Originele helm?
- Daan S.
- Lid
Originele helm?
Is dit een originele helm? Hij is van de SS en de verkoper zegt van wel, maar de prijs lijkt mij veel te goedkoop! Hier de link;
SS helm
SS helm
-
- Lid
- Contacteer:
Aan de hand van dat fototje te zien is de decal fake, alsook de helm. Kan je hem betere foto's vragen? Want van alleen dat fototje een mening geven over de gehele helm is het wat moeilijk.
Sorry,
Junior.
Sorry,
Junior.
Gezocht: alles m.b.t. General der Gebirgstruppe en RKT Kress, Hermann.
CAME FROM OLD LADY IN VILLAGE: Latvian E-Bay seller.
ZENA
CAME FROM OLD LADY IN VILLAGE: Latvian E-Bay seller.
ZENA
-
- Lid
- Contacteer:
- Roel R.
- Lid
- Contacteer:
- earlymb
- Moderator
- Ontvangen: 28 keer
- Contacteer:
Er staat dat er een origineel binnenwerk in zit en dat de kleuren origineel zijn. Dat kan dus ook betekenen dat er een goed repro binnenwerk in zit en dat hij opnieuw geverfd is in de correcte kleur. Ook staat er niet bij dat de decals origineel zijn, alleen dat ze voor 99% aanwezig zijn. Als dit alles echt origineel uit WO2 zou zijn zo de verkoper dat wel duidelijk in de advertentie zetten, en hem ook op een wereldwijde veilingsite zoals ebay zetten. Daarom denk ik dat de pot inderdaad Duits WO2 is, en misschien het binnenwerk ook. Verf en decals lijken me twijfelachtig. Er staat namelijk nergens dat deze ook inderdaad UIT WO2 stammen (verf kan gloednieuw zijn en toch de originele kleur hebben). Als je serieuze interesse hebt zal je dus een afspraak moeten maken om de helm persoonlijk te inspecteren. Wil de verkoper dat niet dan zegt dat in ieder geval al genoeg.
MVG
David

MVG
David
- Sbas
- Lid
''Onderbouw jullie meningen. En geef niet je mening als je er niets van af weet. Anders heeft niemand er iets aan.
Dit "bericht" is niet aan iemand speciaal gericht maar zou de gehele verzamelsectie ten goede komen!''
HELEMAAL MEE EENS!!!
Dat weerhield mij al de tijd om lid te worden van dit forum, sorry dat ik het zeg, maar aan al1 maar suggereren heeft niemand wat, dat kan iedereen!
MVG Sbas
Dit "bericht" is niet aan iemand speciaal gericht maar zou de gehele verzamelsectie ten goede komen!''
HELEMAAL MEE EENS!!!

Dat weerhield mij al de tijd om lid te worden van dit forum, sorry dat ik het zeg, maar aan al1 maar suggereren heeft niemand wat, dat kan iedereen!
MVG Sbas

- Daan S.
- Lid
Het is niet mijn bedoeling de helm te kopen, maar ik wilde gewoon jullie mening horen. Mijn mening is dat het geen Originele SS helm is, was dit wel het geval was deze minstens 1000 euro geweest. Of de pot en binnenwerk origineel is weet ik niet, zou wel zonden zijn als dit wel was en is verprutst met een neppe decal.
-
- Lid
- Contacteer:
- gilles
- Lid
- Peter M
- Lid
- Den
- Lid
Hallo
Deze helm is geheel na-oorlogs in elkaar gezet. Je hoeft alleen maar naar de prijs te kijken om dit te weten. Tegenwoordig weet iedereen wel dat je meer voor een SS helm kunt vragen en na een snelle zoekactie op het internet zie je snel dat een prijs rond de €2000 normaal is.
De verf is net als andere zeiden na-oorlogs. Er zijn geen gebruiks sporen op de helm aan te treffen. (na 60 jaar)
Zover ik kan zien is het SS decal ook nep. Uitgaand van deze 2 dingen zou ik er niet van uitgaan dat het binnenwerk goed is.
Dit is een zeer duidelijke nep-helm.. Jammer genoeg zijn ze niet allemaal zoals deze
Gr.
Dennis
Deze helm is geheel na-oorlogs in elkaar gezet. Je hoeft alleen maar naar de prijs te kijken om dit te weten. Tegenwoordig weet iedereen wel dat je meer voor een SS helm kunt vragen en na een snelle zoekactie op het internet zie je snel dat een prijs rond de €2000 normaal is.
De verf is net als andere zeiden na-oorlogs. Er zijn geen gebruiks sporen op de helm aan te treffen. (na 60 jaar)
Zover ik kan zien is het SS decal ook nep. Uitgaand van deze 2 dingen zou ik er niet van uitgaan dat het binnenwerk goed is.
Dit is een zeer duidelijke nep-helm.. Jammer genoeg zijn ze niet allemaal zoals deze

Gr.
Dennis
- Stijn
- Lid