SS y-riem
- LVZ007
- Lid
SS y-riem
hallo
Ik heb onlangs een orginele SS y-riem in handen gekregen en vroeg mij af wat hier ongeveer de waarde van zou kunnen zijn.
Misschien ga hem verkopen als ik er geen plekje voor kan vinden en omdat ik geen ss spaar heb ik geen idee van de waarde op het moment.
Ik hoop dat iemand mij een goede waarde indicatie kan geven.
Ik heb onlangs een orginele SS y-riem in handen gekregen en vroeg mij af wat hier ongeveer de waarde van zou kunnen zijn.
Misschien ga hem verkopen als ik er geen plekje voor kan vinden en omdat ik geen ss spaar heb ik geen idee van de waarde op het moment.
Ik hoop dat iemand mij een goede waarde indicatie kan geven.
"investeren in het verleden, is zekerheid voor het heden."
- Nick
- Lid
Re: SS y-riem
Waarom is dit volgens jou een SS y-riem?
Plaats ook eens wat betere foto's. De foto die je hebt geplaatst is erg onduidelijk!
Plaats ook eens wat betere foto's. De foto die je hebt geplaatst is erg onduidelijk!
Infanterie: Königin aller Waffen!
-
- Lid
voor zover ik kan zienlijkt het me zelfs repro, gezien de groene haakjes ed
betere foto's aub
betere foto's aub
- Kurt Meyer
- Lid
- LVZ007
- Lid
Ja ik weet het de foto is misschien wat onduidelijk, zo ook de andere.
Als deze niet duidelijk genoeg zal ik proberen andere te maken.
De y-riem is gestempeld met ss en een makerscode, vandaar dat ik denk dat deze van de SS is.
Ik ben er van overtuigd dat deze riem orgineel is, zo wel ss als niet (dit kan er natuurlijk later opgezet zijn). De afwerking, stiksels en leer zijn naar mijn idee in orde en zijn bij de beste repro's niet zo na te maken (denk ik).
Als deze niet duidelijk genoeg zal ik proberen andere te maken.
De y-riem is gestempeld met ss en een makerscode, vandaar dat ik denk dat deze van de SS is.
Ik ben er van overtuigd dat deze riem orgineel is, zo wel ss als niet (dit kan er natuurlijk later opgezet zijn). De afwerking, stiksels en leer zijn naar mijn idee in orde en zijn bij de beste repro's niet zo na te maken (denk ik).
Laatst gewijzigd door LVZ007 op 26 feb 2010, 22:30, 1 keer totaal gewijzigd.
- LVZ007
- Lid
-
- Lid
de stiksels van mijn repro riemen zijn exact hetzelfde. En tegenwoordig kun je van stempels niet meer opaan, zeker ss niet. als hij nu RZM moest gestempelt zijn dan zou het nog wat geloofwaardig zijn 

- LVZ007
- Lid
Tsjechisch?? Waar zie je dat aan dan?utmi schreef:Tsjechisch...
Waarom denk jij dat deze niet Duits wo2 is? en wel DDR?ammo schreef:In geen geval duits WOII, lijkt wel naoorlogs DDR?
Deze y riem is zeker een Duits model wo2 en geen DDR. Toevallig staat er hier op marktplaats een DDR y riem te koop, zie het verschil
link:
http://www.wo2forum.nl/viewtopic.php?f= ... em#p371828
- LVZ007
- Lid
oke er worden inderdaad zeer mooie repro's gemaakt, met goede stiksels, maar kijk eens naar de afwerking van deze riem en het leer, kan toch geen repro zijn??Jorrit schreef:de stiksels van mijn repro riemen zijn exact hetzelfde. En tegenwoordig kun je van stempels niet meer opaan, zeker ss niet. als hij nu RZM moest gestempelt zijn dan zou het nog wat geloofwaardig zijn
De riem is ook gestempeld met: RZM - - / - - SS (de streepjes - zijn cijfers, ik heb de riem nu niet voor de hand dus kan niet kijken welke cijfers het zijn)
Maar wat ik ook al zei de stempels kunnen er natuurlijk later opgezet zijn..
- christiaan1989
- Lid
Ja dat kan wel. Waarom zou een repro riem niet goed afgewerkt kunnen zijn?kan toch geen repro zijn??
Stempels kan ik er ook opzetten.
"In the absence of orders, go find something and kill it." Erwin Rommel
- michiel01
- Lid
michel heeft gelijk. T is een tsjech, stiksels, ringetjes, haken allemaal tsjechische troep. Geen repro maar een opgeleukt naoorlogs exemplaar dus.
- Nick
- Lid
Inderdaad, zoals al gezegd geen Duits WWII!
Vergelijk die van jou maar eens met een originele Y-riem:
http://mp44.nl/equipment/y_belt.htm
Vergelijk die van jou maar eens met een originele Y-riem:
http://mp44.nl/equipment/y_belt.htm
Infanterie: Königin aller Waffen!
En daar is Utmi correct in. Het leer is niet glad maar met een motief. Deze riemen hebben een bruinige kleur,deze is zwart gemaakt.utmi schreef:Tsjechisch...
Mvg
Willem