Japanse Militaria info (2e WO)

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Japanse Militaria info (2e WO)

Bericht door Kugelblitz »

Erg mooie set heb je daar! Een klein jaar geleden stond ik ook op het punt een begin te maken met wat Japanse items, waaronder een type 90 helm. Bleek nog relatief lastig deze in de Benelux en op kortere terminn te vinden. Uiteindelijk wel een paar goede op het oog gehad, maar toch niet aan begonnen. De hebzucht waait vanzelf weer over als je lang genoeg wacht, haha... Vooral het wachten is echter moeilijk voor velen.
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Gebruikersavatar
Schwerpunkt
Lid
Berichten: 527
Lid geworden op: 07 feb 2009, 21:48
Gegeven: 2 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Japanse Militaria info (2e WO)

Bericht door Schwerpunkt »

Kugelblitz schreef:Erg mooie set heb je daar! Een klein jaar geleden stond ik ook op het punt een begin te maken met wat Japanse items, waaronder een type 90 helm. Bleek nog relatief lastig deze in de Benelux en op kortere terminn te vinden. Uiteindelijk wel een paar goede op het oog gehad, maar toch niet aan begonnen. De hebzucht waait vanzelf weer over als je lang genoeg wacht, haha... Vooral het wachten is echter moeilijk voor velen.
Klopt ik heb na het zien van de serie the Pacific er direct werk van gemaakt om mij 1 Japanse en 1 US M1 aan te schaffen. Maar de beste bron voor Japans is in de Verenigde staten.

Op de beurzen hier heb ik enkel 2 bajonetten gevonden en een Marine kepie. De helmen die ik hier zie lijken lagere kwaliteit maar je moet er een beetje geluk mee hebben.
Bijlagen
navyvisor 003.JPG
German Helmet Vault : www.germanhelmetvault.com
Collecting German WW2 helmets in the 21st century.
German Helmet Walhalla : www.ghw2.com
Een internationaal forum voor militaria verzamelaars.
Plaats reactie