Lijst met inhoud Brotbeutel?
- Daan S.
- Lid
Lijst met inhoud Brotbeutel?
Heeft er iemand een lijst waar de inhoud van een Wehrmacht Brotbeutel (broodzak) op staat? En was dit standaard of was dit per soldaat verschillend, als er iemand foto's heeft graag!
Laatst gewijzigd door Daan S. op 22 jul 2004, 15:52, 2 keer totaal gewijzigd.
- LHek
- Lid
- Contacteer:
- Mooyman
- Lid
Re: Lijst met inhoud Brotbeutel
Stravers schreef:Hallo, Heeft er iemand een lijst waar de inhoud van een Wehrmacht Brotbeutel (broodzak) op staat? En was dit standaard of was dit per soldaat verschillend, als er iemand foto's heeft graag!
Er werden verschillende spullen, ook persoonlijke spullen, in mee gedragen zoals scheer gerei, veldpost en zelfs een condoom

- Roel R.
- Lid
- Contacteer:
- Dodo
- Lid
ik ga op vakantie en ik neem mee...
persoonlijke items.
Wellicht portomonnee, maar die zullen ze wel vaker in de jas/broek zak meegenomen hebben.
Sommigen een bijbeltje, foto's, briefpapier.
persoonlijke items.
Wellicht portomonnee, maar die zullen ze wel vaker in de jas/broek zak meegenomen hebben.
Sommigen een bijbeltje, foto's, briefpapier.
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
-
- Lid
- Contacteer:
- Stijn
- Lid
Dat 'rood rond ding' waar jij het over hebt is een geelkleurige (maar soms ook rood en/of bruinkleurige) boterdoos van bakeliet die 9 van de 10 keer niet gestempeld is.
De inhoud van een Duitse broodzak/brotbeutel kan bestaan uit onder andere: Naaigerei, scheergerei, proviand (uitgereikte chocolade bijv.) bestek, geweerreinigingsset (Mauser K98k bijv.), schoensmeer, stofbril en ga zo maar door. Zeker aan het einde van de oorlog nam men het niet meer zo nouw met de maatstaven en werden voorschriften nog wel eens aan hun laars gelapt. Daarom werd er vaak gewoon vanalles ingestopt.
De inhoud van een Duitse broodzak/brotbeutel kan bestaan uit onder andere: Naaigerei, scheergerei, proviand (uitgereikte chocolade bijv.) bestek, geweerreinigingsset (Mauser K98k bijv.), schoensmeer, stofbril en ga zo maar door. Zeker aan het einde van de oorlog nam men het niet meer zo nouw met de maatstaven en werden voorschriften nog wel eens aan hun laars gelapt. Daarom werd er vaak gewoon vanalles ingestopt.
-
- Lid
- Contacteer:
Beste Stijn, waarom zo brutaal? Op een rustige manier kan men ook veel gedaan krijgen. Als je wat op beurzen rondkijkt, bv. Stuttgart, vind je die boterpot MEESTAL in het ROOD, geel en bruin zijn zelden te vinden, daarom haal ik deze kleuren in mijn post ook niet aan.
Vriendelijke groeten,
Jr.
Vriendelijke groeten,
Jr.
Gezocht: alles m.b.t. General der Gebirgstruppe en RKT Kress, Hermann.
CAME FROM OLD LADY IN VILLAGE: Latvian E-Bay seller.
ZENA
CAME FROM OLD LADY IN VILLAGE: Latvian E-Bay seller.
ZENA
- Stijn
- Lid
Brutaal? Dan heb ik zeker wat gemist?
Ik wil alleen maar zoveel mogelijk bruikbare informatie geven.....
Sorry als ik onaardig overkom, maar ik stoor mij de laatste tijd nogal aan hoe het forum door 'leken' gebruikt word (wat niet wil zeggen dat ik iedereen automatisch leek vind, dus voel je niet aangevallen).
Ik vind de kwaliteit van het forum de afgelopen anderhalve maand behoorlijk achteruit gegaan, maar ik merk dat ik nu off-topic ga.
Met oprechte groet,
Stijn
Sorry als ik onaardig overkom, maar ik stoor mij de laatste tijd nogal aan hoe het forum door 'leken' gebruikt word (wat niet wil zeggen dat ik iedereen automatisch leek vind, dus voel je niet aangevallen).
Ik vind de kwaliteit van het forum de afgelopen anderhalve maand behoorlijk achteruit gegaan, maar ik merk dat ik nu off-topic ga.
Met oprechte groet,
Stijn
- Dodo
- Lid
bedankt dat je degenen die willen leren ook een kans geeft...En om meteen te roepen dat de kwaliteit van het forum meteen achteruitgaat. De zgn. experts blijven ook. Of ze zijn bang dat de kwaliteit achteruit gaat, Stijn.Stijn schreef:Brutaal? Dan heb ik zeker wat gemist?
Met oprechte groet,
Stijn
"Een leek"
(overigens werd "leek" gebruikt voor iemand die geen latijn kent. Dus eigenlijk ben ik geen "leek")
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
- Stijn
- Lid
- Dodo
- Lid
bedankt dat je er enige 'aandacht' aan besteed en je woorden terug neemt. Waarschijnlijk ben ik niet de enige die hier zo over denkt. Anders vertrek ik maar...Stijn schreef:Wat jij wil jongen!