Het betreft één dubbel bed (hoogslaper) en een gewoon, enkel bed. Op de foto's staan ze jammer genoeg niet meer samengebouwd, maar gewoon los op de zolder, totdat ik plaats en tijd heb om ze weer samen te bouwen. Ooit stonden ze gemonteerd op zolder, maar ze namen wat te veel plaats in toen ik de zolder extra wilde isoleren en afwerken.
Toen ik ze vond, hadden de bedden jaren buiten onder een afdakje gestaan en ik heb ze meteen twee maal goed behandeld tegen houtworm, want zoals op de foto's te zien is, hadden die beestjes op sommige plaatsen goed huis gehouden; gelukkig is de stevigheid niet uit het hout. Ik laat de gaatjes zoals ze zijn en ben dus niet van plan om ze op te vullen. Voor de rest is alles aan de bedden origineel. Zo'n dingen vinden geeft mij als verzamelaar enorme voldoening. Ik heb ze mee naar huis genomen op het dak van mijn auto ... ik herinner me nog dat ik heel wat bekijks had langs de snelweg ... mijn vrouw verklaarde me gek, maar dat was de eerste keer niet en het zal zeker ook niet de laatste keer zijn