Hier wil ik graag twee riemen die michiel01 (in overleg met hem ) aanbiedt bespreken. Het gaat hier om de twee buitenste; de linker en bovenste is een laat-oorlogs model, de rechter en onderste een vroeg-oorlogse, mogelijk zelfs een parademodel. Mijn vraag is of iemand hier nog meer kan vertellen aan de hand van deze foto's? Alle verschillende details kunnen worden besproken.
Ik bedacht me dat ik zelf ook nog een riem heb slingeren. Wat me was opgevallen is de maker van de koppel (Overhoff & Cie's). Die kom je ook tegen in oorlogse riemen. Maar de riem en koppel lijken me na-oorlogs. Is het zo dat Overhoff & Cie's na de oorlog ook nog militaire riemen vervaardigde?
Duitse riemen
- Mallory
- Lid
- Mallory
- Lid
- michiel01
- Lid
- Schijnwerper
- Lid
- Ontvangen: 4 keer
Re: Duitse riemen
Nee die riem is gewoon een Bundeswehr broekriem bv de voor de fleckentarn broek, een bredere riem past er niet doorde lussen, gebruik ze zelf ook nog wel eens.
Böse Menschen haben keine Lieder.
Voorheen bekend als "Destruction" op dit forum.
Voorheen bekend als "Destruction" op dit forum.
- Mallory
- Lid
- JimK
- Lid
- Contacteer:
Re: Duitse riemen
Klopt, ik heb er ook zo eentje die ik af en toe als riem gebruik.Destruction schreef:Nee die riem is gewoon een Bundeswehr broekriem bv de voor de fleckentarn broek, een bredere riem past er niet doorde lussen, gebruik ze zelf ook nog wel eens.