Originaliteit abzeichen

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
Black Orchid
Lid

Originaliteit abzeichen

Bericht door Black Orchid »

Hallo medeverzamelaars,

Mijn verzamelgebied is voornamelijk duits als in medailles en nu heb ik laatst wat medailles overgenomen en daarbij zaten tevens 2 abzeichen.
Bij beide abzeichen heb ik mijn twijfels mbt de originaliteit en ben benieuwd naar jullie idee en onderbouwing van jullie mening.

1. Blockade brecher, de pin aan de achterzijde heb ik nog niet eerder gezien op een WO2 model en gezien de pitting denk ik aan een model uit '60.
Wel heb ik het idee dat de details wel kloppen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

2. KVK met zwaarden en gesp, de gesp lijkt me te kloppen maar gezien de relatief onafgewerkte details en pitting lijkt me dit een kopie.
KVK is ongemerkt en er lijkt een soort metaalmoeheid op de achterzijde in het midden te zitten. Maten en gewicht lijken wel te kloppen.

Afbeelding
Afbeelding

Ik ben zeer benieuwd wat jullie er van vinden.

vr gr, Henk de Bakker
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Originaliteit abzeichen

Bericht door Kugelblitz »

Kriegsmarine onderscheidingen zijn niet mijn ding, maar hij staat mij niet zo aan...

Het KvK lijkt me eveneens niet in orde, o.a. door de slechte details en vrij grove afwerking (bij de handvatten van de zwaarden etc.). Daarnaast vind ik de pin veel te dik en zien het scharnier en de 'catch' er ook apart uit...

Ik zou ze beiden niet kopen!

Groeten, Kugel! :mrgreen:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
petertje35
Lid

Bericht door petertje35 »

zit er nou een dikke stoflaag op die handvaten van de zwaarden van het kvk, of is het zo slordig gemaakt?
''Tijdens de Blitzkrieg in Frankrijk opereerde de 7e pantserdivisie zo snel, dat deze de bijnaam Spookdivisie kreeg.
Zelfs het Duitse opperbevel wist niet altijd waar de divisie zich bevond.....''
Chrisje1978
Lid

Bericht door Chrisje1978 »

Ik ben helemaal nog geen kenner, maar dit is wel slordig

Afbeelding

Misschien bedoelde Petertje35 dat ook, klik maar even op de foto en kijk naar de tweede cirkeltjes die ik heb aangebracht.

Grt,

Chris
Jan Klaassen
Lid

Bericht door Jan Klaassen »

Die bovenste doet me eigenlijk meer denken aan een cruiseschip dan aan een KM schip...
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Bericht door Kugelblitz »

Dat bedoelde ik niet per sé, maar meer de buitenranden van de zwaarden en de plaatsen waar deze met het kruis samenkomen. Dit zou eigenlijk een strakke hoek moeten zijn, maar er zit in dit geval restmetaal tussen en is dus slecht afgewerkt...
Dat 'stof' is gewoon vuil en patina, verder niet zoveel mis mee...

Over het KM Abzeichen durf ik niks met zekerheid te zeggen, maar ben wel vrij overtuigd dat het niet in orde is, o.a. door de sluiting en de afwerking van het hakenkruis en de kop van de adelaar.
Het KvK is in mijn ogen zeker niet goed, door bovengenoemde redenen...

Groeten, Kugel! :mrgreen:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Doornewaard
Lid

Bericht door Doornewaard »

Allebei niet goed, te slechte afwerking. Catch en pin kloppen bij beiden ook niet.
Black Orchid
Lid

Bericht door Black Orchid »

Kugelblitz schreef:Dat bedoelde ik niet per sé, maar meer de buitenranden van de zwaarden en de plaatsen waar deze met het kruis samenkomen. Dit zou eigenlijk een strakke hoek moeten zijn, maar er zit in dit geval restmetaal tussen en is dus slecht afgewerkt...
Dat 'stof' is gewoon vuil en patina, verder niet zoveel mis mee...
Het stof valt inderdaad best mee, maar ik moet je wel gelijk geven qua aansluitingen van de zwaarden aan het kruis. De aansluiting is niet strak en scherp genoeg. :/ Dat de pin niet klopt moet ik maar aannemen, dat zie ik niet goed genoeg, maar dat is mijn gebrek aan ervaring. :wink:

Het cruise schip valt inderdaad wat buiten de boot qua maten, ik heb ze nog eens vergeleken met foto's en deze lijkt idd wat lomp/log.
Pin heb ik wel vaker gezien maar idd nog niet eerder op deze abzeichen... :+

Jammer, maar ik moet inderdaad concluderen dat we te maken hebben met kopie's, helaas maar waar.
Mijn vermoedens zijn bevestigd.

Ik wil een ieder iig bedanken voor zn kennis en input!
gr, Henk
Plaats reactie