Hoe kan ik mijn berichten aanpassen?
Heb Dhr Klok net dit bericht gestuurd,
Hoi Maurice,
Ik heb de schirmmutze gepresenteerd op diverse forums en ben navraag gaan doen bij verschillende militaria-kenners en deze geven allen aan dat de pet niet 100% origineel wat u wel garandeerde.
Het gaat hierom een reproductie wrs gemaakt in de jaren 50 tot 60.
U zegt dat ik moet aantonen dat hij niet 100% origineel is maar het moet andersom zijn u moet aantonen dat hij 100% origineel is aangezien iedereen zegt dat deze pet een repro is.
In Nederland kun je geen militaria keuren zoals dat met schilderijen gaat. Het zijn de kenners die kunnen aantonen dat hij wel of niet origineel is. Dit heb ik door meerdere kenners laten doen en er blijft geen twijfel meer dit is en blijft een repro.
Ik sta er dan ook op dat de pet retour gaat en ik mijn 275€ terug krijg.
Zo niet dan onderneem ik andere stappen.
Gr
Guyan
Schirmmutze Wehrmacht Onderofficier
- zwiktuut
- Lid
- Kugelblitz
- Moderator
- Gegeven: 6 keer
- Ontvangen: 10 keer
Re: Schirmmutze Wehrmacht Onderofficier
Berichten aanpassen kan met de knop 'wijzigen' boven je berichten.zwiktuut schreef:Hoe kan ik mijn berichten aanpassen?
Heb Dhr Klok net dit bericht gestuurd,
Hoi Maurice,
Ik heb de schirmmutze gepresenteerd op diverse forums en ben navraag gaan doen bij verschillende militaria-kenners en deze geven allen aan dat de pet niet 100% origineel wat u wel garandeerde.
Het gaat hierom een reproductie wrs gemaakt in de jaren 50 tot 60.
U zegt dat ik moet aantonen dat hij niet 100% origineel is maar het moet andersom zijn u moet aantonen dat hij 100% origineel is aangezien iedereen zegt dat deze pet een repro is.
In Nederland kun je geen militaria keuren zoals dat met schilderijen gaat. Het zijn de kenners die kunnen aantonen dat hij wel of niet origineel is. Dit heb ik door meerdere kenners laten doen en er blijft geen twijfel meer dit is en blijft een repro.
Ik sta er dan ook op dat de pet retour gaat en ik mijn 275€ terug krijg.
Zo niet dan onderneem ik andere stappen.
Gr
Guyan
Mailtje is wel in orde zo, maar ik zou ook gewoon de links naar de fora meesturen, waarin hij besproken is, vooral het WAF! Is natuurlijk ook wel zo netjes hem iets 'tastbaars' te geven, waaraan hij kan zien dat er daadwerkelijk mensen zijn die de pet afkeuren.
Een officieel certificaat gaat echter veel te ver en moet je ook echt niet doen! Gewoon eisen dat het item wordt teruggenomen en desnoods inderdaad andere stappen ondernemen. Reproductie verkopen is geen probleem, maar wel wanneer je zegt dat het om een origineel item gaat. Wanneer dit ontstaat uit onkunde of geen verstand van zaken, is dit eigen schuld. Als je beweert dat iets origineel is, mag een koper er vanuit gaan dat de verkoper dit ergens op baseert...
Tenslotte is het natuurlijk ook je eigen schuld, aangezien je je zelf moet verdiepen in hetgeen je koopt. Toch zit de verkoper fout en zou hij de pet moeten terugnemen. Vraag is, of dit lukt.
Groet, Kugel!

Laten we het vooral gezellig houden! 

- zwiktuut
- Lid
Ik zag dat ze op WAF het allemaal wel eens zijn lol. Kan helaas nog geen reactie op WAF posten omdat ik nog geactiveerd moet worden. Wil hem igg niet verkopen.
Heb hem op marktplaats gezet om eens te polsen wat hij nog waard is als replica. Gaat niet boven de 50€ worden ben ik bang.
Heb hem er ook weer afgehaald want ik ga er alles aan doen om er voor te zorgen dat hij terug gaat naar waar hij vandaan komt.
Heb net de links en verklaringen die ik tot nu toe heb verzameld doorgestuurd naar de verkoper.
Nu op zoek naar een origineel exemplaar,,,,,
Heb hem op marktplaats gezet om eens te polsen wat hij nog waard is als replica. Gaat niet boven de 50€ worden ben ik bang.
Heb hem er ook weer afgehaald want ik ga er alles aan doen om er voor te zorgen dat hij terug gaat naar waar hij vandaan komt.
Heb net de links en verklaringen die ik tot nu toe heb verzameld doorgestuurd naar de verkoper.
Nu op zoek naar een origineel exemplaar,,,,,
Wars are always fought for old men by young boys
-
- Lid
Misschien is het slimmer eerst op zoek te gaan naar gedegen kennis en boeken?
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
- zwiktuut
- Lid
Ja dat ook uiteraard maar dat ligt helaas niet voor het oprapen. De kennis wat ik tot nu toe heb opgedaan is vooral op internet en door fouten te maken waar deze al 1 hele grote van is.... Al is internet natuurlijk ook niet altijd betrouwbaar. Ik begin nu zelfs te twijfelen aan de rest van mijn verzameling. Maarjah van fouten leert men zullen we dan maar zeggen.
- Kugelblitz
- Moderator
Maak een account aan op WAF en lees daar veel! Verder is dit forum ook heel geschikt om een redelijke basis op te bouwen... Ik zou je adviseren de zoekfunctie van dit forum te gebruiken en eens te zoeken op 'referentieboeken' of iets dergelijks. Er zijn je al velen voorgegaan die op zoek waren naar een goede start binnen de militariawereld.zwiktuut schreef:Ja dat ook uiteraard maar dat ligt helaas niet voor het oprapen. De kennis wat ik tot nu toe heb opgedaan is vooral op internet en door fouten te maken waar deze al 1 hele grote van is.... Al is internet natuurlijk ook niet altijd betrouwbaar. Ik begin nu zelfs te twijfelen aan de rest van mijn verzameling. Maarjah van fouten leert men zullen we dan maar zeggen.
Tevens zou ik voortaan een item op dit of een ander forum posten en de meningen van anderen vragen, alsvorens te kopen. Schijnbaar heb je nog niet zo veel verstand van zaken, dus dat kan je erg veel geld besparen. Elke grote collectie is begonnen met kleine dingen van een paar tientjes en honderden zo niet duizenden uren lezen, opzoeken, vergelijken, beurzen bezoeken etc. Eerst de kennis onder de knie krijgen, daarna pas kopen.
Groet, Kugel!

- zwiktuut
- Lid
Account is al aangemaakt moet alleen nog worden geactiveerd.
Ja niet geweten dat het zo gecompliceerd en gedetailleerd kon zijn...
Dat maakt het dan natuurlijk ook weer leuk.
Al denk ik dat de rest van mijn collectie wel origineel is..
Misschien moet ik dat ook maar eens posten voor de zekerheid... maar wil daar in tegen het forum niet overspoelen met mijn verzamelwaar.
Misschien moet ik dat ook maar eens posten voor de zekerheid... maar wil daar in tegen het forum niet overspoelen met mijn verzamelwaar.
- Kugelblitz
- Moderator
Mooi zo! Post je collectie maar hoor, maak maar een apart topic aan... Zullen vast ook wel goede dingen tussenzitten, niet alles is even lastig van reprodutcie te onderscheiden en vele verkopers zijn ook wel eerlijk, maar je moet gewoon altijd zelf weten waar je mee bezig bent.zwiktuut schreef:Account is al aangemaakt moet alleen nog worden geactiveerd.
Maakt de hobby zeker leuk en spannend, als alles voor het oprapen lag, was er weinig meer aan...
In ieder geval fijn dat je openstaat voor kritiek en dat je niet bang bent van je fouten te leren. Beter vroeg dan laat...
Groet, Kugel!