Luftwaffe vlaggetje
- Naamloos
- Lid
Luftwaffe vlaggetje
Jaren geleden eens gekregen, van de week weer gevonden op de zolder... Aangezien ik op het gebied van originaliteit totaal geen verstand heb vraag ik het hier maar even. Zwart geel vlaggetje (Herman Göring??) met bedrukte adelaar, +/- 30 bij 20 cm

- Kugelblitz
- Moderator
- Gegeven: 6 keer
- Ontvangen: 10 keer
Re: Luftwaffe vlaggetje
Ziet er niet goed uit op de foto, geen idee of zoiets überhaupt heeft bestaan?
Van welk materiaal is het gemaak, geen katoen lijkt me?
Groet, Kugel!
Groet, Kugel!

Laten we het vooral gezellig houden! 

-
- Lid
Ze bestaan wel, maar vaak is de adelaar gestikt en van veel meer kwaliteit.
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
- Naamloos
- Lid
Jwel, maar op de foto komt hij nog al glimmend over... ik maar zo wel even wat andere foto's.Kugelblitz schreef:Ziet er niet goed uit op de foto, geen idee of zoiets überhaupt heeft bestaan?
Groet, Kugel!
- Naamloos
- Lid
- Kugelblitz
- Moderator
Dank, nog niet eerder gezien. Origineel is hij in ieder geval niet, vergelijk maar met originele exemplaren.Naamloos schreef:http://www.crwflags.com/fotw/Flags/de%5Ehgrf.html#dis3
Groet, Kugel!

- Naamloos
- Lid
Nou, nog wat foto's voor de twijfelaars

Bedankt!

Net wist je nog niet eens dat ze bestaan en nu al weet je dat het niet orgineel is? Kan je dan in ieder geval uitleggen wat er niet aan klopt? Weet je ook of deze vlaggetjes van 1 soort stof werden gemaakt? Bedrukte Duitsers hun spullen ook wel eens?Kugelblitz schreef:Dank, nog niet eerder gezien. Origineel is hij in ieder geval niet, vergelijk maar met originele exemplaren.Naamloos schreef:http://www.crwflags.com/fotw/Flags/de%5Ehgrf.html#dis3
Groet, Kugel!
Bedankt!
- yente
- Lid
Veel ken ik er niet van, maar die snavel is al niet goed volgens mij.
Mvg Yente
Mvg Yente
Gezocht: WO1/WO2 militaria van Duffel en Sint Katelijne Waver
-
- Lid
Er bestaat heel veel Duits bedrukt spul, denk aan armschildjes zelfs borst adelaren en armbanden.
Als je dit exemplaar vergelijkt met een origineel exemplaar mis ik erg veel detail, en daarom zou ik deze niet graag in de collectie hebben. (met andere woorden niet origineel naar mijn mening).
Als je dit exemplaar vergelijkt met een origineel exemplaar mis ik erg veel detail, en daarom zou ik deze niet graag in de collectie hebben. (met andere woorden niet origineel naar mijn mening).
- Kugelblitz
- Moderator
Omdat ik wel weet hoe Duitse militaria eruit hoort te zien en dit vlaggetje is in ieder geval niet origineel. Stof is niet goed, adelaar is niet gedetailleerd, afwerking van de vlag ook niet. Typisch een goedkope repoductie die men door wat gaten/vegen oud heeft willen doen lijken. Als je veel origineel materiaal hebt gezien kun je in sommige gevallen wel iets over de originaliteit zeggen van een item dat je daarvoor nog niet kende. Uiteraard moet je je wel verdiepen in de materie als je iets wilt aanschaffen, maar in dit geval is het overduidelijk dat het niet in orde is en is verder onderzoek niet nodig.Naamloos schreef:Nou, nog wat foto's voor de twijfelaars![]()
[img]Net wist je nog niet eens dat ze bestaan en nu al weet je dat het niet orgineel is? Kan je dan in ieder geval uitleggen wat er niet aan klopt? Weet je ook of deze vlaggetjes van 1 soort stof werden gemaakt? Bedrukte Duitsers hun spullen ook wel eens?Kugelblitz schreef:Dank, nog niet eerder gezien. Origineel is hij in ieder geval niet, vergelijk maar met originele exemplaren.Naamloos schreef:http://www.crwflags.com/fotw/Flags/de%5Ehgrf.html#dis3
Groet, Kugel!
Bedankt!
Groet, Kugel!

Zoals gezegd zijn er wel veel gedrukte items, zoals emblemen en ook vlaggen, maar niet zoals deze.

- Naamloos
- Lid
Kijk, daar heb ik wat aan! Maar ik ga mij niet verdiepen in dit soort dingen, simpel weg omdat ik niet verzamel 
Ik ben benieuwd of iemand een foto van een orgineel exemplaar heeft, gewoon om even goed de verschillen te laten zien (dan leren we er ook nog wat van).

Ik ben benieuwd of iemand een foto van een orgineel exemplaar heeft, gewoon om even goed de verschillen te laten zien (dan leren we er ook nog wat van).
-
- Lid
In die link staat toch een origineel?
- Naamloos
- Lid
- yente
- Lid
Op de site, die adelaar is vele scherper getekend, zie bv naar de snavel. In jouw voorbeeld is dat maar een 'stompe' punt.
Mvg Yente
Mvg Yente
Gezocht: WO1/WO2 militaria van Duffel en Sint Katelijne Waver
- jeroen wo2
- Beste Signature 2008