Waarde Wehrmacht Heer riem

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Waarde Wehrmacht Heer riem

Bericht door coco »

Ik heb ook ooit een slot gehad van een oude man, met popnagels was zeker na-oorlogs gedaan, maar zat een zelfde verhaal aan vast.
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Gebruikersavatar
Jolijn
Lid
Berichten: 546
Lid geworden op: 26 nov 2010, 19:02

Re: Waarde Wehrmacht Heer riem

Bericht door Jolijn »

Misschien heeft hij er zelf aan geklooid, of is het verhaal toch niet helemaal waar?
Maar je hebt iig geluk dat je m zo mocht hebben :)
Gebruikersavatar
Gebirgsjager
Lid
Berichten: 58
Lid geworden op: 13 okt 2006, 20:01

Re: Waarde Wehrmacht Heer riem

Bericht door Gebirgsjager »

Klinknagles (geen popnagles) kan net zo goed oorlogs zijn dat zijn deze ook zo te zien.
Die bevestiging is allang geleden gebeurd aan de verwering te zien, heb zelf ook nog ergens een koppel leggen met slot ook met een paar klinknagels erin op deze manier en ik kan je daarvan 100% zeggen dat deze niet na-oorlogs mee gerommeld is.

Wat denk je toen deze koppel rond 1937 is uitgegeven en toen de hele oorlog is gedragen dan slijten die stiksels van het leer uiteraard en toen zijn ze lekker zuinig gaan doen aan het einde van de oorlog en slaan ze er een paar klinknagels in.
''Ohne Dampf Keine Kampf''
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Waarde Wehrmacht Heer riem

Bericht door coco »

Heb je opzich een punt, er zijn opzich nog meer redenen aan te dragen waarom ik denk dat het na-oorlogs pop nagels zijn geweest, zoals: het lijkt dat ze hebben geprobeerd de swas eruit te veilen zodat ze de riem na de oorlog hebben kunnen dragen maarja dat is gewoon speculeren.
Leuk slot, 125 euro zoals gezegd is denk reeël
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Gebruikersavatar
Gebirgsjager
Lid
Berichten: 58
Lid geworden op: 13 okt 2006, 20:01

Re: Waarde Wehrmacht Heer riem

Bericht door Gebirgsjager »

Weg veilen zal wel meevallen komt gewoon door slijtage het is aluminium he en als die al rond 1937 is gedragen.
''Ohne Dampf Keine Kampf''
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Waarde Wehrmacht Heer riem

Bericht door coco »

Ik vind het allemaal best, het blijft een leuk setje
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Gebruikersavatar
Mr Mojo Risin
Lid
Berichten: 1524
Lid geworden op: 15 jun 2006, 15:45
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 8 keer

Re: Waarde Wehrmacht Heer riem

Bericht door Mr Mojo Risin »

Mijn theorie over de slijtage van de swastika is dat dit misschien is gekomen door al die jaren over de grond te kruipen. Dat was mijn eerste idee.
Steeds op zoek naar items gerelateerd aan Vilvoorde tijdens beide wereldoorlogen.
Tevens gezocht: een losse schede voor de Belgische Mod. 16 bajonet.
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Waarde Wehrmacht Heer riem

Bericht door coco »

Het kan meerdere redenen hebben, maar opvallend is wel dat het swastika meer is gedragen dan de rest van het slot zo zie je bijvoorbeeld het oog van de adelaar nog wat duidt op detail.
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Gebruikersavatar
JimK
Lid
Berichten: 2214
Lid geworden op: 25 okt 2005, 16:34
Locatie: ergens in nederland
Contacteer:

Re: Waarde Wehrmacht Heer riem

Bericht door JimK »

Als het hakenkruis eraf had gemoeten was dat wel gebeurd, dat zie je helaas al te vaak.
Ziet er naar mijn mening gewoon als een leuk origineel setje uit in gedragen staat. De reparatie lijkt mij periodiek gedaan, maar dit is nooit te bevestigen. Maar ik zou hem zo prima accepteren.
Zelf heb ik een zelfde gedragen staat slot met leertje en riem anderhalve maand geleden op de beurs nog verkocht voor 100 euro (die had ik niet op mijn website staan), dat lijkt mij ook een reële prijs als je hem nu zou willen verkopen.

Groet Jim
Gebruikersavatar
Mr Mojo Risin
Lid
Berichten: 1524
Lid geworden op: 15 jun 2006, 15:45
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 8 keer

Re: Waarde Wehrmacht Heer riem

Bericht door Mr Mojo Risin »

Ach ja, het fijne zullen we er nooit van weten. Nogmaals bedankt voor de reacties.
Steeds op zoek naar items gerelateerd aan Vilvoorde tijdens beide wereldoorlogen.
Tevens gezocht: een losse schede voor de Belgische Mod. 16 bajonet.
jurgen
Lid
Berichten: 1787
Lid geworden op: 17 okt 2007, 22:52

Re: Waarde Wehrmacht Heer riem

Bericht door jurgen »

Van waar ergens ben je?
Moest je dit verkopen zou ik het niet naar bv. Nederland of de ergens anders ver weg verkopen, dan gaat het puur om de staat van de riem. Als je het in je buurt verkoopt krijg je biedingen naargelang de historische waarde en het feit dat het in de buurt is achtergelaten. Dan kun je er wel is meer voor krijgen (ik zou er alleszins meer voor betalen).
Gebruikersavatar
Mr Mojo Risin
Lid
Berichten: 1524
Lid geworden op: 15 jun 2006, 15:45
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 8 keer

Re: Waarde Wehrmacht Heer riem

Bericht door Mr Mojo Risin »

Ik woon in Vilvoorde. Maar verkopen doe ik niet hoor. Zoals je zegt, dat de riem bij mij uit de buurt maakt hem wat specialer. Ik weet ook ongeveer waar hij is gevonden.
Steeds op zoek naar items gerelateerd aan Vilvoorde tijdens beide wereldoorlogen.
Tevens gezocht: een losse schede voor de Belgische Mod. 16 bajonet.
Plaats reactie