K98 kopen ?

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
G.LUZ1944
Lid
Berichten: 43
Lid geworden op: 30 jul 2009, 16:38

Re: K98 kopen ?

Bericht door G.LUZ1944 »

dus ik zou een k98 uit duitsland zonder vergunning in nederland mogen hebben of niet ?
What is it, that makes a soldier a good soldier ? Are it his brains or his heart.
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: K98 kopen ?

Bericht door Kugelblitz »

G.LUZ1944 schreef:dus ik zou een k98 uit duitsland zonder vergunning in nederland mogen hebben of niet ?
Nee,w ant de grendel zit dan niet vast, alhowel de loop dicht zit en doorboord is... Zo moet je erg goed oppassen dat je geen goedkopere K98 importeert, die later niet aan de wetgeving blijkt te voldoen. Beter een Nederlands onklaargemaakte kopen en die vind je uiteraard het meest in Nederland...
Maar misschien dat ze in Duitsland ook wel K98's onklaarmaken voor de Nederlandse markt, dus voor ons legaal houdbaar!

Groeten, Kugel! :mrgreen:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
G.LUZ1944
Lid
Berichten: 43
Lid geworden op: 30 jul 2009, 16:38

Re: K98 kopen ?

Bericht door G.LUZ1944 »

oke dankje Kugel !
dus ik kan beter zoeken in NL dan in duitsland voor een nl onklaargemaakte,is het duur of kost het iets om een k98
NL onklaar te maken ?
What is it, that makes a soldier a good soldier ? Are it his brains or his heart.
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: K98 kopen ?

Bericht door Kugelblitz »

G.LUZ1944 schreef:oke dankje Kugel !
dus ik kan beter zoeken in NL dan in duitsland voor een nl onklaargemaakte,is het duur of kost het iets om een k98
NL onklaar te maken ?
Een K98 onklaar laten maken kost wel iets ja... Ik weet niet precies hoeveel, maar zou toch wel op minstens zo'n €50,- rekenen.
In Duitsland zijn de K98 over het algemeen voor wat minder geld te krijgen dan in Nederland, dus wel erg aantrekklijk... Het lullige is echter dat je dan nog de grendel moet laten vastzetten én je hebt zeer waarschijnlijk een doorboorde loop, wat ik zelf erg lelijk vind!
Beetje dubbel dus!

Op Belgische site's zie je ook nog weleens mooie staan voor goede prijzen, die kun je dan nog netjes onklaar laten maken... Bovendien geldt het natuurlijk niet voor elke K98 dat die onklaar gemaakt is zoals in het land waar hij verkocht wordt hoort. Die dingen gaan van hand tot hand en van verkoper tot verkoper, je zult dus ook best Nederlands onklare exemplaren op Duitse site's kunnen vinden, wel minder uiteraard!

Groeten, Kugel! :mrgreen:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Gebruikersavatar
zjopske
Lid
Berichten: 1443
Lid geworden op: 19 apr 2009, 19:37
Contacteer:

Re: K98 kopen ?

Bericht door zjopske »

Het is naar mijn zin zonde om een goede schietvaardige k98 onklaar te maken.

Het is mooier om hem nog te gebruiken al is het alleen met vergunning.
Altijd op zoek naar Nederlandse foto`s van voor 1940!
Bekijk mijn vernieuwde website op: http://www.nederland-paraat.nl
G.LUZ1944
Lid
Berichten: 43
Lid geworden op: 30 jul 2009, 16:38

Re: K98 kopen ?

Bericht door G.LUZ1944 »

vanuit duistland ? met een gat in de loop lijkt me niet dat die nog schietvaardig is..;)
What is it, that makes a soldier a good soldier ? Are it his brains or his heart.
jurgen
Lid
Berichten: 1787
Lid geworden op: 17 okt 2007, 22:52

Re: K98 kopen ?

Bericht door jurgen »

Bovendien geldt het natuurlijk niet voor elke K98 dat die onklaar gemaakt is zoals in het land waar hij verkocht wordt hoort. Die dingen gaan van hand tot hand en van verkoper tot verkoper, je zult dus ook best Nederlands onklare exemplaren op Duitse site's kunnen vinden, wel minder uiteraard!
Je komt inderdaad af en toe wel Nederlands onklare wapens tegen, dan nog vaak aangeboden voor erg weinig geld omdat je ze hier niet verkocht krijgt.
Dus wie weet heb je wel is geluk.
Op Belgische site's zie je ook nog weleens mooie staan voor goede prijzen, die kun je dan nog netjes onklaar laten maken...
Moest ik persoonlijk een wapen verkopen aan een Nederlander die zegt dat hij die gaat laten onklaar maken zoals het in Nederland moet, dan verkoop ik hem niet aan die kerel. Genoeg andere kopers te vinden die het niet moeten om zeep helpen zodat ze het zouden mogen hebben.
G.LUZ1944
Lid
Berichten: 43
Lid geworden op: 30 jul 2009, 16:38

Re: K98 kopen ?

Bericht door G.LUZ1944 »

dat zou ik ook nooit laten doen, dan maar wachten tot mijn 18e en een wapenvergunning dan een onklaar laten maken, ik heb eens wat rond gezocht op nederlandse sites en daar staan er wel wat mooie op, ik meld nog even als de verkoper gereageerd heeft op mijn verzoek de k98 te mogen bekijken.
en ik laat het zeker weten als ik hem gekocht heb !!

groeten G.luz
What is it, that makes a soldier a good soldier ? Are it his brains or his heart.
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: K98 kopen ?

Bericht door Kugelblitz »

G.LUZ1944 schreef:dat zou ik ook nooit laten doen, dan maar wachten tot mijn 18e en een wapenvergunning dan een onklaar laten maken, ik heb eens wat rond gezocht op nederlandse sites en daar staan er wel wat mooie op, ik meld nog even als de verkoper gereageerd heeft op mijn verzoek de k98 te mogen bekijken.
en ik laat het zeker weten als ik hem gekocht heb !!

groeten G.luz
Is goed, houd ons op de hoogte!
Als je niet zeker bent, maak foto's van je bezoek en post ze eert hier...

Daarna kun je altijd nog kopen!

Groeten, Kugel! :mrgreen:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Gebruikersavatar
JimK
Lid
Berichten: 2214
Lid geworden op: 25 okt 2005, 16:34
Locatie: ergens in nederland
Contacteer:

Re: K98 kopen ?

Bericht door JimK »

In Duitsland zitten inderdaad gaten in de loop, die zitten onder de kolf, dus niet zichtbaar. Verder is de loop gewoon open. Onklaar maken mag je wel op 75 euro rekenen in Nederland. En je mag hem niet zelf halen in Duitsland om hier onklaar te laten maken. Dan moet je hem via een wapenhandel laten importeren. Want er is ook een consent van invoer nodig. Allemaal gedoe dus. Uiteindelijk kun je beter 50 euro meer betalen en hier een geschikte kopen.
Ook zijn veel van de in Duitsland op het moment in omloop zijnde k98's door gebruikte exemplaren.

Succes!

Gr. Jim
G.LUZ1944
Lid
Berichten: 43
Lid geworden op: 30 jul 2009, 16:38

Re: K98 kopen ?

Bericht door G.LUZ1944 »

dankje jim voor het advies =)
die ik op internet heb gevonden zijn net vandaag verkocht :(
dus als iemand me aan een k98 kan helpen, of ziet op internet even hier posten !!
alvast bedankt

groetjes G.Luz
What is it, that makes a soldier a good soldier ? Are it his brains or his heart.
Gebruikersavatar
fritz derochebrune
Lid
Berichten: 517
Lid geworden op: 06 okt 2007, 21:33
Locatie: Misj

Re: K98 kopen ?

Bericht door fritz derochebrune »

Ik zou even een topic in het 'gezocht' forum openen.

Edit: zie http://www.wo2forum.nl/viewtopic.php?f=45&t=23510 - Daarboven staat kennelijk iemand aan jouw kant :wink:
In persecutione extrema S.R.E. sedebit Petrus Romanus, qui pascet oves in multis tribulationibus: quibus transactis civitas septicollis diruetur, et Iudex tremendus iudicabit populum. Finis.
Gebruikersavatar
Jonkerman
Lid
Berichten: 191
Lid geworden op: 25 jan 2009, 22:36

Re: K98 kopen ?

Bericht door Jonkerman »

Gebruikersavatar
fritz derochebrune
Lid
Berichten: 517
Lid geworden op: 06 okt 2007, 21:33
Locatie: Misj

Re: K98 kopen ?

Bericht door fritz derochebrune »

Jonkerman schreef:Hier is er een: http://wo2forum.nl/viewtopic.php?f=45&t=23510

:mrgreen:
Ik was je net voor :P
In persecutione extrema S.R.E. sedebit Petrus Romanus, qui pascet oves in multis tribulationibus: quibus transactis civitas septicollis diruetur, et Iudex tremendus iudicabit populum. Finis.
G.LUZ1944
Lid
Berichten: 43
Lid geworden op: 30 jul 2009, 16:38

Re: K98 kopen ?

Bericht door G.LUZ1944 »

hi,

ik heb even een gezocht advertentie geplaatst, en er heeft gelijk iemand gereageerd.
de k98 is onklaar maar die man zegt :
onklaar, grendelbaar en zonder certificaat. ( die flauwekul houdt ik me niet mee bezig ).
kan dit ?


groeten G.Luz
P9096947.JPG
P9096944.JPG
P9096942.JPG
Laatst gewijzigd door G.LUZ1944 op 01 okt 2009, 20:42, 1 keer totaal gewijzigd.
What is it, that makes a soldier a good soldier ? Are it his brains or his heart.
Plaats reactie