Ik ben vanmorgen even naar een kijkdag van een veiling geweest, en heb daar deze helm gezien. Kan iemand me zeggen of deze echt is, en eventueel een waarde? Ik heb zelf mijn twijfels over de verf, maar ik heb er niet zoveel verstand van.
Echtheidsbepaling Duitse helm
- iknowdintoo
- Lid
- Ontvangen: 1 keer
- dutchhelmets
- Lid
- Contacteer:
Re: Echtheidsbepaling Duitse helm
na-oorlogse helm van het type m1935-53. gemaakt bij L&S vanaf 1953 naar het voor-oorlogse model m35 tbv de BGS.
groet,
groet,
i'd rather die scared to death than die bored to death
- Kugelblitz
- Moderator
- Gegeven: 6 keer
- Ontvangen: 10 keer
Ja, geen Duitse Stahlhelm inderdaad...
Verf is vreemd, helmnieten missen en het binnenwerk is zoals dat van een Luftschutz/Feuerschutz M35 helm, evenals de kinriem.
Wat het wel is heeft dutchhelmets je al verteld.
Nee, complete originele helmen in fatsoenlijke staat kun je gewoon niet als 'koopje' vinden, enkele extreme uitzonderingen daargelaten.
Groeten, Kugel!
Verf is vreemd, helmnieten missen en het binnenwerk is zoals dat van een Luftschutz/Feuerschutz M35 helm, evenals de kinriem.
Wat het wel is heeft dutchhelmets je al verteld.
Nee, complete originele helmen in fatsoenlijke staat kun je gewoon niet als 'koopje' vinden, enkele extreme uitzonderingen daargelaten.
Groeten, Kugel!
Laatst gewijzigd door Kugelblitz op 11 okt 2009, 16:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Laten we het vooral gezellig houden!
- iknowdintoo
- Lid
- Ontvangen: 1 keer
Oké bedankt, da's jammer dan . Staat op de site als 'Duitse staalhelm uit de tweede Wereldoorlog. €100-€150'
- dutchhelmets
- Lid
- Contacteer:
het is wel degelijk een Duitse stahlhelm, echter gemaakt na wo2. naar mijn mening zeker geen €150,- waard, eerder €30,-
groet,
groet,
i'd rather die scared to death than die bored to death
- Kugelblitz
- Moderator
- Gegeven: 6 keer
- Ontvangen: 10 keer
In de context van het forum is het geen Duitse Stahlhelm, maar in feite natuurlijk wel...dutchhelmets schreef:het is wel degelijk een Duitse stahlhelm, echter gemaakt na wo2. naar mijn mening zeker geen €150,- waard, eerder €30,-
groet,
Is inderdaad geen markt voor, dus €150,- lijkt me ook wat optimistisch geprijsd!
Groeten, Kugel!
Laten we het vooral gezellig houden!