Duitse vlag + bajo's

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Re: Duitse vlag + bajo's

Bericht door 779 »

CS Militaria schreef:Over belasting moet je jezelf niet druk maken, dit materiaal heeft geen vaste cataloguswaarde.
Dit is meer bedoeld voor mensen die telfoontjes, kleding, camera's ect vanuit de states versturen/verhandelen.
De ALLERGROOTSTE onzin wat mij betreft... De douane pakt elk pakketje met een waarde hoger dan EUR45,00, gift of geen gift.

779
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Re: Duitse vlag + bajo's

Bericht door michiel01 »

779 schreef:
CS Militaria schreef:Over belasting moet je jezelf niet druk maken, dit materiaal heeft geen vaste cataloguswaarde.
Dit is meer bedoeld voor mensen die telfoontjes, kleding, camera's ect vanuit de states versturen/verhandelen.
De ALLERGROOTSTE onzin wat mij betreft... De douane pakt elk pakketje met een waarde hoger dan EUR45,00, gift of geen gift.

779
True.... en die rekening krijg je echt wel, betaal je het niet (heb ik een keer geprobeerd) krijg je een fikse aanmaning en houden ze volgende poststukken gewoon achter tot je betaald.
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Re: Duitse vlag + bajo's

Bericht door S1991 »

michiel01 schreef:
779 schreef:
CS Militaria schreef:Over belasting moet je jezelf niet druk maken, dit materiaal heeft geen vaste cataloguswaarde.
Dit is meer bedoeld voor mensen die telfoontjes, kleding, camera's ect vanuit de states versturen/verhandelen.
De ALLERGROOTSTE onzin wat mij betreft... De douane pakt elk pakketje met een waarde hoger dan EUR45,00, gift of geen gift.

779
True.... en die rekening krijg je echt wel, betaal je het niet (heb ik een keer geprobeerd) krijg je een fikse aanmaning en houden ze volgende poststukken gewoon achter tot je betaald.
Inderdaad. Betalen moet je en zul je, heb tot nu toe altijd er voor betaald !
Diegene wat geïnteresseerd zijn in close-ups van de vlag laat maar wat weten. De bajonetten heb ik maar niet gekocht aangezien ik niet zeker was over hoe de douane er mee zou omgaan en ik geen zin heb in politie aan de deur voor bajonetten...
CS Militaria schreef:Gewoon een briefje laten maken waarin d verzender verteld aan zijn neef (jij) dat dit de spullen zijn die jullie opa heeft meegenomen uit europa in de oorlog.
Denk je niet dat ze het misschien zullen controleren of je echt familie bent....??
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
Gebruikersavatar
panzer lehr
Lid
Berichten: 1306
Lid geworden op: 09 mar 2010, 19:45
Locatie: België

Re: Duitse vlag + bajo's

Bericht door panzer lehr »

mag ik hier ook fotos plaatsen van mijn duitse vlag ? het is voorlopig het enige originele stuk dat ik heb en daarvoor een topic openen vind ik nuteloos.
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Re: Duitse vlag + bajo's

Bericht door S1991 »

panzer lehr schreef:mag ik hier ook fotos plaatsen van mijn duitse vlag ? het is voorlopig het enige originele stuk dat ik heb en daarvoor een topic openen vind ik nuteloos.
Uhm... Ligt eraan wat de moderators vinden. Mij best.
Maak ik topictitel anders naar Duitse WO2 vlaggen originele en fakes of iets dergelijks. Beslissing blijft bij de moderators.
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
rood
Lid
Berichten: 926
Lid geworden op: 19 jul 2006, 15:50
Locatie: Dirksland

Re: Duitse vlag + bajo's

Bericht door rood »

het is geen probleem om daar een nieuw topic van aan te maken hoor ;)
CS Militaria
Lid
Berichten: 38
Lid geworden op: 27 jul 2010, 22:21

Re: Duitse vlag + bajo's

Bericht door CS Militaria »

De ALLERGROOTSTE onzin wat mij betreft... De douane pakt elk pakketje met een waarde hoger dan EUR45,00, gift of geen gift.

Bob[/quote]

True.... en die rekening krijg je echt wel, betaal je het niet (heb ik een keer geprobeerd) krijg je een fikse aanmaning en houden ze volgende poststukken gewoon achter tot je betaald.[/quote]

Inderdaad. Betalen moet je en zul je, heb tot nu toe altijd er voor betaald !
Diegene wat geïnteresseerd zijn in close-ups van de vlag laat maar wat weten. De bajonetten heb ik maar niet gekocht aangezien ik niet zeker was over hoe de douane er mee zou omgaan en ik geen zin heb in politie aan de deur voor bajonetten...
CS Militaria schreef:Gewoon een briefje laten maken waarin d verzender verteld aan zijn neef (jij) dat dit de spullen zijn die jullie opa heeft meegenomen uit europa in de oorlog.
Denk je niet dat ze het misschien zullen controleren of je echt familie bent....??[/quote]


Beste 3,

Allereerst bedankt voor de interessente opmerkingen.

Ik zal het proberen wat uitgebreider en duidelijker te formuleren;


Ik heb medeverzamelaars die laten altijd de bestelde spullen versturen met een briefje voor de zekerheid.
Echter als je gewoon goed de regels leest en er af en toe verder in verdiept dan wat je van anderen hoort is het allemaal niet zo moeilijk.

Een denkertje
Heb jij een bestelboek thuis waarin staat dat een bajonet 100 dollar kost? en een helm 500? en elke medaile 100?
Als je geluk hebt kan je een duitse helm voor 10 dollar kopen..

Je mag tot een bepaald bedrag goederen invoeren, maakt niet uit wat.
Dus als je bij een handelaar een ijzerenkruis koopt met eikenblaadjes en diamanten en daarbij een factuur met artikelomschrijving REPLICA IRON CROSS van 50 euro laat verzenden is er geen poot om op te staan.

Een douane beambte kan deze schatting niet maken, je kan ook niet ruiken of het gekocht is van de afzender of een gift.

Giften die in de bv catagorie kunt en antiek vallen (dus ook ons wo2 spul) zijn vaak bbelasting vrij te ontvangen.

Jaaa, je moet geen gouden icoon uit Rusland laten invliegen!
(buiten dat het ten strengste verboden is deze uit Rusland mee te nemen zal de douane hier wel werk van maken; ze kijken dan wat de marktwaarde is. Daarover wordt dan belasting betaald)
Offf het moet zijn dat een museum-(zonder winstbelang) of instelling (scheking naar goed doel) dit voorwerp ontvangt, dan gaat er een geheel ander proces in werking)

Een Iphone heeft wel een vaste waarde, en kan je hier in nederland ook kopen.
Door dit toestel in de states te kopen onderduik je als het ware 19% btw + de belastingsdienst kan geen geld opstrijken van de verkoper.
als ze je daar mee pakken kijken ze wat deze in nederland kost en daarover betaal je belasting, niet van de prijs die je er zelf voor betaald heb in de states.

Stel dat ze je aanhouden met een duits gasmasker bus gekocht orginele camouverf erop voor 350 dollar. Europese waarde 300 euro.
Dan zou ik daar belasting over moeten betalen????
hoe gaan ze dit doen?

- ik heb geen aankoopbon
- ik zeg dat ik hem gekregen heb
- meneer de beambte ziet nog geen eens wat voor gasmasker het is- volgens jullie weet hij dit dus wel...
- wat is volgens hem dan de waarde
- oja meneer de beambte is dat de waarde, dit is een repro masker met repro bus
- hopla klaar

Op hierbovenstaand, denk je nou echt dat de doune elk pakket opent en dan gaat bekijken wat de waarde zou kunnen zijn?
Of het moeten elektronica/dvd/cd etc spullen zijn.
Echt niet een pakketje met een oude veldfles/pet/bestekbak/rugzak etc etc
Per dag zijn er honderduizenden internationale poststukken die de landgrenzen oversteken.

Let wel dat als je een handelaar bent ( met een gerigistreerde ondernemingsvorm) dat je dan wel altijd belasting betaald.
De goederen zijn dan immers met een commercieel doeleind ingevoerd.

En nee, ze gaan echt niet je stamboom uitpluizen om te kijken of je echt familie bent, maak er dan een kennis van.

Al met al, als je de zaken goed regeld dan doen je niets illegaals en onderduik je niets.
Voor eigen gebruik kan je best een duitse helm opgestuurd krijgen zonder dat je daar BTW over hoeft te betalen.
Simpel gezegd omdat het geen nieuwe spullen zijn die in de winkel te koop zijn en ook weer niet te oud zijn om onder historische/cultuur schatten te vallen)

(is jullie dan nooit opgevallen dat je in antiekzaken en bij militaria-handelaren geen kassabon krijgt?.......
Ik sugereer niet dat zijn geen omzetbelasting betalen want ik weet hoe dit geregeld is door de regering voor deze handelsgroep.
Maar wellicht iets om over na te denken)

Voor de gene die blijft zeggen dat ik onzin kraam zie deze links en bel anders naar de douane:


http://financieel.infonu.nl/belasting/4 ... talen.html

bij deze de laatse alinea:
http://financieel.infonu.nl/belasting/9 ... nland.html


Eerste alinea in de tabel:
http://www.douane.nl/particulier/reizig ... #P113_7772

http://www.douane.nl/particulier/intern ... en-01.html
Gebruikersavatar
Jim
Lid
Berichten: 2057
Lid geworden op: 09 aug 2004, 03:56
Locatie: Budel
Ontvangen: 25 keer

Re: Duitse vlag + bajo's

Bericht door Jim »

CS Militaria schreef: Over belasting moet je jezelf niet druk maken, dit materiaal heeft geen vaste cataloguswaarde.
Dit is meer bedoeld voor mensen die telfoontjes, kleding, camera's ect vanuit de states versturen/verhandelen.
Ook bij de douane weten ze dat er militaria gespaard wordt en dat daar goed betaald voor wordt.
Niet al te luchtig mee omgaan. Ook over militaria heffen ze belasting.
De regel is alles met een waarde van meer als 22 euro tot 150 euro. Daar betaal je 19% BTW over.
Kost het meer betaal je belasting ook nog 12% douane rechten over bedrag (inclusief porto en eventuele verzekering).
Tot ergens vorig jaar maakten ze nog verschil tussen aankoop / waarde inhoud van particulier en bedrijf.

De verzender is verplicht om bij versturen de inhoud te omschrijven en de kosten. (Dit is ook belangrijk voor de verzekering). Natuurlijk kan je vragen dit als "gift" of "other" laten markeren. En op die manier komt er genoeg door.
Van de vele miljoenen pakketjes nemen ze steekproeven.
Echter ook pakjes die ze verdacht vinden en al staat er gift op kunnen gecontroleerd worden.
En ze hebben hele boekwerken met de globale prijzen van allerlei items. En bij twijfel halen ze er een expert bij. Meestal liggen hun richtprijzen lager.

Ik heb verschillende keren ervaring gehad met extra heffingen. :r
Verzending is ook belangrijk! Via de Amerikaanse post is de kans op controle kleiner. Via verzend bedrijven als UPS, FeDEx Heb je een probleem. Deze geven alles aan bij de belasting. En moet je betalen kost deze handeling ook nog eens kosten (inklarings /afhandelingskosten)!

Ik houd er wel rekening mee dat de prijs inclusief die heffingen het nog waard moet zijn.

Deze link staat bij mijn "favorieten":
http://www.douane.nl/particulier/intern ... l#P25_2606
And not all the monkeys are in the zoo.
Every day you meet quite a few. (Swinging on a Star) Anne Shelton 1944
Plaats reactie