Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
iknowdintoo schreef:Ik vind het trouwens wel toevallig, dat er twee SS Fez'en te koop staan, allebei met verwijderde insignia (ik bedoel dit niet als beschuldiging). http://www.militariaplaza.nl/uniforms/5 ... maroon-fez
Een ss fez kost 3x niks als er geen emblemen op zitten.
De emblemen zijn altijd zeer gewild geweest, en als ze ergens makkelijk vanaf te halen zijn dan is het wel een fez.
Alleen later in de tijd kom je er achter dat het toch niet zo handig was, maar je hebt er destijds op verdiend en jammer van de fez.
Ik heb vaker een fez gezien zonder emblemen dan een fez met emblemen.
De zweetbanden zijn inderdaad geen kwalitatieve hoogstandje`s, als ze niet loskomen dan gaan ze wel anders kapot (zoals door uitdroging). Het is van flinterdun leer.
De zweetbanden zijn vaak van zogenaamd 'Ersatz Material' bestaande uit een soort geperst papier en inderdaad zeer fragiel... Niet alleen bij de fez, maar ook bij Schirmmützen komen ze veel voor... Deze fez lijkt me in orde op het eerste gezicht, jammer dat het geen groene is!
Kugelblitz schreef:Deze fez lijkt me in orde op het eerste gezicht, jammer dat het geen groene is!
Zonder enige uitspraak te doen over deze fez.
Dat is het probleem: Rode fezzen zijn ook civiel gebruikt en niet alleen in wo2... terwijl de groene specifiek voor "in het veld" ontwikkeld waren. Je kan je afvragen waarom je zoveel rode fezzen ziet met alleen de ghost van de insignes en nauwlijks groene fezzen vind...
p.s. moet dit niet in as-mogendheden verzamelwaar?
Omdat rode fezzen in vergelijking met groene makkelijker te vinden zijn en veel goedkoper zijn.
En waarom je er veel tegenkomt zonder emblemen? Die worden er massaal afgesloopt, om daarmee andere SS hoofddeksels (schiffchen, M43 petten etc) mee te restaureren.
Nick schreef:Omdat rode fezzen in vergelijking met groene makkelijker te vinden zijn en veel goedkoper zijn.
En waarom je er veel tegenkomt zonder emblemen? Die worden er massaal afgesloopt, om daarmee andere SS hoofddeksels (schiffchen, M43 petten etc) mee te restaureren.
Als ze nu een snappen dat de fez in goede staat daardoor alleen maar meer waard wordt...
Ik vertrouw ze niet helemaal. Hoewel ik nu nog nooit deze items in het echt bestudeerd hebt, realiseer je dat zo'n stiksel lijntje zo te faken is. Daar heb je écht geen emblemen voor nodig. Plus, waarom zou deze fez op zo'n manier gedenazificeerd zijn, terwijl als je de emblemen er toch af haalt zodat je hem dagelijks kunt dragen, neem je toch ff de moeite om 5 minuten draadjes eruit te peuteren. Of ben ik nu gek?
Deze Fez is niet zozeer gedenazificeerd, er is gewoon winst op gemaakt, als je een fez koopt met emblemen kost hij minder dan dat de emblemen los zijn, ik heb weleens gehoord dat heel wat handelaren dat expres eraf halen maar ik weet niet of het waar is.
Over de fez durf ik weinig te zeggen, ziet er zo op het eerste ook goed uit