Waarde Duitse huls wo1

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
sniper snoop
Beste Signature 2010
Beste Signature 2010
Contacteer:

Re: Waarde Duitse huls wo1

Bericht door sniper snoop »

the_beno schreef:
sniper snoop schreef:
the_beno schreef:Maar 250 voor een Lange Max?
Uhu. Dat zou zo moeten zijn. Vraag maar eens aan P. :wink: Ik kan me vergissen, maar ik denk toch wel dat hij 250 vermelde.
Van de granaat zij hij 3000, zou dat dan zo veel verschillen in prijs, de huls en de granaat?
Ik had het enkel over de huls en die is natuurlijk goedkoper.
"Always remember both sides of the line"~~~~ Britse oudstrijder en oudste Brit ooit (tot hij overleed), Harry Patch (110 jaar) - Menenpoort Ieper, 21 juni 2008

Heb je Battlefield 1918 problemen? Klik hier en leg uit wat het probleem is!
Schijnwerper
Lid
Ontvangen: 4 keer

Bericht door Schijnwerper »

sniper snoop schreef:
Destruction schreef:Ja bij ons schomeld de prijs tussen de 3 euro per kilo.

Ja dat valt tegen dacht dat ie wel zo'n 5kg zou wegen, huls lijkt ook wel langer geweest te zijn, is ie afgezaagt?
Ja je hebt ook korte idd.
Maar je hebt al winst met rommelmarkt prijzen :)
10a 15 euro maar vindt er maar iemand voor :)

Als bijvoorbeeld het een 15cm Wo2 Marine huls was dan hadje een goed prijs gehad, ook al zou ie er zo als de jouw nog uit zien.
Wo1 Hulzen doen niet veel zeker deze type en staat waarin ie verkeerd nu.
Hou toch op...... De staat is gewoon ideaal. En waarom zou Wo1 hulzen goekdoper zijn? Ze zijn verdorie veel ouder. Het is gewoon naarmate soort. De ene is veel sneller te vinden en aldus goedkoper dan de andere. Maar om een pijrsje te zeggen, je mag hulzen verwachten tussen de 5 euro en de 250 euro (250 euro zijn dus de zwaarste zoals de Lange Max).
Ja goed daar noem je er ook wel een de lange max, kijk eens goed naar deze waarover het begon.
Laatst stond er een 15cm kopere messing Duitse Kriegsmarine huls te koop in goede staat, deze stonden ook langs de Nederlandse kust als atlantic wal verdediging, weetje waar voor ie verkocht is? Ik wel! voor meer dan 500 euro....oké dat komt ook mede door de vraag en aanbod de zeldzaamheid ervan.
Er is meer vraag na en meer belangstelling voor en het aanbod is niet groot van deze type Duitse hulzen van de kriegsmarine in goede staat liefst met natuurlijk met goede mooie stamps en liefst oorlogs of dan eind jaren 30 gedateerd.
Heb er zelf ook een paar Duitse kriegsmarine hulzen 3.7cm C 30 Flakmarine en in topstaat, een messing 1940 en een in staal verkopert 1940.
Deze hulzen doen al gauw 75 euro a100 euro.
Ik zit al bijna 10 jaar op Martktplaats en andere veiling site's, en zie ze natuurlijk wel eens voorbij komen die Wo1 hulzen maar verbaas me niet dat ze na verhouding minder opbrengen dan de Wo2 Duitse type hulzen van zo ongeveer de massa en grote 10.5cm Flak. 8.8mm Pak en Flak. 7,5cm Pak. 5cm Pak. 3,7cm C30 Flak. Dit rijdje is veel meer gezocht zeker in goede verzamelwaardige staat in geel koper messing.
Natuurlijk zijn er uit zonderingen maar dan hebje het wel over een paar zeldzame Wo1 Hulzen van behoorlijke zware en grote kaliber en zeker niet over deze huls waar ik het over heb.
Böse Menschen haben keine Lieder.
Voorheen bekend als "Destruction" op dit forum.
petertje35
Lid

Bericht door petertje35 »

Vraag me af wat een huls van het Dora langeafstands treinkanon kost. Als ze nog bestaan... of 1 van een Karl Gerät :)
''Tijdens de Blitzkrieg in Frankrijk opereerde de 7e pantserdivisie zo snel, dat deze de bijnaam Spookdivisie kreeg.
Zelfs het Duitse opperbevel wist niet altijd waar de divisie zich bevond.....''
LordChaos
Lid

Bericht door LordChaos »

Diameter van de huls is 170 mm, hoogte is +/-55 mm. Of ie afgezaagd is weet ik niet maar voor zover ik kan zien niet.
"Quand les riches se font la guerre, ce sont les pauvres qui meurent." - Jean Paul Sartre
Nieuwkomer
Lid
Lid

Bericht door Nieuwkomer »

Hulzen zijn van messing niet van koper...kom op zeg maak alsjeblieft niet van die domme opmerkingen...
Een koperen huls zou ten eerste veelste duur zijn, en te tweede veelste zwak (of je moet paar cm dikke hulzen maken maar te duur)..
Messing is overigens een koper met zink legering, en is door de zink zo stevig en door het koper goud kleurig.
Think out of the box!
Telemark
Lid

Bericht door Telemark »

petertje35 schreef:Vraag me af wat een huls van het Dora langeafstands treinkanon kost. Als ze nog bestaan... of 1 van een Karl Gerät :)
Ik weet niet wat de prijzen, maar er zijn er nog wel een paar gevonden op Duitse kazerne terreinen. Alleen doet nu de Duitse regering moeilijk aangezien ze gewoon meegenomen zijn zonder er wat voor te betalen of in ieder geval veelte weinig vind de regering. Tevens kun je een 80cm huls bezichtigen in het museum Overloon, als de expositie daar nog is.
Gi collector
Lid

Bericht door Gi collector »

[quote="Destruction"]Als bijvoorbeeld het een 15cm Wo2 Marine huls was dan hadje een goed prijs gehad, ook al zou ie er zo als de jouw nog uit zien.
quote]

Zo ene heb ik! 8)
Schijnwerper
Lid
Ontvangen: 4 keer

Bericht door Schijnwerper »

Ja die heb jij ja en dat is een hele mooie :D :) :wink:
Böse Menschen haben keine Lieder.
Voorheen bekend als "Destruction" op dit forum.
Plaats reactie