Spaanse m26 helm
- Aart
- Lid
Spaanse m26 helm
Ik ben bijna door mijn helmen heen en dan begin ik met het fotograferen van mijn bajonetten. Als jullie het zat zijn, hoor ik het wel.
Hier een Spaanse m26 helm. Wordt niet zo vaak aangeboden maar is toch geen dure helm.
Hier een Spaanse m26 helm. Wordt niet zo vaak aangeboden maar is toch geen dure helm.
Ik verzamel hoofdzakelijk geweren, bajonetten en helmen van voor 1945.
Ben op zoek naar een nette Nederlandse m34 mariniershelm (met opgesoldeerd anker); wie heeft er één te koop ?
Ben op zoek naar een nette Nederlandse m34 mariniershelm (met opgesoldeerd anker); wie heeft er één te koop ?
-
- Lid
Re: Spaanse m26 helm
Erg interessante referentie!
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
- Aart
- Lid
Vind je, Coco ?
Ja, ik verbaas met er wel eens over dat er voor weinig voorkomende helmen zo weinig wordt betaald. Heeft natuurlijk met vraag en aanbod te maken maar in vind het gewoon opvallend.
Jij blijkbaar niet !!!
Ja, ik verbaas met er wel eens over dat er voor weinig voorkomende helmen zo weinig wordt betaald. Heeft natuurlijk met vraag en aanbod te maken maar in vind het gewoon opvallend.
Jij blijkbaar niet !!!
-
- Lid
Ik doelde meer op waarom je het post, niet zinloos maar juist interessante referentie.
Nja de spaanse burger oorlog heeft in Nederland gewoon niet zoveel aandacht vandaar de prijzen, je Tsjechiese potten zijn trouwens echt super!!
Nja de spaanse burger oorlog heeft in Nederland gewoon niet zoveel aandacht vandaar de prijzen, je Tsjechiese potten zijn trouwens echt super!!
Laatst gewijzigd door coco op 25 dec 2012, 23:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
- Aart
- Lid
Sorry Coco, ik dacht dat je me een beetje in de maling nam.
Er zijn wel meer leuke helmen waar weing vraag naar is. Ik heb ook nog de Zweede m1921-18, die met dat embleem met de drie kronen. Best een interessant model maar bijna niemand wil hem hebben. Het feit dat bijna alle zweedse helmen die worden aangeboden, zijn voo zien van nieuwe binnenwerken, doet hier natuurlijk ook geen goed aan.
Er zijn wel meer leuke helmen waar weing vraag naar is. Ik heb ook nog de Zweede m1921-18, die met dat embleem met de drie kronen. Best een interessant model maar bijna niemand wil hem hebben. Het feit dat bijna alle zweedse helmen die worden aangeboden, zijn voo zien van nieuwe binnenwerken, doet hier natuurlijk ook geen goed aan.
- Kugelblitz
- Moderator
- Gegeven: 6 keer
- Ontvangen: 10 keer
Mooie helm, heeft veel weg van de Duitse variant! Veel landen hadden destijds een beetje een dergelijk model, maar Nederland wijkt daar wel erg vanaf. België en Engeland overigens ook...
Groet, Kugel!
Groet, Kugel!

Laten we het vooral gezellig houden! 

- Kugelblitz
- Moderator
Dat wel, maar ziet er toch wel anders uit dan deze of andere Oost-europese helmen.patrickh schreef:Nederlandse model had toch ook een redelijke nekkraag, hoor!

- Kugelblitz
- Moderator
Dat sowieso, die zijn echt heel 'raar'.patrickh schreef:Dat klopt ja, maar toch een groter verschil dan die platte britse

- laurens jan
- Lid
- Gegeven: 17 keer
- Ontvangen: 6 keer
Doen die ook nog iets aan beschermingKugelblitz schreef:Dat sowieso, die zijn echt heel 'raar'.patrickh schreef:Dat klopt ja, maar toch een groter verschil dan die platte britse

- patrickh
- Lid
- Gegeven: 82 keer
- Ontvangen: 58 keer
Jazeker, oorspronkelijk bedoeld ter protectie van rondvliegende scherven en niet voor kogels zoals de meesten denken...
- laurens jan
- Lid
- Gegeven: 17 keer
- Ontvangen: 6 keer
Oke, wat ze mij altijd hebben vertelt is dat het meer was voor vallend puin....
een kogel wordt zelden gestopt. maar scherven dat ding zit zo hoog....
een kogel wordt zelden gestopt. maar scherven dat ding zit zo hoog....
- magicdutchmen
- Lid
- Contacteer: