Berlin hoard/Sandman

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
utmi
Lid
Berichten: 805
Lid geworden op: 17 jan 2006, 15:01
Gegeven: 1 keer
Ontvangen: 19 keer

Berlin hoard/Sandman

Bericht door utmi »

Iemand hier die het krantenartikel van de vondst van de Berlin Hoard Skulls kan posten
óf iets weet over een duitse handelaar ook wel de "Sandman" genoemd... :evil:
Bijlagen
Skulls_1.jpg
Their name liveth for evermore
Gebruikersavatar
jeroen wo2
Beste Signature 2008
Beste Signature 2008
Berichten: 2210
Lid geworden op: 25 mar 2006, 12:12
Locatie: Zuid-Holland

Re: Berlin hoard/Sandman

Bericht door jeroen wo2 »

Het Artikel, iedereen roept, ja ik heb het gezien... nergens te vinden hoor!
Sommige verzamelaars twijfelen aan de originaliteit van deze doodskopjes.
Persoonlijk zien ze er in mijn ogen goed uit en lijken ze me goed.
Ik heb via een ander forum lid gehoord dat hij ze voor een paar euro van iemand uit Berlijn kon kopen maar tot heden nog niks gezien.... ik noem geen namen :mrgreen:
Overigens zijn er verschillende varianten gevonden van deze vroege ''Danzig'' doodskopjes.
Gedragen zijn ze zeker, voornamelijk op de Algemeine SS hoofddeksels.
Vele verzamelaars geloven dus ook alleen dat deze zogenaamde ''vroege'' doodkopjes partij gerelateerd zijn maar deze foto bewijst het tegendeel.

Afbeelding

Op deze foto zie je een ridderkuis met eikenloof drager van de LAH (Leibstandarte Adolf Hitler) aan het oostfront met op zijn Schirmmutze een '' vroege'' doodskop.
Never Back Down
Gebruikersavatar
floriskok
Lid
Lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 01 dec 2007, 10:25

Re: Berlin hoard/Sandman

Bericht door floriskok »

Ja wat jeroen al zegt, dit lijken mij ook gewoon originele ''Skulls''.
Wat was er dan met de Berliner Hoard?
Gebruikersavatar
jeroen wo2
Beste Signature 2008
Beste Signature 2008
Berichten: 2210
Lid geworden op: 25 mar 2006, 12:12
Locatie: Zuid-Holland

Re: Berlin hoard/Sandman

Bericht door jeroen wo2 »

Het schijnt dat een tiental jaren terug in Berlijn een groot aantal van deze doodskopjes zijn gevonden door bouwvakkers.
De ''Sandman'' die Utmi omschrijft is op het welbekende WAF forum besproken en men denkt dat dat iemand is die zegt dat hij een lot van deze Doodkopjes heeft gevonden terwijl het eigenlijk Repro's zijn...
Maarja wie kent de Sandman... Ik heb hem nog nooit gezien op militariabeurzen...
Never Back Down
utmi
Lid
Berichten: 805
Lid geworden op: 17 jan 2006, 15:01
Gegeven: 1 keer
Ontvangen: 19 keer

Re: Berlin hoard/Sandman

Bericht door utmi »

Idd. hij schijnt toch al jaren o.a. op Chiney en Kassel te staan...
Hij heeft bakken vol met insignes nog met het zand eraan. Hij heeft ook een krantenartikel waarin de vondst staat + een foto...
Their name liveth for evermore
Gebruikersavatar
Tommes
Lid
Berichten: 152
Lid geworden op: 24 sep 2008, 21:57

Re: Berlin hoard/Sandman

Bericht door Tommes »

Vind dit soort verhalen altijd mooi om te lezen, ook al mochten ze niet allemaal waar zijn. Zo staan er nog wel een zooitje meer op het WAF.
Gezocht alles M.B.T Deventer/Schalkhaar 40-45
Gebruikersavatar
jeroen wo2
Beste Signature 2008
Beste Signature 2008
Berichten: 2210
Lid geworden op: 25 mar 2006, 12:12
Locatie: Zuid-Holland

Re: Berlin hoard/Sandman

Bericht door jeroen wo2 »

Klopt net zoals de G43 tasjes, de Vrijwilligersschildjes, de Mussertkruizen, bepaalde SS Smock's en ga zo maar door!
Never Back Down
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Berlin hoard/Sandman

Bericht door coco »

Dat verhaal over die Mussertkruizen is overigens wel vreemd.
En doel je op die roze ss smocks? :P

On topic: Deze Danziger skulls (afbeelding lijken panzer?) zijn naar mijn mening gewoon goed, de kans dat er een grote lot met spullen wordt gevonden is redelijk groot, zo staat er op waf ook een topic over iemand die zelf meerder Nahkampfspange heeft gevonden ook mis drukken e.d. dus het is mogelijk.
Nu weet ik niet of die 'sandman' meer van dit soort dingen is tegen gekomen, want zoals Utmi zegt hij heeft bakken vol insignia met zand eraan toch vreemd dat één peroon zoveel vind.
Wat ook een puntje van aandacht is, dat heel veel op een vreemde plaats gevonden wordt, zo werd er op la gleize jaar of 2 geleden een heel groot lot Ost medailles aangeboden gevonden in een mortierkoffer overigens waren al die ost medailles fake mede daarom ben ik toch een beetje terug houdend.

Aan de andere kant bedenk wel veel Amerikaanse verzamelaars zeggen: als het niet mint is of er staat geen swastika op dan moet het wel repro zijn. (zo verkocht een Amerikaan pas een Feldgenarmerie mouwbandje gedragen staat voor 12 dollar :bonk:).

Deze verhalen blijven leuk.
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Erik S.
Lid
Berichten: 1828
Lid geworden op: 23 mei 2005, 16:09
Locatie: Bergen Op Zoom

Re: Berlin hoard/Sandman

Bericht door Erik S. »

jeroen wo2 schreef:Het Artikel, iedereen roept, ja ik heb het gezien... nergens te vinden hoor!
Sommige verzamelaars twijfelen aan de originaliteit van deze doodskopjes.
Persoonlijk zien ze er in mijn ogen goed uit en lijken ze me goed.
Ik heb via een ander forum lid gehoord dat hij ze voor een paar euro van iemand uit Berlijn kon kopen maar tot heden nog niks gezien.... ik noem geen namen :mrgreen:
Overigens zijn er verschillende varianten gevonden van deze vroege ''Danzig'' doodskopjes.
Gedragen zijn ze zeker, voornamelijk op de Algemeine SS hoofddeksels.
Vele verzamelaars geloven dus ook alleen dat deze zogenaamde ''vroege'' doodkopjes partij gerelateerd zijn maar deze foto bewijst het tegendeel.

Afbeelding

Op deze foto zie je een ridderkuis met eikenloof drager van de LAH (Leibstandarte Adolf Hitler) aan het oostfront met op zijn Schirmmutze een '' vroege'' doodskop.
Dat lijkt Meyer wel, die zgn. "knautsch-Mutze" die hij daar draagt is een WH variant. Kun je ook aan de adelaar zien, hier nog een andere foto van hem, mét dezelfde adelaar:
Afbeelding
Hieronder heeft hij een Heer uniform aan, die hij aantrok voor hij zich overgaf:
Afbeelding
Master of Puppets - Custom Mannequins
https://www.facebook.com/FJM44" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie