannut-Gembloux en stempel ivm Landesverrat;Spionage;Sabotage.
Bevroderd tot Obergefreiter
Heer: Infanterie
Luftwaffe
Wapens: Karabiner 98
Ehrenzeichen: EK2, Verwundeten abzeichen schwarz
Misschien wel interessant te vermelden: heeft heel de oorlog gekampft begonnen op dienst genomen op 26-8-1939 tot 10-3-1945; meegedaan aan de Panzerslacht bei Hannut-Gembloux en stempel ivm Landesverrat;Spionage;Sabotage.
Bevroderd tot Obergefreiter
- michiel01
- Lid
ss collector, nette wehrpassen! Mooi beschreven items. Ga je alle drie de verschillende varianten ook nog verzamelen?
-
- Lid
Michiel, dank je voor het compliment en de 3 varianten ga ik proberen te verkrijgen, ik ben ook van plan alles van deze mensen op te zoeken qua documenten en medailles zodat ik mooie konvulten kan vormen maar dat word dan wel een tijdje sparen.michiel01 schreef:ss collector, nette wehrpassen! Mooi beschreven items. Ga je alle drie de verschillende varianten ook nog verzamelen?
- michiel01
- Lid
-
- Lid
Heb net nog 1 nieuwe aangekocht: indien gewenst kan ik al wat details verschaffen.
- michiel01
- Lid
Ik zal eens wat foto's maken van degene die ik heb. Ik heb alle drie de soorten, oa. eentje van iemand die in Frans krijgsgevangenschap heeft gezeten tot 1947... Ik zal die dingen eens uit de doos oprakelen....
-
- Lid
Konvulten zijn al aan het beginnen zal het posten zodra het voltooid is
-
- Lid
Beste forumleden,
ik zou graag jullie mening willen weten: ik heb gisteren een mooi EK2 met oorkonde aangekocht met de bedoeling in het konvult te stoppen maar hier mijn probleem, zou ik ze allebei bij elkaar houden of het EK2 bij het konvult en de oorkonde mooi inkaderen ?
mvg
Thomas
ik zou graag jullie mening willen weten: ik heb gisteren een mooi EK2 met oorkonde aangekocht met de bedoeling in het konvult te stoppen maar hier mijn probleem, zou ik ze allebei bij elkaar houden of het EK2 bij het konvult en de oorkonde mooi inkaderen ?
mvg
Thomas
- Kugelblitz
- Moderator
Het is natuurlijk zonde om het EKII en de oorkonde afzonderlijk te plaatsen, want ze horen bij elkaar...SS collector schreef:Beste forumleden,
mvg
Thomas
Om je Wehrpassen compleet te maken zou ik zelf eerder een los EKII met zakje kopen, omdat een oorkonde toch altijd op naam van iemand anders staat dan de Wehrpass. Dat vind ik zelf niet kunnen/gek...
Groeten, Kugel!
-
- Lid
Woensdag of Donderdag normaal combi van Oorkonde en EKII in de bus, foto's volgen nog de dag dat ik ze ontvang .
Morgen (donderdag) foto's van het EK II met doc. kan al wel info geven indien gewenst
Morgen (donderdag) foto's van het EK II met doc. kan al wel info geven indien gewenst
-
- Lid
Mooi compleet lotje van een EKII met bijbehorende oorkonde. Het EKII is ongestempeld, maar verkeert in zeer goede conditie en heeft een mooi origineel en lang lint. De oorkonde staat op naam van een Funkobergefreiten van de Kriegsmarine, wat duidelijk te zien is aan het feit dat deze ondertekend is door een Kapitän der See. Al met al een zeer net setje, wat je niet al te vaak tegenkomt.
Morgen komen resterende foto's van zijn graad en van de Kapitän die het ondertekend heeft vanwege een slechte lichtinval momenteel.
Morgen komen resterende foto's van zijn graad en van de Kapitän die het ondertekend heeft vanwege een slechte lichtinval momenteel.
Laatst gewijzigd door SS collector op 08 okt 2009, 20:15, 1 keer totaal gewijzigd.
- zjopske
- Lid
- Contacteer:
Mooi setje!
Je hoeft niet te verwachten dat iemand je het kwalijk neemt dat de zon redelijk laag staat rond deze tijd van het jaarSS collector schreef:Morgen komen resterende foto's van zijn graad en van de Kapitän die het ondertekend heeft vanwege een slechte lichtinval momenteel.
Altijd op zoek naar Nederlandse foto`s van voor 1940!
Bekijk mijn vernieuwde website op: http://www.nederland-paraat.nl
Bekijk mijn vernieuwde website op: http://www.nederland-paraat.nl
- Kugelblitz
- Moderator
Ha, eindelijk is hij binnen!
Mooi EKII met een bijzondere oorkonde, kom je weinig tegen van een Oberfunker van de Kriegsmarine!
Document ook nog in mooie staat, evenals het EKII met lint.
Super lotje, misschien nog eens een mooie KM adelaar erbij, hehe?
Ik ben benieuwd naar meer foto's!
Groeten, Kugel!
Mooi EKII met een bijzondere oorkonde, kom je weinig tegen van een Oberfunker van de Kriegsmarine!
Document ook nog in mooie staat, evenals het EKII met lint.
Super lotje, misschien nog eens een mooie KM adelaar erbij, hehe?
Ik ben benieuwd naar meer foto's!
Groeten, Kugel!