Kriegsmarine zomertuniek

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Gebruikersavatar
D_Dutch
Lid
Berichten: 732
Lid geworden op: 04 apr 2007, 19:24
Locatie: Gelderland, Nederland

Kriegsmarine zomertuniek

Bericht door D_Dutch »

Hallo,

Ik ben al iets meer dan een half jaar in het bezit van een Kriegsmarine zomertuniek (Weißer Rock Neuer Art) bestaande uit een jasje en broek, dat toebehoorde aan een Kriegsmarine Feldwebel-Stuckmeister genaamd Maibücher. Hij was onder andere onderscheiden met het Eisernes Kreuz I Klasse, Flotten-Kriegsabzeichen en droeg een middelgrote batonset.
Helaas moet ik doordat mijn vader op sterven ligt afscheid nemen van dit uniform (samen met een ander deel van mijn collectie) om geld bij elkaar te krijgen.
Ik vroeg me alleen af wat de specifieke waarde van dit uniform is, ik weet dat de prijs ergens tussen de €300,- en €500,- was maar ik weet het niet specifiek meer. Op bepaalde websites van militaria dealers worden dergelijke uniformen aangeboden voor $800,- maar ik zou niet weten of mijn uniform zoveel waard is.
Is er iemand die mij hier alsjeblieft mee kan helpen?
Eventuele foto's staan op WAF: http://www.wehrmacht-awards.com/forums/ ... p?t=404517

Met vriendelijke groet,

Koen.
Men of Valor
Lid
Berichten: 258
Lid geworden op: 04 okt 2009, 20:53

Re: Kriegsmarine zomertuniek

Bericht door Men of Valor »

Hallo Koen erg triest van je vader wens jou en je dierbaren dan ook veel sterkte toe de komende tijd!!
Kan je helaas geen indicatie geven over de waarde van het jasje aangezien het niet mijn verzamelgebied is.
Maar wou je in ieder geval veel sterkte toewensen.

Groet Rinke Feenstra
Voorheen bekend als Rinke Feenstra op dit forum.
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Re: Kriegsmarine zomertuniek

Bericht door michiel01 »

Koen, erg spijtig om te horen. Veel sterkte voor jou en je naasten. Ik zou dit setje rustig voor 450 euro te koop zetten. De kleur lijkt nog mooi helder (beetje bewogen foto's op waf) de stempels scherp, naamlintje zit er in, complete (qua kleur matchende) set. Het is gewoon een nette set, met een hoop goede detais, nl: stempels, lintje, lusjes.
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Kriegsmarine zomertuniek

Bericht door Kugelblitz »

Ook ik wens je zeer veel sterkte, verschrikkelijk om te horen!
Leven zit vol onverwachte gebeurtenissen, sta je vaak niet bij stil, maar je moet echt genieten van onbezorgde tijden...

Ik verzamel zelf geen KM, maar ik weet dat KM uniformen nooit zo heel duur zijn, in vergelijking met Heer of Luftwaffe. $800,- lijkt me dan ook geen gekke schatting voor dit uniform, zo'n €450,- wellicht. Het mooie is de geschiedenis erachter...

Mag ik vragen waarom je het moet verkopen, om de begrafenis te financieren, of uit andere redenen? Pas op dat je er geen spijt van krijgt, is inderdaad een gaaf uniform!

Sterkte ermee in ieder geval! Groeten,

Kugel! :mrgreen:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Gebruikersavatar
D_Dutch
Lid
Berichten: 732
Lid geworden op: 04 apr 2007, 19:24
Locatie: Gelderland, Nederland

Re: Kriegsmarine zomertuniek

Bericht door D_Dutch »

Iedereen heel erg bedankt voor jullie meelevende reacties!! :)
Dat hij stervende is vind ik al vreselijk, maar nog erger is dat ik het zo vroeg al moet meemaken, ben net twee maanden 18...

@ Michiel en Kugel,

Erg bedankt voor de prijsindicatie! :) Ik had niet verwacht dat het een bedrag in die richting zou zijn. Dacht véél lager omdat er geen gouden borstadelaar bij zat.

@ Kugel,

Ik wil/moet dit uniform verkopen in verband met het feit dat ik in september met mijn studie begin, en ik wil mezelf (en mijn moeder) niet in al te veel financiële moeilijkheden laten belanden, aangezien er ook thuis een heel inkomen wegvalt en mijn pa's levensverzekering in januari is vervallen/verlopen.
Ik weet wel zeker dat ik er spijt van krijg, maar er is geen andere mogelijkheid.
Er is helaas geen instantie o.i.d. waarbij ik het uniform zomaar een jaartje afgeef, geld ervoor krijg en na een jaar kom ophalen in ruil voor geld plus rente... :/ (Bank van lening, maar dat is alleen in A'dam.)


Met vriendelijke groet,

Koen.
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Re: Kriegsmarine zomertuniek

Bericht door michiel01 »

Koen, een borstadelaar is geen groot gemis. Log in bij een willekeurige dealer en de meeste (mits ze KM verkopen) hebben wel zo'n ding liggen. Voor een paar tientjes heb je er eentje. De jasjes waar de adelaar opzit maken het interessant, aan het jasje kan je zien wat iemand heeft uitgespookt, wie hij was en wat hij deed. Dat is veel interessanter dan het adelaartje.
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Kriegsmarine zomertuniek

Bericht door Kugelblitz »

@ Koen: Dank voor je reactie! Zeer volwassen en eervol dat je je moeder wilt ontlasten en daardoor je collectie verkoopt...
Houdt je wel nog een en ander, of doe je echt alles weg?

Borstadelaar is inderdaad wel goed aan te komen en geen al te groot gemis!

Groeten, Kugel! :mrgreen:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Gebruikersavatar
KNIL.
Lid
Berichten: 320
Lid geworden op: 09 feb 2010, 17:57
Locatie: Zuid holland

Re: Kriegsmarine zomertuniek

Bericht door KNIL. »

Veel sterkte met je vader.
Heel bijzonder dat je voor je moeder je collectie verkoopt,daar heb ik echt respect voor.
Ik hoop dat je een goede prijs voor het jasje krijgt.

Mvg KNIL.
Gebruikersavatar
Patrick.S
Lid
Berichten: 245
Lid geworden op: 26 apr 2007, 09:44
Contacteer:

Re: Kriegsmarine zomertuniek

Bericht door Patrick.S »

Veel sterkte met je vader Koen.Ik weet hoe het is om een ouder te verliezen.voor wat betreft het uniform ik denk dat €450 een nette prijs.
Verzamelinteresse:
Brits:43rd Wessex Infantry Division en Guards Armoured division.
Canadees:4th Canadian Armoured Division
US:Armored en Tank Destroyer eenheden en 79th en 90th Infantry Division.
Gebruikersavatar
D_Dutch
Lid
Berichten: 732
Lid geworden op: 04 apr 2007, 19:24
Locatie: Gelderland, Nederland

Re: Kriegsmarine zomertuniek

Bericht door D_Dutch »

Hallo allemaal,

Wederom erg bedankt voor de aardige reacties!
Ik probeer zelf als tijdelijke oplossing met de oorspronkelijke verkoper te overleggen of hij het uniform voor een paar maanden wilt terugnemen, waarna ik het terug kan kopen, zodra ik ook een (bij) baantje heb, gaat nu iets lastig met eindexamens over een aantal weken.

@ Kugel,

Het jasje is een van de dingen die ik verkoop, maar ongeveer wel het enige militaria gerelateerde.
Ik verzamel zelf ook antieke boeken en kabinetfoto's, ik denk dat ik daar een paar van verkopen moet.
Ik moet nog even nakijken, want volgens mij was een kabinetfotoalbum wel WO I gerelateerd.

Met vriendelijke groet,

Koen.
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Kriegsmarine zomertuniek

Bericht door Kugelblitz »

Aah, dat is wel een goed plan, hoop dat het lukt! Is echt een mooi jasje, zeker iets om trots op te zijn... Nog een mooi adelaartje en hij is perfect!
Veel sterkte nogmaals, ook met de eindexamens, probeer ze te halen hoe lastig het ook is, dan heb je dat tenminste gehad!

Mocht je steun nodig hebben of iets anders, dan moet je maar een PB sturen...

Groeten, Kugel! :mrgreen:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Gebruikersavatar
D_Dutch
Lid
Berichten: 732
Lid geworden op: 04 apr 2007, 19:24
Locatie: Gelderland, Nederland

Re: Kriegsmarine zomertuniek

Bericht door D_Dutch »

Hallo,

Het spijt me als ik dit topic omhoog haal terwijl dit eigenlijk niet meer mag.
Vandaag is mijn vader vredig overleden.
Ik wil iedereen bedanken voor de steunbetuigingen en PM's.
Mijn geweldige vriendengroep mij ook heel erg veel gesteund en als een soort troost een geweldig gebaar gegeven wat ik binnenkort zal posten.
Financieel zijn er gelukkig ook enkele meevallers dus dat komt ook waarschijnlijk in orde.

Nogmaals, iedereen héél erg veel bedankt voor de steun.

Met vriendelijke groet,

Koen.
utmi
Lid
Berichten: 805
Lid geworden op: 17 jan 2006, 15:01
Gegeven: 1 keer
Ontvangen: 19 keer

Re: Kriegsmarine zomertuniek

Bericht door utmi »

Koen, gecondoleerd en sterkte gewenst!
Their name liveth for evermore
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Re: Kriegsmarine zomertuniek

Bericht door S1991 »

Koen,

Ook van mijn kant sterkte gewenst en gecondoleerd !
Waarom zou je het topic niet omhoog mogen halen? In ieder geval veel sterkte en hoop dat het je goed gaat in de toekomst !
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
ammo
Lid
Berichten: 3513
Lid geworden op: 07 aug 2007, 15:04
Gegeven: 3 keer
Ontvangen: 46 keer

Re: Kriegsmarine zomertuniek

Bericht door ammo »

Koen ,gecondoleerd en sterkte.
Nemo Me Impune Lacessit
Plaats reactie