Ost medaille

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Gebruikersavatar
mmbroek
Lid
Berichten: 149
Lid geworden op: 28 sep 2009, 16:13
Locatie: Zuid-Holland

Ost medaille

Bericht door mmbroek »

Ik ben al een tijdje op zoek naar de osmedaille hij is niet heel erg duur maar liever geen verkeerde aanschaffen.
Ik kan helaas geen vergelijkingsmateriaal vinden dus daarom vraag ik jullie om jullie mening.
Het zakje zou uit een partij komen en hij wilt er 27,50 voor.
Hij heeft er nog meer had hij gezegt.
alvast bedankt

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
zjopske
Lid
Berichten: 1443
Lid geworden op: 19 apr 2009, 19:37
Contacteer:

Re: Ost medaille

Bericht door zjopske »

Och die...

Medaille lijkt me ok.
Maar over het zakje kan ik weinig zeggen.
Altijd op zoek naar Nederlandse foto`s van voor 1940!
Bekijk mijn vernieuwde website op: http://www.nederland-paraat.nl
Gebruikersavatar
fritz derochebrune
Lid
Berichten: 517
Lid geworden op: 06 okt 2007, 21:33
Locatie: Misj

Re: Ost medaille

Bericht door fritz derochebrune »

Idd, medaille lijkt wel ok, maar er zijn er (veel) mooiere te vinden. Zakje lijkt wat nieuw, maar ik durf er niet over te oordelen.
In persecutione extrema S.R.E. sedebit Petrus Romanus, qui pascet oves in multis tribulationibus: quibus transactis civitas septicollis diruetur, et Iudex tremendus iudicabit populum. Finis.
Gebruikersavatar
mmbroek
Lid
Berichten: 149
Lid geworden op: 28 sep 2009, 16:13
Locatie: Zuid-Holland

Re: Ost medaille

Bericht door mmbroek »

Hij is idd niet mooi meer ik zal hem eens mailen voor foto's van de andere medaille's
Gebruikersavatar
fritz derochebrune
Lid
Berichten: 517
Lid geworden op: 06 okt 2007, 21:33
Locatie: Misj

Re: Ost medaille

Bericht door fritz derochebrune »

Ik bedenk me net dat het ondanks de slechtere staat van de medaille het wel een erg goedkoop setje is...
Ostmedaille in goede staat is makkelijk 30-35 euro en een origineel zakje wel al zien weggaan voor 15 of meer... voor een goed setje dus makkelijk 50 euro kwijt, dit is iets meer dan de helft...
In persecutione extrema S.R.E. sedebit Petrus Romanus, qui pascet oves in multis tribulationibus: quibus transactis civitas septicollis diruetur, et Iudex tremendus iudicabit populum. Finis.
rood
Lid
Berichten: 926
Lid geworden op: 19 jul 2006, 15:50
Locatie: Dirksland

Re: Ost medaille

Bericht door rood »

Als het goedkoop is moet je je juist af vragen waarom het zo goedkoop is. :wink:
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Ost medaille

Bericht door Kugelblitz »

Medaille is in orde, geen stempel in de ring zeker? Lijkt me een wat later exemplaar...
Het zakje vertrouw ik niet zo, deze worden enorm veel nagemaakt en het is lastig een originele van een repro te onderscheiden.

Deze is echter zo nieuw, onbeschadigd en schoon dat ik het verdacht vind. Mits origineel zakje is het zeker een koopje, maar ik zou zelf voor een iets duurdere set kiezen met een mooie vroege (gemerkte) medaille met lang lint en origineel zakje...

Groeten, Kugel! :mrgreen:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Gebruikersavatar
fritz derochebrune
Lid
Berichten: 517
Lid geworden op: 06 okt 2007, 21:33
Locatie: Misj

Re: Ost medaille

Bericht door fritz derochebrune »

rood schreef:Als het goedkoop is moet je je juist af vragen waarom het zo goedkoop is. :wink:
mijn idee precies :wink:
In persecutione extrema S.R.E. sedebit Petrus Romanus, qui pascet oves in multis tribulationibus: quibus transactis civitas septicollis diruetur, et Iudex tremendus iudicabit populum. Finis.
Gebruikersavatar
christiaan1989
Lid
Berichten: 549
Lid geworden op: 27 aug 2006, 20:28

Re: Ost medaille

Bericht door christiaan1989 »

50 euro, dan betaal je wel gelijk de hoofdprijs.
Met wat zoekwerk en geduld moet 35 ook wel te doen zijn.

Ook al zou het zakje origineel zijn, een set waar je tevreden mee kan zijn is het niet. De staat van de medaille past totaal niet bij de staat van het zakje.
De medaille vind ik er wel mooi uitzien. Mooi gedragen staat, net wat je leuk vindt.
"In the absence of orders, go find something and kill it." Erwin Rommel
Gebruikersavatar
fritz derochebrune
Lid
Berichten: 517
Lid geworden op: 06 okt 2007, 21:33
Locatie: Misj

Re: Ost medaille

Bericht door fritz derochebrune »

christiaandenhertog schreef:50 euro, dan betaal je wel gelijk de hoofdprijs.
Met wat zoekwerk en geduld moet 35 ook wel te doen zijn.
Medaille én zakje? Dan moet ik beter gaan zoeken, de meeste Ostmedailles die ik vind, kosten al snel 30-35 euro... :(
In persecutione extrema S.R.E. sedebit Petrus Romanus, qui pascet oves in multis tribulationibus: quibus transactis civitas septicollis diruetur, et Iudex tremendus iudicabit populum. Finis.
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Ost medaille

Bericht door Kugelblitz »

fritz derochebrune schreef:
christiaandenhertog schreef:50 euro, dan betaal je wel gelijk de hoofdprijs.
Met wat zoekwerk en geduld moet 35 ook wel te doen zijn.
Medaille én zakje? Dan moet ik beter gaan zoeken, de meeste Ostmedailles die ik vind, kosten al snel 30-35 euro... :(
Klopt dit is de dealerprijs. Voor een ongemarkeerd exemplaar in nette staat vaak €30,- tot €35,- voor een gemarkeerde versie zo'n €35,- tot €40,- in beide gevallen zonder zakje. Uiteraard is het de moeite wat verder te kijken...
Volgens mij heb ik laatst zelf nog een Ostmedaille met zakje verkocht voor een euro of €35,- was dan ook wel een vriendenprijsje... _/-\o_

Groeten, Kugel! :mrgreen:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Doornewaard
Lid
Berichten: 402
Lid geworden op: 08 mei 2007, 17:17
Locatie: Oosterwolde

Re: Ost medaille

Bericht door Doornewaard »

Medaille is ok, het zakje niet. Ik moet wel ff toegeven ben er ff tussenuit geweest. Sins een jaar of 3 is het namaken van zakjes wel heel erg populair geworden. Mario van hiscoll heeft er zat, met of zonder zakje. En een beter kwaliteit.
Gebruikersavatar
fritz derochebrune
Lid
Berichten: 517
Lid geworden op: 06 okt 2007, 21:33
Locatie: Misj

Re: Ost medaille

Bericht door fritz derochebrune »

Kugelblitz schreef: Klopt dit is de dealerprijs. Voor een ongemarkeerd exemplaar in nette staat vaak €30,- tot €35,- voor een gemarkeerde versie zo'n €35,- tot €40,- in beide gevallen zonder zakje. Uiteraard is het de moeite wat verder te kijken...
Volgens mij heb ik laatst zelf nog een Ostmedaille met zakje verkocht voor een euro of €35,- was dan ook wel een vriendenprijsje... _/-\o_

Groeten, Kugel! :mrgreen:
Hahaha, wil je mij dan opnemen in je vriendenkring? :P
Ow, sorry, dat was mijn laatste off-topic :wink:
Laatst gewijzigd door fritz derochebrune op 05 jan 2010, 19:51, 1 keer totaal gewijzigd.
In persecutione extrema S.R.E. sedebit Petrus Romanus, qui pascet oves in multis tribulationibus: quibus transactis civitas septicollis diruetur, et Iudex tremendus iudicabit populum. Finis.
Men of Valor
Lid
Berichten: 258
Lid geworden op: 04 okt 2009, 20:53

Re: Ost medaille

Bericht door Men of Valor »

Is dit de verkoper uit Zaandam?
Heb in het verleden goede zaken met hem gedaan.
Maar goed over het zakje kan ik niet veel vertellen maar de medaille is wel goed.
In ieder geval succes met je zoektocht :bonk:

Grtz Rinke
Voorheen bekend als Rinke Feenstra op dit forum.
Gebruikersavatar
mmbroek
Lid
Berichten: 149
Lid geworden op: 28 sep 2009, 16:13
Locatie: Zuid-Holland

Re: Ost medaille

Bericht door mmbroek »

Bedankt allemaal voor de reactie's
Ik heb een mooie gevonden bij Tarnmilitaria. :)
Plaats reactie