Graag op een normale manier communiceren.
Ik heb voor de 3e keer dit topic doorgekeken en ik zie maar 2 posts waarin foto's verdwenen zijn. Dus om nu te stellen dat het hele topic leegloopt vind ik een beetje overdreven. Die lege posts hadden inderdaad weggekund, maar zijn aan mijn aandacht ontglipt.
Zoals gezegd begon het topic net op gang te komen, waardoor het in mijn ogen eindelijk een beetje geslaagd was, maar die leden stoppen er nu dus mee, aangezien zij de enigen zijn die de moeite nemen te posten. Logischerwijs is het topic nu dus weer aan het doodbloeden en op dit moment inderdaad geen succes. Tussendoor was er echter een goede periode, toen werd er veen veel gepost en had ik de hoop dat het toch nog een succes zou kunnen worden... Daarnaast is het ook van belang te realiseren dat dit topic nou niet echt de 'kern' van dit forum vormt, er zijn honderden topics die wel gewoon goed lopen. Niet elk topic wordt een succes en dat maakt in principe ook niet uit.
Het probleem dat ik hier vooral bespeur is de ergernis over het extern uploaden van foto's en het feit dat wij als Staff de leden niet verplichten van het interne systeem gebruik te maken. Daarnaast zou de maximale capaciteit van het interne systeem tegenvallen. Ik kan dit wel voorleggen aan de staff, maar ik weet niet of iedereen van mening is dat dit een probleem is.
Tenslotte de eeuwige vergelijking met internationale fora, zoals WAF etc.: Wij hebben niet de intentie ons te ontwikkelen als een groot forum voor enkel serieuze en volwassen verzamelaars. Dit forum is ooit begonnen als vraagbaak voor jongeren en scholieren, maar is langzamerhand uitgegroeid tot een van de grootste Nederlandstalige wo2-fora. Er bestaat al lang een spanning tussen serieuze verzamelaars, die zich irriteren aan jonge gebruikers, die vaak weinig verstand van zaken hebben en soms vervelende vragen stellen. Dit hebben we geprobeerd op te lossen door de verzamel-onderdelen zo veel mogelijk te scheiden van informatie-onderdelen, zodat deze twee gebruikersgroepen niet te veel botsen. Dit werkt in principe vrij goed!
Ik kan me voorstellen dat dit forum voor sommigen niet voldoende kwaliteit/niveau kan bieden, maar dan moet je jezelf gewoon niet vervelen met dit forum. Voor echte experts en topcollecties moet je hier inderdaad niet zijn, maar dat is dan ook nooit de insteek geweest van dit forum. Hier zit niet de creme de la creme van de verzamelwereld, maar hier kan door iedereen vragen worden gesteld, van beginner tot gevorderde.
Dit betekent niet dat we hier als een kleuterklas met elkaar kunnen omgaan, er zijn gewoon bepaalde gedragsregels waar iedereen zich aan dient te houden en waar we leden ook zo veel mogelijk op aanspreken. Zolang iedereen zich gewoon normaal gedraagt en zo veel mogelijk inhoudelijk post zijn wij tevreden!
Nogmaals, een forum maak je samen en als de meerderheid binnen de gestelde regels een kant op buigt, dan moet je je daar gewoon bij neerleggen. Het staat iedereen vrij te vertrekken of te blijven, we willen dat leden hier met plezier rondkijken en posten, zonder irritaties.
Verder nog vragen?
Groet, Kugel!