Reichsbahn hoofddeksels

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rick de G.
Lid
Berichten: 640
Lid geworden op: 23 jan 2008, 16:32
Locatie: Weert, op de fiets met Justin achterop

Reichsbahn hoofddeksels

Bericht door Rick de G. »

Wat doet dat spul zoal op de markt?
Ik heb het idee dat er weinig verzamelaars zijn, maar dat er veel wordt weggekaapt omdat er ook maar een select groepje verzamelt.

Wat zijn gangbare prijzen voor bijvoorbeeld een schuitje?
Grenadier Markus Schenk
Gebruikersavatar
Rick de G.
Lid
Berichten: 640
Lid geworden op: 23 jan 2008, 16:32
Locatie: Weert, op de fiets met Justin achterop

Re: Reichsbahn hoofddeksels

Bericht door Rick de G. »

Niemand?
Grenadier Markus Schenk
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Reichsbahn hoofddeksels

Bericht door Kugelblitz »

Ha Rick,

DRB items worden inderdaad niet zeer veel verzameld en de prijs is dan ook aanzienlijk lager dan bijvoorbeeld Wehrmacht...
Voor een EM/NCO schuitje in zeer goede tot mint staat moet je rekenen op zo'n €200,- tot €250,-. Een Schirmmütze ligt zo rond de €300,- eveneens in goede staat.

Daarnaast zijn alle andere onderdelen ook goedkoper, zoals insignia, documenten, adelaars etc. en een stuk betaalbaarder dan andere onderdelen van het Duitse leger.

Op de e-stand van WAF zie ik regematig DRB items voorbij komen voor mooie prijzen. Een ideaal verzamelgebied dus voor een kleinere budget of iemand die geen vermogen wil uitgeven aan Duiste militaria. Tevens een redelijk klein verzamelgebied, waardoor je snel 'expert' kunt worden op een bepaald onderdeel van BRD!

Groeten, Kugel! :mrgreen:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
utmi
Lid
Berichten: 805
Lid geworden op: 17 jan 2006, 15:01
Gegeven: 1 keer
Ontvangen: 19 keer

Re: Reichsbahn hoofddeksels

Bericht door utmi »

Kugelblitz schreef: Daarnaast zijn alle andere onderdelen ook goedkoper, zoals insignia, documenten, adelaars etc. en een stuk betaalbaarder dan andere onderdelen van het Duitse leger.

Op de e-stand van WAF zie ik regematig DRB items voorbij komen voor mooie prijzen. Een ideaal verzamelgebied dus voor een kleinere budget of iemand die geen vermogen wil uitgeven aan Duiste militaria. Tevens een redelijk klein verzamelgebied, waardoor je snel 'expert' kunt worden op een bepaald onderdeel van BRD!
Ben ik het slechts gedeeltelijk mee eens:

Het is natuurlijk maar waarmee je het vergelijkt, maar DR petadelaars zijn wel degelijk duurder als een standaard Heer of LW pet adelaar, vindt ze maar eens in de eerste plaats. Datzelfde geldt voor de DR mouwadelaars vergeleken met Heer/LW borst adelaars. Daarnaast is de DR zeer complex, daar er een aantal wijzigingen in uniformen, insignes (kraag/mouw) etc. zijn geweest gedurende 1933-1945. Snel expert worden gaat dus niet zomaar, daarnaast zijn de goede referentiewerken miniem. Persoonlijk vind ik Heer verzamelen makkelijker.
Wel is het zo dat het weinig verzameld wordt, waardoor jasjes en petten idd. goedkoper zijn.
Daarnaast is het lastig te onderscheiden of jassen/petten/ Schuitjes! niet uit de naoorlogse periode zijn met later toegevoegde 3e rijk insignes...
Their name liveth for evermore
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Reichsbahn hoofddeksels

Bericht door Kugelblitz »

Uiteraard ben ik verre van exepert op DRB gebied, maar bovenstaande bericht geeft mijn indruk weer...
Dat bijvoorbeeld adelaars duurder zijn wist ik niet, maar blijkbaar niet.
Tevens is de DRB uiteraard een complexe organisatie, maar het lijkt me wel mogelijk 'expert' te worden op een bepaald gebied, zoals ik schreef. Dit niet zozeer omdat het geen complexe materie is, maar eerder omdat er relatief weinig verzamelaars zijn en je dus sneller 'expert' kan worden in een beperkte kring van personen. Uiteraard gaat dit niet van de ene op de andere dag, maar met toewijding en interesse moet dit zeker te doen zijn...

Verder waren we het geloof ik wel eens met elkaar! :)

Groeten, Kugel! :mrgreen:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Gebruikersavatar
Patrick.S
Lid
Berichten: 245
Lid geworden op: 26 apr 2007, 09:44
Contacteer:

Re: Reichsbahn hoofddeksels

Bericht door Patrick.S »

Het is een beperkt verzamelgebied maar ik vind wel dat ze mooie insignia hadden en daar is nog wel aan te komen via de bekende dealerssites
Verzamelinteresse:
Brits:43rd Wessex Infantry Division en Guards Armoured division.
Canadees:4th Canadian Armoured Division
US:Armored en Tank Destroyer eenheden en 79th en 90th Infantry Division.
Plaats reactie