K98 kopen ?
-
- Lid
Re: K98 kopen ?
dus ik zou een k98 uit duitsland zonder vergunning in nederland mogen hebben of niet ?
What is it, that makes a soldier a good soldier ? Are it his brains or his heart.
- Kugelblitz
- Moderator
- Gegeven: 6 keer
- Ontvangen: 10 keer
Nee,w ant de grendel zit dan niet vast, alhowel de loop dicht zit en doorboord is... Zo moet je erg goed oppassen dat je geen goedkopere K98 importeert, die later niet aan de wetgeving blijkt te voldoen. Beter een Nederlands onklaargemaakte kopen en die vind je uiteraard het meest in Nederland...G.LUZ1944 schreef:dus ik zou een k98 uit duitsland zonder vergunning in nederland mogen hebben of niet ?
Maar misschien dat ze in Duitsland ook wel K98's onklaarmaken voor de Nederlandse markt, dus voor ons legaal houdbaar!
Groeten, Kugel!

Laten we het vooral gezellig houden! 

-
- Lid
oke dankje Kugel !
dus ik kan beter zoeken in NL dan in duitsland voor een nl onklaargemaakte,is het duur of kost het iets om een k98
NL onklaar te maken ?
dus ik kan beter zoeken in NL dan in duitsland voor een nl onklaargemaakte,is het duur of kost het iets om een k98
NL onklaar te maken ?
What is it, that makes a soldier a good soldier ? Are it his brains or his heart.
- Kugelblitz
- Moderator
Een K98 onklaar laten maken kost wel iets ja... Ik weet niet precies hoeveel, maar zou toch wel op minstens zo'n €50,- rekenen.G.LUZ1944 schreef:oke dankje Kugel !
NL onklaar te maken ?
In Duitsland zijn de K98 over het algemeen voor wat minder geld te krijgen dan in Nederland, dus wel erg aantrekklijk... Het lullige is echter dat je dan nog de grendel moet laten vastzetten én je hebt zeer waarschijnlijk een doorboorde loop, wat ik zelf erg lelijk vind!
Beetje dubbel dus!
Op Belgische site's zie je ook nog weleens mooie staan voor goede prijzen, die kun je dan nog netjes onklaar laten maken... Bovendien geldt het natuurlijk niet voor elke K98 dat die onklaar gemaakt is zoals in het land waar hij verkocht wordt hoort. Die dingen gaan van hand tot hand en van verkoper tot verkoper, je zult dus ook best Nederlands onklare exemplaren op Duitse site's kunnen vinden, wel minder uiteraard!
Groeten, Kugel!

- zjopske
- Lid
- Contacteer:
Het is naar mijn zin zonde om een goede schietvaardige k98 onklaar te maken.
Het is mooier om hem nog te gebruiken al is het alleen met vergunning.
Het is mooier om hem nog te gebruiken al is het alleen met vergunning.
Altijd op zoek naar Nederlandse foto`s van voor 1940!
Bekijk mijn vernieuwde website op: http://www.nederland-paraat.nl
Bekijk mijn vernieuwde website op: http://www.nederland-paraat.nl
-
- Lid
vanuit duistland ? met een gat in de loop lijkt me niet dat die nog schietvaardig is..

-
- Lid
Je komt inderdaad af en toe wel Nederlands onklare wapens tegen, dan nog vaak aangeboden voor erg weinig geld omdat je ze hier niet verkocht krijgt.Bovendien geldt het natuurlijk niet voor elke K98 dat die onklaar gemaakt is zoals in het land waar hij verkocht wordt hoort. Die dingen gaan van hand tot hand en van verkoper tot verkoper, je zult dus ook best Nederlands onklare exemplaren op Duitse site's kunnen vinden, wel minder uiteraard!
Dus wie weet heb je wel is geluk.
Moest ik persoonlijk een wapen verkopen aan een Nederlander die zegt dat hij die gaat laten onklaar maken zoals het in Nederland moet, dan verkoop ik hem niet aan die kerel. Genoeg andere kopers te vinden die het niet moeten om zeep helpen zodat ze het zouden mogen hebben.Op Belgische site's zie je ook nog weleens mooie staan voor goede prijzen, die kun je dan nog netjes onklaar laten maken...
-
- Lid
dat zou ik ook nooit laten doen, dan maar wachten tot mijn 18e en een wapenvergunning dan een onklaar laten maken, ik heb eens wat rond gezocht op nederlandse sites en daar staan er wel wat mooie op, ik meld nog even als de verkoper gereageerd heeft op mijn verzoek de k98 te mogen bekijken.
en ik laat het zeker weten als ik hem gekocht heb !!
groeten G.luz
groeten G.luz
- Kugelblitz
- Moderator
Is goed, houd ons op de hoogte!G.LUZ1944 schreef:dat zou ik ook nooit laten doen, dan maar wachten tot mijn 18e en een wapenvergunning dan een onklaar laten maken, ik heb eens wat rond gezocht op nederlandse sites en daar staan er wel wat mooie op, ik meld nog even als de verkoper gereageerd heeft op mijn verzoek de k98 te mogen bekijken.
groeten G.luz
Als je niet zeker bent, maak foto's van je bezoek en post ze eert hier...
Daarna kun je altijd nog kopen!
Groeten, Kugel!

- JimK
- Lid
- Contacteer:
In Duitsland zitten inderdaad gaten in de loop, die zitten onder de kolf, dus niet zichtbaar. Verder is de loop gewoon open. Onklaar maken mag je wel op 75 euro rekenen in Nederland. En je mag hem niet zelf halen in Duitsland om hier onklaar te laten maken. Dan moet je hem via een wapenhandel laten importeren. Want er is ook een consent van invoer nodig. Allemaal gedoe dus. Uiteindelijk kun je beter 50 euro meer betalen en hier een geschikte kopen.
Ook zijn veel van de in Duitsland op het moment in omloop zijnde k98's door gebruikte exemplaren.
Succes!
Gr. Jim
Ook zijn veel van de in Duitsland op het moment in omloop zijnde k98's door gebruikte exemplaren.
Succes!
Gr. Jim
-
- Lid
dankje jim voor het advies =)
die ik op internet heb gevonden zijn net vandaag verkocht
dus als iemand me aan een k98 kan helpen, of ziet op internet even hier posten !!
alvast bedankt
groetjes G.Luz
die ik op internet heb gevonden zijn net vandaag verkocht

dus als iemand me aan een k98 kan helpen, of ziet op internet even hier posten !!
alvast bedankt
groetjes G.Luz
- fritz derochebrune
- Lid
Ik zou even een topic in het 'gezocht' forum openen.
Edit: zie http://www.wo2forum.nl/viewtopic.php?f=45&t=23510 - Daarboven staat kennelijk iemand aan jouw kant
Edit: zie http://www.wo2forum.nl/viewtopic.php?f=45&t=23510 - Daarboven staat kennelijk iemand aan jouw kant

In persecutione extrema S.R.E. sedebit Petrus Romanus, qui pascet oves in multis tribulationibus: quibus transactis civitas septicollis diruetur, et Iudex tremendus iudicabit populum. Finis.
- Jonkerman
- Lid
- fritz derochebrune
- Lid
Ik was je net voor

In persecutione extrema S.R.E. sedebit Petrus Romanus, qui pascet oves in multis tribulationibus: quibus transactis civitas septicollis diruetur, et Iudex tremendus iudicabit populum. Finis.
-
- Lid
hi,
ik heb even een gezocht advertentie geplaatst, en er heeft gelijk iemand gereageerd.
de k98 is onklaar maar die man zegt :
onklaar, grendelbaar en zonder certificaat. ( die flauwekul houdt ik me niet mee bezig ).
kan dit ?
groeten G.Luz
ik heb even een gezocht advertentie geplaatst, en er heeft gelijk iemand gereageerd.
de k98 is onklaar maar die man zegt :
onklaar, grendelbaar en zonder certificaat. ( die flauwekul houdt ik me niet mee bezig ).
kan dit ?
groeten G.Luz
Laatst gewijzigd door G.LUZ1944 op 01 okt 2009, 20:42, 1 keer totaal gewijzigd.