vreemde bajonet

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
Gebruikersavatar
petertje35
Lid
Berichten: 103
Lid geworden op: 01 aug 2009, 19:47

vreemde bajonet

Bericht door petertje35 »

Ik heb thuis een bajonet liggen dat lijkt op een wo2 duits model, maar met de scherpe kant aan de verkeerde kant. het handvat en lemmet zijn uit 1 stuk staal gemaakt. Het is niet zo dat de verkeerde kant scherp is geslepen. Het lijkt wel of iemand de bajonet op wonderbaarlijke wijze in 2en heeft gezaagd, 1 deel omgedraaid heeft en toen op even wonderbaarlijke wijze weer aan elkaar vastgemaakt heeft en dit alles zonder sporen na te laten. Er staan geen nummers/markeringen op de bajonet.

Komt dit vaker voor of is dit one of a kind? en iemand een idee hoe dit gebeurd kan zijn? (hij past nog precies in de schede dus het lijkt mij dat hij zo gemaakt is.)

alle hulp is welkom.
''Tijdens de Blitzkrieg in Frankrijk opereerde de 7e pantserdivisie zo snel, dat deze de bijnaam Spookdivisie kreeg.
Zelfs het Duitse opperbevel wist niet altijd waar de divisie zich bevond.....''
n2
Lid
Berichten: 883
Lid geworden op: 01 mar 2005, 12:57

Re: vreemde bajonet

Bericht door n2 »

Misschien een ersatz bajonet?
Een foto zou handig zijn :)
rood
Lid
Berichten: 926
Lid geworden op: 19 jul 2006, 15:50
Locatie: Dirksland

Re: vreemde bajonet

Bericht door rood »

Een foto zegt meer dan 1000 woorden
Gebruikersavatar
Ivo Wilms
Lid
Berichten: 692
Lid geworden op: 22 okt 2006, 18:36
Locatie: St. Joost (Midden-Limburg)

Re: vreemde bajonet

Bericht door Ivo Wilms »

Klinkt als een VZ24 bajonet.
"Sankt Joost war schrecklich."
http://www.stichtingbergingstirlingw7630.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
utmi
Lid
Berichten: 805
Lid geworden op: 17 jan 2006, 15:01
Gegeven: 1 keer
Ontvangen: 19 keer

Re: vreemde bajonet

Bericht door utmi »

Klinkt mij als een Ersatz wo1 bajonet (helemaal metalen handvat), maar idd plaats een foto!
Their name liveth for evermore
Gebruikersavatar
petertje35
Lid
Berichten: 103
Lid geworden op: 01 aug 2009, 19:47

Re: vreemde bajonet

Bericht door petertje35 »

foto's komen er vandaag of morgen, De bajonet heeft houten handvat maar helaas mist de bajonet alle onderdelen waarop meestal de stempels staan (rong om de loop, drukknop, en 'hanger' aan de schede) op het lemmet staan geen stempels, maar hij ziet eruit alsof hij aardig vaak is gebruikt.
zijn er nog speciale punten die ik zou moeten fotograferen?
''Tijdens de Blitzkrieg in Frankrijk opereerde de 7e pantserdivisie zo snel, dat deze de bijnaam Spookdivisie kreeg.
Zelfs het Duitse opperbevel wist niet altijd waar de divisie zich bevond.....''
Plaats reactie