Echt of Repro

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Gebruikersavatar
Westwall
Lid
Berichten: 954
Lid geworden op: 20 okt 2008, 15:23

Re: Echt of Repro

Bericht door Westwall »

Kugelblitz schreef:
bartdb4 schreef:Ohne schwerten is naar mijn weten meer geproduceert.. Plus dat het meer uitgereikt is.. hier zijn ook cijfers van!
Mit schwerten betekend ook dat de oorlogsverdienst die je uitgevoerd had onder feind feuer was uitgevoerd. Ofwel in actie. Deze zijn relatief duurder dan ohne schwerten..

TIP kijk op sites waar particulieren aanbieden, niet op sites van handelaren. Dan vind je nog wel eens goedkoper spul.
Hoe vaak ze zijn uitgereikt staat vast, maar dit ligt (gek genoeg) niet altijd in het verlengde van de prijzen. Zoals je zegt zou je in dit geval een KvK ohne Schwerter goedkoper verwachten dan een mét zwaarden, maar dit is niet het geval... De varianten zonder zwaarden zijn voor zover ik gemerkt heb altijd net iets duurder dan varainaten met zwaarden en komen ook net iets minder voor.

Particulier kopen is uiteraard altijd beter in dit geval, maar je moet net de connecties/geluk hebben...
Verder kosten deze onderscheidingen sowieso geen zak, in vergelijking tot andere onderscheidingen en items. Na het Verwundeten Abzeichen in Schwarz is het KvK 2. Klasse waarschijnlijk de goedkoopste onderscheiding, samen met Ostmedaille en KvM.

Groeten, Kugel! :mrgreen:
De Ostmedaille is denk ik toch wel wat meer waard dan het KvK 2. Klasse en de VWA in Schwarz. Ostmedailles in vrij goede staat doen al gauw 35 euro.
utmi
Lid
Berichten: 805
Lid geworden op: 17 jan 2006, 15:01
Gegeven: 1 keer
Ontvangen: 19 keer

Re: Echt of Repro

Bericht door utmi »

...six milion awards with swords and 1.6 million without swords rendered by the end of the war.

Angolia, For Fuhrer and Fatherland p.302

p.s. de discussie omtrent prijzen vind ik onzinnig...een paar euro meer, een paar euro minder...kijk gewoon goed rond en bepaal het voor jezelf afhankelijk van de staat van de medaile...
Laatst gewijzigd door utmi op 02 feb 2010, 21:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Their name liveth for evermore
Gebruikersavatar
zjopske
Lid
Berichten: 1443
Lid geworden op: 19 apr 2009, 19:37
Contacteer:

Re: Echt of Repro

Bericht door zjopske »

Ach, ik trok de prijzen gelijk.
25.- voor met en zonder zwaarden :mrgreen:

Het enige van particulieren die daverend goedkoop zijn is dat de handel vaak iets mankeert of twijfel achtig is.
Een enkele is goedkoop, betrouwbaar en geeft garantie.
In België zijn de medaille`s vaak nog een paar euro goedkoper, ik heb vaak zat brieven uit België gehad.
Het gaat andersom voor de WO1 medailles, deze gaan altijd vanuit Nederland naar België.

Er zijn ook handelaren die erg goedkoop zijn, in Duitsland zit een goede (** ben zijn link kwijt)
Altijd op zoek naar Nederlandse foto`s van voor 1940!
Bekijk mijn vernieuwde website op: http://www.nederland-paraat.nl
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Echt of Repro

Bericht door Kugelblitz »

bartdb4 schreef:Kügel weetje wat het is, de koper bepaalt wat hij betaald.
Zo moet je jezelf een bedrag voorhouden (wel in de richting van de zogenaamde 'actuele prijzen') en dan voor die prijs zoeken.
Ik heb al vaak genoeg iets kunnen kopen wat ik zocht voor een prikkie. Bijvoorbeeld iemand bood Ek2's aan, 55 euro p.s. , niet duur toch? Zo heb ik nog genoeg en genoeg voorbeelden!
Staar je dus niet blind op die handelarensites, daar wordt je portomonee vaak ook verdrietig van!

Groet!
Klopt, ik probeer zelf ook altijd minder dan de 'dealerprijs' te betalen, maar als het om een prijsindicatie gaat richt ik me toch meestal naar de actuele prijzen...
Je kunt items altijd voor veel minder krijgen, maar het gaat er uiteraard ook om in welk tijdsbestek je dit item wilt verwerven. Als je lang genoeg wacht zul je alles wel goedkoper vinden, maar velen hebben dit geduld vaak niet.

Connecties opbouwen is van groot belang in deze hobby, als je niet altijd de hoofdprijs wilt betalen voor mooi spul...

@Utmi: Ik had al zo'n vermoeden dat de gegevens niet klopten bij het KvK, maar het niet nagekeken. In dit geval is het dus logischer dat de variant zonder zaarden inderdaad duurder een schaarser is. Maar met vele andere onderscheidingen is dit weer niet het geval. Het gaat er ook maar net om hoe de vraag en het aanbod is...

Discussie om de prijzen vind ik helemaal niet onzinnig, maar juist zeer interessant. Uiteraard gaat het nu om een paar euro, maar zo gaat het ook bij zeldzamere items en dan draait het vaak om tientallen euro's, dan toch wel de moeite waard te weten of je niet te veel betaalt...

Groeten, Kugel! :mrgreen:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Chrisje1978
Lid
Berichten: 112
Lid geworden op: 26 jan 2010, 20:21
Locatie: Thuis

Re: Echt of Repro

Bericht door Chrisje1978 »

Ik ben in ieder geval blij met alle commentaren, want vandaag is hij binnengekomen. En zeker voor mij als beginnend verzamelaar is het toch leuk als ik iets aan kan kopen onder de "dealer"prijs.
Er valt nog genoeg aan te schaffen, en ik zal niet altijd geluk hebben met het compleet maken van mijn collectie.
bartdb4
Lid
Berichten: 274
Lid geworden op: 20 jan 2005, 18:45
Locatie: ARNHEIM -17km

Re: Echt of Repro

Bericht door bartdb4 »

@ Utmi, ik zit niet te N**ken om een paar euro's, wil alleen men hun ogen openlaten doen dat ze vaak veel te veel betaald terwijl het met een beetje zoekwerk voor (veel) minder kan!

Maargoed, veel succes allemaal..!
utmi
Lid
Berichten: 805
Lid geworden op: 17 jan 2006, 15:01
Gegeven: 1 keer
Ontvangen: 19 keer

Re: Echt of Repro

Bericht door utmi »

Ben ik het mee eens, maar dat zoekwerk (naar prijzen) moet men maar zelf doen...helemaal voor dit soort items waar de verschillen niet groot zijn... als het nou een mooi jasje of decal helm zou zijn,ok.

just my 2 cents... :wink:
Their name liveth for evermore
bartdb4
Lid
Berichten: 274
Lid geworden op: 20 jan 2005, 18:45
Locatie: ARNHEIM -17km

Re: Echt of Repro

Bericht door bartdb4 »

Begin klein te besparen, en dan groter..
4 euro is toch wel 2 liter benzine. :)
40 euro is ook een handje geld.. Maar als je dit verschil ooit graag naar de 'dealers met garantie' wil wegdoen sta ik je ook niet in de weg.
Overigens dealers en garantie... Heb wel eens bij een handelaar garantie gekregen, toen het nep bleek te zijn deed ie heeel moeilijk.
Ging over kleine 300 euro.
Maar volgens mij ga ik nu door over iets wat niet direct gerelateerd staat met dit topic. Maar m'n boodschap lijkt mij vrij duidelijk.

Bart.
Gebruikersavatar
zjopske
Lid
Berichten: 1443
Lid geworden op: 19 apr 2009, 19:37
Contacteer:

Re: Echt of Repro

Bericht door zjopske »

zjopske schreef: Er zijn ook handelaren die erg goedkoop zijn, in Duitsland zit een goede (** ben zijn link kwijt)
En ja, vandaag een mailtje gehad dat hij een nieuwe update heeft: http://www.shop-militaria.de/products_new.php
Er zitten erg leuke dingen voor goede prijzen bij :)
Met dingen over de 250.- met gratis expertise :P
Altijd op zoek naar Nederlandse foto`s van voor 1940!
Bekijk mijn vernieuwde website op: http://www.nederland-paraat.nl
Plaats reactie