Prijsindicatie K98 munitie tassen

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
christiaan1989
Lid

Prijsindicatie K98 munitie tassen

Bericht door christiaan1989 »

Goedendag allemaal,

Wat zou een beetje een normale prijs zijn voor 2 k98 munitie tasjes?
http://www.pdbmilitaria.nl/paginas/733

Ik lees her en der op het forum dat ze ongeveer rond de 30 euro stuk kosten, is dat een beetje reeel?
"In the absence of orders, go find something and kill it." Erwin Rommel
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Prijsindicatie K98 munitie tassen

Bericht door Kugelblitz »

christiaandenhertog schreef:Goedendag allemaal,

Wat zou een beetje een normale prijs zijn voor 2 k98 munitie tasjes?
http://www.pdbmilitaria.nl/paginas/733

Ik lees her en der op het forum dat ze ongeveer rond de 30 euro stuk kosten, is dat een beetje reeel?
Ik zou op €70,- voor een mooi matchend setje rekenen...
Zijn goed te vinden!

Groeten, Kugel! :mrgreen:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
christiaan1989
Lid

Thanks, ze zijn inderdaad volop te krijgen overal, maar 50-60 euro voor 1 tasje gaat me iets te ver (standaard model, geen KM of luftwaffe)
Kugelblitz
Moderator
Moderator

christiaandenhertog schreef:Thanks, ze zijn inderdaad volop te krijgen overal, maar 50-60 euro voor 1 tasje gaat me iets te ver (standaard model, geen KM of luftwaffe)
Ja belachelijk, je moet wel een setje voor €70,- kunnen vinden hoor. Misschien €80,- voor een erg mooie set, maar zeker niet meer!
tarnmilitaria.com heeft ze in ieder geval voor €35,- het stuk, maar wel meer dealers...

christiaan1989
Lid

Pdb militaria (zie link hierboven) vraagt 70 euro voor een matchend paar. Ik zal is rond gaan kijken, thanks!
christiaan1989
Lid

Heb ik eigenlijk nog een vraag over het koppel: Is het mogelijk dat dit soort k98 tasjes gedragen werden op een webbing (DAK) koppel en wat voort soort koppelslot hoor er bij een DAK koppel, kan dat gewoon een groene/veldgrijze zijn?

Deze kleur dus:
http://www.germanmilitaria.com/Heer/pho ... 59full.jpg
Kugelblitz
Moderator
Moderator

christiaandenhertog schreef:Heb ik eigenlijk nog een vraag over het koppel: Is het mogelijk dat dit soort k98 tasjes gedragen werden op een webbing (DAK) koppel en wat voort soort koppelslot hoor er bij een DAK koppel, kan dat gewoon een groene/veldgrijze zijn?

Deze kleur dus:
http://www.germanmilitaria.com/Heer/pho ... 59full.jpg
Daargelaten dat DAK niet mijn specialiteit is, kun je inderdaad gewoon de zwarte K98 tasjes gebruiken. Vaak worden ook de lichtbruine gebruikt, welke echter drie keer zo duur zijn en ook niet uitsluitend werden gebruikt. Die zwarte kunnen dus prima...

Dan de tweede vraag: ik weet niet precies welke kleuren er door het DAK allemaal gebruikt werden qua koppelsloten, maar olijfgroen is in ieder geval een veel geziene optie (en beige/oker volgens mij ook). Verder moeten een DAK koppelslot volgens mij een canvas flap hebben, in plaats van de leren variant.

utmi
Lid
Gegeven: 1 keer
Ontvangen: 17 keer

Bericht door utmi »

Daargelaten dat DAK niet mijn specialiteit is, kun je inderdaad gewoon de zwarte K98 tasjes gebruiken. Vaak worden ook de lichtbruine gebruikt, welke echter drie keer zo duur zijn en ook niet uitsluitend werden gebruikt. Die zwarte kunnen dus prima...

Dan de tweede vraag: ik weet niet precies welke kleuren er door het DAK allemaal gebruikt werden qua koppelsloten, maar olijfgroen is in ieder geval een veel geziene optie (en beige/oker volgens mij ook). Verder moeten een DAK koppelslot volgens mij een canvas flap hebben, in plaats van de leren variant. [/quote]

Correct: de vraag is heb je wel een DAK koppel?
- Heb je er een canvas flap aanzitten is het DAK: licht bruine patroontassen en een olijfgroen slot
-Koppel met leren flap is laat oorlogs: zwarte tassen zijn goed, en een normaal grijs koppelslot kan

maar aan de andere kant: op het laatsts werd alles door elkaar gedragen (niet meer in Afrika natuurlijk!). Dus het ligt er maar aan wat je wil samenstellen.
Their name liveth for evermore
Kugelblitz
Moderator
Moderator

Dus een olijfgroen DAK slot met cancas riem en de gewone zwarte K98 tasjes zou niet kunnen? Vanaf welk jaar reken je laatoorlogs, dus zwarte tasjes?

Die lichtbruine tasjes kosten echt een vermogen en zijn vrij schaars. Ook voor Luftwaffe wordt dit vaak als ideaal gezien, terwijl hierbij zwarte tasjes ook prima kunnen... Nogmaals, ik ben geen DAK geïnteresseerde, maar zou dit wel willen weten.

utmi
Lid
Gegeven: 1 keer
Ontvangen: 17 keer

Bericht door utmi »

Kugelblitz schreef:Dus een olijfgroen DAK slot met cancas riem en de gewone zwarte K98 tasjes zou niet kunnen? Vanaf welk jaar reken je laatoorlogs, dus zwarte tasjes?

Die lichtbruine tasjes kosten echt een vermogen en zijn vrij schaars. Ook voor Luftwaffe wordt dit vaak als ideaal gezien, terwijl hierbij zwarte tasjes ook prima kunnen... Nogmaals, ik ben geen DAK geïnteresseerde, maar zou dit wel willen weten.

Mijn post betrof "de ideale samenstelling". Daar waar tropische uitrusting en kleding niet voorradig was werd de "normale" uitrusting gebruikt. Later werd de tropische uitrusting mee terug naar Euroopa genomen en daar dus ook gemixt met continentale uitrusting gedragen.
In de praktijk kan je dus alles mixen, maar voor de perfectionist is de samenstelling zoals ik gepost heb.
Their name liveth for evermore
Kugelblitz
Moderator
Moderator

utmi schreef:
Kugelblitz schreef:Dus een olijfgroen DAK slot met cancas riem en de gewone zwarte K98 tasjes zou niet kunnen? Vanaf welk jaar reken je laatoorlogs, dus zwarte tasjes?

Mijn post betrof "de ideale samenstelling". Daar waar tropische uitrusting en kleding niet voorradig was werd de "normale" uitrusting gebruikt. Later werd de tropische uitrusting mee terug naar Euroopa genomen en daar dus ook gemixt met continentale uitrusting gedragen.
In de praktijk kan je dus alles mixen, maar voor de perfectionist is de samenstelling zoals ik gepost heb.
Aah ok. Inderdaad, ik wist ook dat lichtbruine K98 tasjes perfect zijn, maar in veel gevallen kunnen de zwarte varianten ook! :)
Duidelijk!

Plaats reactie