Hallo,
Ik heb hier een S/42 uit 1937 liggen, die in het hout met een L gestempeld is. Verder nog de oude adelaartjes en de normale WaA stempeltjes.
Nu vroeg ik mij af of een LW k98 met LW adelaars gestempeld zijn?
Groeten,
Alex
Luftwaffe k98
- Alex
- Beste Signature 2007
- Schijnwerper
- Lid
- Ontvangen: 4 keer
Re: Luftwaffe k98
Nee de L op de kolf gaf alleen aan dat een deel van de productie voor de Luftwaffe bestemd was.
Net als de M op de kolf van de Kriegsmarine.
Net als de M op de kolf van de Kriegsmarine.
Böse Menschen haben keine Lieder.
Voorheen bekend als "Destruction" op dit forum.
- Alex
- Beste Signature 2007
Bedankt voor je antwoord! Maar lw karabijnen werden dus niet met een lw adelaar gestempeld?
Retreat?!? We're just advancing in another direction..
- Schijnwerper
- Lid
Nee zelfde op M kriegmarine K98's.
Keuren zijn uitlsuitend Fabrikant Wapen keur stempels serie nummers.
Wel hebje weer vechtmessen met wel een Luftwaffe afname stempel in het metaal.
En natuurlijk weer Specifiek LW Munitie.
Toch schijnen er wel een klein aantal K98's geweest, die voor de (Waffen SS) Kenmerken stempels mee kregen?
Geen idee of dat echt authentiek is ? Stempels zijn al langer beschikbaar of worden na gemaakt.
Dacht even uit m'n hoofd dat die alleen in Polen nog even kort gemaakt zijn, tijdens de bezetting?
Net zoals de Poolse Radom Pistole 35 9mm die later nog een tijd door geproduceerd werden, en een groot deel bestemd waren voor de SS en Polizei, die kregen ook SS kenmerken stempels mee.
Keuren zijn uitlsuitend Fabrikant Wapen keur stempels serie nummers.
Toch schijnen er wel een klein aantal K98's geweest, die voor de (Waffen SS) Kenmerken stempels mee kregen?
Geen idee of dat echt authentiek is ? Stempels zijn al langer beschikbaar of worden na gemaakt.
Dacht even uit m'n hoofd dat die alleen in Polen nog even kort gemaakt zijn, tijdens de bezetting?
Net zoals de Poolse Radom Pistole 35 9mm die later nog een tijd door geproduceerd werden, en een groot deel bestemd waren voor de SS en Polizei, die kregen ook SS kenmerken stempels mee.
- Alex
- Beste Signature 2007
Hallo schijnwerper,
Bedankt voor je reactie! Ik ga de karabijn verkopen, dus extra info er bij is altijd handig.
Groeten,
Alex
Bedankt voor je reactie! Ik ga de karabijn verkopen, dus extra info er bij is altijd handig.
Groeten,
Alex
Retreat?!? We're just advancing in another direction..
[quote="Schijnwerper"
De lufwaffen munitie was niet altijd voorzien van een lufwaffe abnamestempel.
maar ook van WAa stempel, en de 7,92 was helemaal niet voorzien van abnamesssstempels, die andere kenmerken.
De lufwaffen munitie was niet altijd voorzien van een lufwaffe abnamestempel.
maar ook van WAa stempel, en de 7,92 was helemaal niet voorzien van abnamesssstempels, die andere kenmerken.
Nemo Me Impune Lacessit
- Schijnwerper
- Lid
Sjah had even geen zin om elke zin woord op een weegschaal af te wegen, zodat er niet een ander weer iets zou vinden of te verbeteren.
Had( sommige specifieke) moeten staan. mijn excuus
Maar hadden het over de K98 het wapen zelf, niet de munitie nee, al had je wel weer SS gemarkeerde patronen, vroeg en beperkt gemaakt ja zeldzaam.
Sommige specifieke Luftwaffe munitie is wel eens zo gestempeld met Luftwaffe afname stempel.
Niet altijd nee Klopt.
Al waren ze bezig met een speciale K98 FJ Luftwaffe versie, die uit 2 delen bestond, en in het veld in simpel mekaar kon zetten.
Bleef bij proeven en test versie's.
Geen idee of de FallschirmJager Geweer FG 42 vorzien was van een Luftwaffe afname stempel of kenmerk?
Lijkt mij zelf van niet.
Hoop dat het zo goed staat.
Had( sommige specifieke) moeten staan. mijn excuus
Maar hadden het over de K98 het wapen zelf, niet de munitie nee, al had je wel weer SS gemarkeerde patronen, vroeg en beperkt gemaakt ja zeldzaam.
Sommige specifieke Luftwaffe munitie is wel eens zo gestempeld met Luftwaffe afname stempel.
Niet altijd nee Klopt.
Al waren ze bezig met een speciale K98 FJ Luftwaffe versie, die uit 2 delen bestond, en in het veld in simpel mekaar kon zetten.
Geen idee of de FallschirmJager Geweer FG 42 vorzien was van een Luftwaffe afname stempel of kenmerk?
Lijkt mij zelf van niet.
Je moet het niet zien als een verbetering, maar als aanvulling.Schijnwerper schreef:Sjah had even geen zin om elke zin woord op een weegschaal af te wegen, zodat er niet een ander weer iets zou vinden of te verbeteren.
Niet altijd nee.
Lijkt mij zelf van niet.
Nemo Me Impune Lacessit