M42 feldbluse

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Jonasj
Lid
Berichten: 253
Lid geworden op: 28 dec 2012, 18:02

M42 feldbluse

Bericht door Jonasj »

Hallo allemaal,
ik ben onlangs een Duits M42 jasje tegengekomen op 2dehands.
hier is de link: http://www.2dehands.be/verzamelen/overi ... e&bewaar=1
Ik vind het echt een mooie en unieke jas, vermits hij is ingekort. ik ben dan ook geïnteresseerd om hem te kopen.
Er is slechts één probleem... Ik ben nog geen echte expert op het vlak van duitse uniformen :P en zodoende heb ik geen idee wat deze jas waard is. Kan iemand mij hierbij helpen?
En kan er iets gezegd worden over de originaliteit? Ik heb al wat gelezen en op internet gezocht, en hij lijkt mij in orde. Maar nogmaals ik ben geen expert :(
Dus ik had graag een antwoord op volgende twee vragen: Is hij origineel? Wat is de waarde?
Alvast bedankt
Jonas
"je mag elkaar beschermen, maar doe dit zonder wapens en helmen" een vredesboodschap van een leerling uit het eerst middelbaar waar ik stage heb gelopen...
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: M42 feldbluse

Bericht door coco »

Leuke originele jas, het lijkt erop dat iemand er medailles op gedaan heeft met een pin door ze door de zak te steken ipv dat er loopjes op zitten beetje jammer maarja.
In deze staat doen deze toch wel minder voorkomende M42 jassen mits alles origineel ongeveer 1000 euro.

Ik durf niet met 100% zekerheid te zeggen of de insignia origineel erop zitten.
Mocht je tot koop overgaan, zou ik eens hele goede foto's vragen van de adelaar, voor en achterkant, de kraagstukken voor en achterkant en de schouderstukken voor en achterkant, daarnaast eventuele stempels.

succes ermee.
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Gebruikersavatar
koe op zolder
Lid
Berichten: 500
Lid geworden op: 12 mar 2011, 19:36

Re: M42 feldbluse

Bericht door koe op zolder »

1000 voor een jasje met repro schouderstukken, herplaatste insignia en flink ingekort vind ik dan toch wel wat aan de hoge kant, maargoed, dat is maar mijn mening.
Altijd op zoek naar materiaal van (krijgs)gevangenen en andere vervolgingen! (wo2) Schroom niet en stuur een PB! Links zijn ook welkom! http://achterprikkeldraad.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
ammo
Lid
Berichten: 3509
Lid geworden op: 07 aug 2007, 15:04
Gegeven: 3 keer
Ontvangen: 46 keer

Re: M42 feldbluse

Bericht door ammo »

koe op zolder schreef:1000 voor een jasje met repro schouderstukken, herplaatste insignia en flink ingekort vind ik dan toch wel wat aan de hoge kant, maargoed, dat is maar mijn mening.
Mee eens , is veel te veel.
Nemo Me Impune Lacessit
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: M42 feldbluse

Bericht door coco »

Ik word ondertussen beetje ziek van dat mensen niet meer alles lezen voor dat ze reageren, lees mijn post eens terug en plaats dan nogmaals een reactie. Dit bedoel ik niet aanvallend ofzo, maar het valt me nogal op dat de laatste tijd slecht gelezen word.

Ik zei, mits alles origineel 1000 euro maar vanaf deze foto's is de helft niet te zien.
Wat mij trouwens voornamelijk opvalt is de manier van inkorten, normaal werden de zakken omhoog gezet ipv afgeknipt, zijn hier meer voorbeelden van?
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Gebruikersavatar
Comrade
Lid
Berichten: 853
Lid geworden op: 25 dec 2011, 21:37
Locatie: Leiden

Re: M42 feldbluse

Bericht door Comrade »

Coco, er staat in de advertentie dat de schouderstukken repro zijn en de insignia herplaatst is :wink:
''Drann, drauf, drüber!''
Heavy Fuel

Re: M42 feldbluse

Bericht door Heavy Fuel »

Dat de zakken ingekort zijn zonder te verplaatsen,heb ik wel meer gezien,maar niet veel. Met de voorgaande posters ben ik het wel eens,1000 is te dik betaald. Met 500 mag hij in zijn handen knijpen. Persoonlijk vind ik de jas niet intressant en de moeite waard,teveel versleuteld.

MvG
Willem
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: M42 feldbluse

Bericht door coco »

@comrade, mijn fout dus had beter moeten lezen, haha.

@heavy full, ah toch wel vind dat inkorten sowieso niet heel mooi, maar op deze manier is het nog lelijker.
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Jonasj
Lid
Berichten: 253
Lid geworden op: 28 dec 2012, 18:02

Re: M42 feldbluse

Bericht door Jonasj »

bedankt voor de reacties
@ heavy full, iedereen zijn mening ^^ ik vind het een mooie jas en de eigenaar vraagd 450 euro. Ik hoop de prijs wel nog wat naar beneden te krijgen. :p
even afgezien van het feit dat hij "lelijk" is ingekort, is het dan een goede zaak?
groeten
Jonas
"je mag elkaar beschermen, maar doe dit zonder wapens en helmen" een vredesboodschap van een leerling uit het eerst middelbaar waar ik stage heb gelopen...
Jonasj
Lid
Berichten: 253
Lid geworden op: 28 dec 2012, 18:02

Re: M42 feldbluse

Bericht door Jonasj »

"je mag elkaar beschermen, maar doe dit zonder wapens en helmen" een vredesboodschap van een leerling uit het eerst middelbaar waar ik stage heb gelopen...
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Re: M42 feldbluse

Bericht door michiel01 »

ik moet met jouw gegevens inloggen wil ik ze kunnen zien.

even zelf downloaden, dan naar http://www.tinypic.com, bestand uploaden (15" screen) de onderste link in het forumtekstvak plakken tussen de twee IMG dingen die je krijgt als je op het IMG knopje klikt. Dan kan iedereen het zien.

of optie twee, downloaden en via het forum, onder de forumtekstbalk (als je een nieuwe reactie plaatst) is een optie om afbeeldingen toe te voegen.

Het laatste heef de voorkeur.
Jonasj
Lid
Berichten: 253
Lid geworden op: 28 dec 2012, 18:02

Re: M42 feldbluse

Bericht door Jonasj »

Mijn fout sorry :P
Hier zijn de foto's, dit keer wel zichtbaar voor iedereen.
Bijlagen
DSC_6815.jpg
DSC_6816.jpg
DSC_6813.jpg
"je mag elkaar beschermen, maar doe dit zonder wapens en helmen" een vredesboodschap van een leerling uit het eerst middelbaar waar ik stage heb gelopen...
Jonasj
Lid
Berichten: 253
Lid geworden op: 28 dec 2012, 18:02

Re: M42 feldbluse

Bericht door Jonasj »

En hier nog twee.
Bijlagen
DSC_6819.jpg
DSC_6817.jpg
"je mag elkaar beschermen, maar doe dit zonder wapens en helmen" een vredesboodschap van een leerling uit het eerst middelbaar waar ik stage heb gelopen...
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Re: M42 feldbluse

Bericht door michiel01 »

Als je voor dit jasje gaat, moet je er de prijs van goede schouderstukken een mooie adelaar en het nodige naaiwerk bij optellen.
Jonasj
Lid
Berichten: 253
Lid geworden op: 28 dec 2012, 18:02

Re: M42 feldbluse

Bericht door Jonasj »

Wat is er mis met de adelaar?
En wat zou voor u een aannemelijke prijs zijn?
Jonas
"je mag elkaar beschermen, maar doe dit zonder wapens en helmen" een vredesboodschap van een leerling uit het eerst middelbaar waar ik stage heb gelopen...
Plaats reactie