rare duitse gesp

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Gebruikersavatar
wvd
Beste Avatar 2012
Beste Avatar 2012
Berichten: 618
Lid geworden op: 02 jun 2011, 10:34
Ontvangen: 1 keer

Re: rare duitse gesp

Bericht door wvd »

Mijn god dat zo een ding werkelijk bij iemand anders terecht is gekomen zelfs gratis is nog te duur :mrgreen:
Jorrit
Lid
Berichten: 44
Lid geworden op: 09 dec 2009, 11:40

Re: rare duitse gesp

Bericht door Jorrit »

achja, ondertussen is ie al wel omgesmolten hoor ;) en hier mag een slotje op en verwijdert worden als de mods zo vriendelijk willen zijn
josk
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 aug 2012, 10:00

Re: rare duitse gesp

Bericht door josk »

dat zou ik toch niet denken. ik ga soms beurzen af en dan neem ik hem mee.
andere verzamelaars tonen toch intresse., heb al een bod gehad van 200eu
dus zou niet zeggen dat het niets waard is he
rajbrns
Lid
Berichten: 440
Lid geworden op: 09 mar 2011, 17:40

Re: rare duitse gesp

Bericht door rajbrns »

josk schreef:dat zou ik toch niet denken. ik ga soms beurzen af en dan neem ik hem mee.
andere verzamelaars tonen toch intresse., heb al een bod gehad van 200eu
dus zou niet zeggen dat het niets waard is he
Heb je er wel bij vermeld dat het hier gaat om een zelfgemaakt item en dat dit niet daadwerkelijk uit de Tweede Wereldoorlog komt?
Veel succes met de verkoop in ieder geval.
Verzamel items van het Derde Rijk
josk
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 aug 2012, 10:00

Re: rare duitse gesp

Bericht door josk »

de gesp is afkomstig van de jaren 40'. is gemaakt door iemand dat samen met de duitsers heulde. (werd me vertelt) omdat die personen meer van die spullen maakten om de duitsers te (plezieren) het gaat hier dan ook over een tinne gesp en geen zilvere zoals eerder vermeld.
Gebruikersavatar
Jan Klaassen
Lid
Berichten: 3667
Lid geworden op: 25 jan 2009, 21:01
Locatie: Middelburg

Re: rare duitse gesp

Bericht door Jan Klaassen »

Koop nu eens niet het verhaal, maar het item...

Alhoewel, volgens mij maakte Hitler zelf ook zulke gespen thuis, aan een met goud belegde lopende band. Die stuurde hij dan met verzekerde post naar Moskou, Washington DC en London. De grapjas. Extreem waardevol natuurlijk!

No kidding:
Zijn die 200-euro-bieders verzamelaars, reenactors of neo's?
Ten tweede, hoe weet je of die gesp uit de jaren '40 is?

Sorry, maar het is niet alleen goedkoop (met de naam op de achterkant) spreekwoordelijk, maar ook echt goedkoop en spuuglelijk...
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: rare duitse gesp

Bericht door Kugelblitz »

josk schreef:de gesp is afkomstig van de jaren 40'. is gemaakt door iemand dat samen met de duitsers heulde. (werd me vertelt) omdat die personen meer van die spullen maakten om de duitsers te (plezieren) het gaat hier dan ook over een tinne gesp en geen zilvere zoals eerder vermeld.
Haha, met alle respect, geloof je nu werkelijk dat Sepp Dietrich een dergelijke prul zou accepteren? Als deze al een speciale gesp zou laten maken, zou deze van veel hogere kwaliteit zijn geweest en zeker niet zo slordig afgewerkt en zwaar grof gestempeld als deze. Daarnaast zou hij ook niet zij eigen naam en rang etc. erin laten zetten.

Voor €200,- had je hem direct moeten verkopen, als diegene ingelicht was over het feit dat het hier om een fantasie item gaat.

Zoals gezegd, het item moet zichzelf verkopen, uiteraard zijn er uitzonderingen waarin er privé objecten bestaan, maar dan moet daar wel hard bewijs voor zijn in de zin van foto's etc. en moet het item ook van geloofwaardige kwaliteit zijn.

Groet, Kugel! :mrgreen:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
josk
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 aug 2012, 10:00

Re: rare duitse gesp

Bericht door josk »

ach ja. heb ze bij mij in men kluis liggen bij men andere spullen enz. zal ooit wel eens iemand vinden dat er me meer van kan vertellen
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: rare duitse gesp

Bericht door Kugelblitz »

josk schreef:ach ja. heb ze bij mij in men kluis liggen bij men andere spullen enz. zal ooit wel eens iemand vinden dat er me meer van kan vertellen
Dat moet je natuurlijk zelf weten, het zijn jouw spullen. Ik zou dan beginnen research te doen naar de voormalige 'drager' Sepp Dietrich, waarschijnlijk zul je snel tot de conclusie komen dat er iets niet klopt.
De enige mogelijkheid zou kunnen zijn dat de gesp ooit zonder naam gemaakt is, wat ik ook al onwaarschijnlijk acht maar alà, maar met deze inschriptie op de achterzijde is hij 100% niet tijdens de oorlog gemaakt.

Uiteindelijk gaat het erom dat jij er gelukkig mee bent, maar bij dit soort dubieuze dingen moet je gewoon niet raar opkijken dat men er niet in gelooft. Er zijn voldoende aspecten die erop wijzen dat het rommel is en bij een serieuze hobby als Duitse militaria uit de oorlog, waar veel geld mee gepaard gaat, kun je niet met verhalen aankomen, er moet periodiek bewijs zijn.

Groet, Kugel! :mrgreen:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Jorrit
Lid
Berichten: 44
Lid geworden op: 09 dec 2009, 11:40

Re: rare duitse gesp

Bericht door Jorrit »

khad nu precies liever dat ding gewoon weggegooid ipv verkocht op de rommelmarkt. Aangezien dat er vroeg of laat weer iemand mee bedrogen gaat worden...
zero
Lid
Berichten: 143
Lid geworden op: 06 jul 2005, 13:15
Locatie: noordbergum

Re: rare duitse gesp

Bericht door zero »

Jorrit schreef:achja, ondertussen is ie al wel omgesmolten hoor ;) en hier mag een slotje op en verwijdert worden als de mods zo vriendelijk willen zijn

Snap het niet helemaal in dit bericht zet je dat je hem hebt omgesmolten.
En in het bericht maak ik op dat je hem hebt verkocht.
Beetje dubbel he wat heb je nu met die gesp gedaan.
Lieve mensen ga ook eens naar de site van onze engeltje
http://www.bieuwkjemaaike.vlindersite.nl
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Re: rare duitse gesp

Bericht door Edgar »

Ik vind die Odin stempel wel erg origineel bedacht :)
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
rajbrns
Lid
Berichten: 440
Lid geworden op: 09 mar 2011, 17:40

Re: rare duitse gesp

Bericht door rajbrns »

zero schreef:
Jorrit schreef:achja, ondertussen is ie al wel omgesmolten hoor ;) en hier mag een slotje op en verwijdert worden als de mods zo vriendelijk willen zijn

Snap het niet helemaal in dit bericht zet je dat je hem hebt omgesmolten.
En in het bericht maak ik op dat je hem hebt verkocht.
Beetje dubbel he wat heb je nu met die gesp gedaan.
Dat valt me inderdaad ook op, want de een zegt dat die omgesmolten is en de andere heeft hem in zijn kluis liggen.
Inderdaad nogal tegenstrijdig.
Verzamel items van het Derde Rijk
Jorrit
Lid
Berichten: 44
Lid geworden op: 09 dec 2009, 11:40

Re: rare duitse gesp

Bericht door Jorrit »

rajbrns schreef:
zero schreef:
Jorrit schreef:achja, ondertussen is ie al wel omgesmolten hoor ;) en hier mag een slotje op en verwijdert worden als de mods zo vriendelijk willen zijn

Snap het niet helemaal in dit bericht zet je dat je hem hebt omgesmolten.
En in het bericht maak ik op dat je hem hebt verkocht.
Beetje dubbel he wat heb je nu met die gesp gedaan.
Dat valt me inderdaad ook op, want de een zegt dat die omgesmolten is en de andere heeft hem in zijn kluis liggen.
Inderdaad nogal tegenstrijdig.
ik heb hem doorverkocht aan een ijzerhandelaar die op de rommelmarkt allerlei dingen van ijzer opkoopt, en vervolgens brengt hij dit naar een groothandel in oud ijzer, en zo doende dus
utmi
Lid
Berichten: 805
Lid geworden op: 17 jan 2006, 15:01
Gegeven: 1 keer
Ontvangen: 19 keer

Re: rare duitse gesp

Bericht door utmi »

Alsjeblieft zeg, dat er hierop nog gereageerd wordt. :frownno:

Josk, veel plezier ermee, houdt die kluis maar heeel goed gesloten!
Verzamelen gaat jou zo niets brengen helaas.

@ jorrit: yeah sure
Their name liveth for evermore
Plaats reactie