Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Ik ben vanmorgen even naar een kijkdag van een veiling geweest, en heb daar deze helm gezien. Kan iemand me zeggen of deze echt is, en eventueel een waarde? Ik heb zelf mijn twijfels over de verf, maar ik heb er niet zoveel verstand van.
Ja, geen Duitse Stahlhelm inderdaad...
Verf is vreemd, helmnieten missen en het binnenwerk is zoals dat van een Luftschutz/Feuerschutz M35 helm, evenals de kinriem.
Wat het wel is heeft dutchhelmets je al verteld.
Nee, complete originele helmen in fatsoenlijke staat kun je gewoon niet als 'koopje' vinden, enkele extreme uitzonderingen daargelaten.
Groeten, Kugel!
Laatst gewijzigd door Kugelblitz op 11 okt 2009, 16:40, 1 keer totaal gewijzigd.
dutchhelmets schreef:het is wel degelijk een Duitse stahlhelm, echter gemaakt na wo2. naar mijn mening zeker geen €150,- waard, eerder €30,-
groet,
In de context van het forum is het geen Duitse Stahlhelm, maar in feite natuurlijk wel...
Is inderdaad geen markt voor, dus €150,- lijkt me ook wat optimistisch geprijsd!