Waffen ss bestek met kassette. Orgineel??
-
- Lid
Waffen ss bestek met kassette. Orgineel??
Hallo,
Ik wil deze mooie kassette kopen met waffen SS bestek erin. maar ik twijfel aan de orginaliteit ervan??
Dus vraag ik jullie hulp. Op elke vork, mes en lepel staat een SS teken. Op de binnekant van de doos staat een groot zwart SS teken. Hier de foto's:
Ik wil deze mooie kassette kopen met waffen SS bestek erin. maar ik twijfel aan de orginaliteit ervan??
Dus vraag ik jullie hulp. Op elke vork, mes en lepel staat een SS teken. Op de binnekant van de doos staat een groot zwart SS teken. Hier de foto's:
-
- Lid
- Kugelblitz
- Moderator
- Gegeven: 6 keer
- Ontvangen: 10 keer
Re: Waffen ss bestek met kassette. Orgineel??
Waar en voor hoeveel wordt deze set aangeboden?
Op het eerste gezicht zou ik het zeker niet doen, antwoord op bovenstaande vragen kan uitsluitsel geven...
Groet, Kugel!
Op het eerste gezicht zou ik het zeker niet doen, antwoord op bovenstaande vragen kan uitsluitsel geven...
Groet, Kugel!
Laten we het vooral gezellig houden!
-
- Lid
hee Kugel,
Ik kan hem voor 300,00 overnemen. Dat is veel geld vandaar dat ik er zeker van wil zijn. Ik denk zelf ook niet dat hij helemaal orgineel is maar je weet maar nooit...
Ik kan hem voor 300,00 overnemen. Dat is veel geld vandaar dat ik er zeker van wil zijn. Ik denk zelf ook niet dat hij helemaal orgineel is maar je weet maar nooit...
- Kugelblitz
- Moderator
Dit soort items zijn altijd lastig te beoordelen, maar ga er maar vanuit dat deze cassette niet origineel is...WOIIcollector schreef:hee Kugel,
€300,- is een schijntje van de prijs die een origineel exemplaar zou opleveren, waarschijnlijk zou je voor €300,- net een originele vork en mes kunnen kopen.
De cassette is moi gemaakt, maar ik zou er niet voor gaan. Ik kan niet aantonen dat hij niet origineel is, daar ik geen verstand van dit soort aparte items heb, maar een logische beredenatie is in dit geval voldoende.
Kun je me zeggen waar hij verkocht wordt, Marktplaats?
Groet, Kugel!
-
- Lid
Kun je me zeggen waar hij verkocht wordt, Marktplaats?
Ja hij staat op marktplaats. De verkoper heeft hem uit Oostenrijk gekocht van een vrouw. Die vrouw zei dat dit in het bezit van haar vader was. Maar ze wou niet zeggen dat haar vader bij SS zat. Dus is inderdaad twijfelachtig...
Ja hij staat op marktplaats. De verkoper heeft hem uit Oostenrijk gekocht van een vrouw. Die vrouw zei dat dit in het bezit van haar vader was. Maar ze wou niet zeggen dat haar vader bij SS zat. Dus is inderdaad twijfelachtig...
- Kugelblitz
- Moderator
Hmm... Verhalen zou ik bij voorbaat niet geloven, hoe verleidelijk zo ook klinken. Verhaal kan natuurlijk waar zijn, maar wat ik bedoel: bepaal de originaliteit van een item nooit op basis van een verhaal. Ik zou de cassette laten liggen, om eerder genoemde redenen. Enkel de prijs is al een weggevertje.WOIIcollector schreef:Kun je me zeggen waar hij verkocht wordt, Marktplaats?
Je kan uiteraard wachten op andere meningen, zodat je wat meer feedback krijgt. Als je meteen zeker wilt zijn, zet je hem op Wehrmacht Awards Forum.
Groet, Kugel!
-
- Lid
Oke bedankt voor de tips! Weet je toevallig ook wat een orginele waard is?Kugelblitz schreef:Hmm... Verhalen zou ik bij voorbaat niet geloven, hoe verleidelijk zo ook klinken. Verhaal kan natuurlijk waar zijn, maar wat ik bedoel: bepaal de originaliteit van een item nooit op basis van een verhaal. Ik zou de cassette laten liggen, om eerder genoemde redenen. Enkel de prijs is al een weggevertje.WOIIcollector schreef:Kun je me zeggen waar hij verkocht wordt, Marktplaats?
Je kan uiteraard wachten op andere meningen, zodat je wat meer feedback krijgt. Als je meteen zeker wilt zijn, zet je hem op Wehrmacht Awards Forum.
Groet, Kugel!
Geen dank. Een precieze prijs kan ik niet noemen, maar ik denk dat deze cassette mits origineel makkelijk enkel duizenden euro's zal kosten. Dit is enorm zeldzaam (als het al bestaat).
Als je nagaat dat je voor een gewone Luftwaffe lepel al makkelijk €20 betaalt, kun je makkelijk uitrekenen dat €300,- voor een originele SS cassette een onrealistische prijs is. Dan zou je met deze capaciteit bestek al gauw over de €300,- zitten, de cassette nog niet meegrekend.
Groet, Kugel!
Oude originele bestekset.... opgeleukt met ss tekens.
Dit soort dingen moet je niet willen kopen als je er geen verstand van hebt. Ga voor safe; weet wat je koopt en het liefst textbook, mits de kennis er is. Anders wordt het een dure domper.
Dit soort dingen moet je niet willen kopen als je er geen verstand van hebt. Ga voor safe; weet wat je koopt en het liefst textbook, mits de kennis er is. Anders wordt het een dure domper.
Their name liveth for evermore
Daar kun je heel simpel achterkomen gewoon naar toe gaan vragen of je ter plekke een onderzoek mag doen dmv een microscoop door iemand met kennis van zaken. Als je weet waar je op letten moet zie je het binnen 15sec al of het orgineel - nieuw of later graveerwerk is zo ook het SS logo in de deksel vanaf deze MP foto's is er niets zinnigs over te zeggen.
Tip: altijd voorzichtigheid geboden met alle aangeboden SS artikelen 98% daarvan is Fake.
Tip: altijd voorzichtigheid geboden met alle aangeboden SS artikelen 98% daarvan is Fake.
Elke oorlog is er een teveel !
- Jabnus
- Lid
Niet nodig, een blinde ziet dat dit nep is.
De verkoper is een bekende oplichter die elke maand zijn nickname verandert.
Verder zoals Utmi zegt: als je er geen verstand van hebt moet je dit niet willen kopen. Tenzij je geld teveel hebt en het graag weggooit.
De verkoper is een bekende oplichter die elke maand zijn nickname verandert.
Verder zoals Utmi zegt: als je er geen verstand van hebt moet je dit niet willen kopen. Tenzij je geld teveel hebt en het graag weggooit.