ik ben van plan om mijn '' duitse deel'' van mijn verzameling te gaan uitbreiden met medailles.
maar mijn vraag nu is: hoeveel besteed je eraan en waar moet je goed op letten.
hoop dat iemand mij kan helpen.
greetz,

Hoeveel jij er aan uit wilt geven dat is iets wat je zelf moet bepalen. Dit kan variëren van een paar Euro tot een paar duizend Euro.mexpyne schreef:maar mijn vraag nu is: hoeveel besteed je eraan en waar moet je goed op letten.
greetz,
Jabnus schreef:Besteden: zoveel als dat je kunt zonder dat het "pijn" doet en je de rest van de maand moet leven op water en brood![]()
Waar je verder op moet letten is de originaliteit en de kwaliteit. Je wilt geen neppe dure spullen in je collectie.
Iedereen wilt natuurlijk ook het liefst het hoogst haalbare in de verzameling, maar helaas heten we niet "Gates" van achter, of hebben we geen oliebron in de achtertuin staan. Het zal dus uitkijken worden wat er aan betaalbare stukken binnen het (eventueel te sparen) budget past. Gelukkig is er meer dan genoeg te vinden tegen elk budget. Daarna is het kijken naar de kwaliteit. Vind je de meer gedragen stukken mooi, of ga je liever voor mint? Smaken verschillen, maar hoe beter de kwaliteit, hoe duurder het item.
Je schrijft dat je wilt gaan uitbreiden, maar weet je al een beetje wat je wilt dan? Mbt Duitse onderscheidingen kun je grofweg een onderscheid maken tussen militaire en politieke/civiele onderscheidingen. Ik maakte vroeger zelf altijd lijstjes met wat ik mooi vond. Die werden dan steevast erg lang, dus ging ik dan maar een top 10 samenstellen en proberen die compleet te krijgen. Je gaat dan vanzelf ook focussen. Het helpt sowieso om eerst vooraf zoveel mogelijk te vergelijken en even rond te kijken wat een gangbare prijs is van hetgeen je wilt kopen. Soms kunnen de prijzen flink verschillen. Probeer ook om impulsieve aankopen zoveel mogelijk te vermijden en neem je de tijd om dat ene mooiste item te vinden dat het waard is om in je verzameling opgenomen te worden.
mvg,
Gaston