Beste (de meeste toch) jonge verzamel kerels.
Zoals beloofd zal ik hier mijn laatste aankoop posten.
Een M40 Single decaled Heer Helm in zeer zeldzaam goeie staat. Deze helmen worden beschouwd zeer moeilijk te vinden, jaja verschiet niet misschien wel "NOG" moeilijker dan SS helmen. Worden de dag van vandaag ook zeer veel nagemaakt. Maar ik heb het geluk gehad om er een'tje te vinden "OUT OF THE WOODWORK" zoals ze zeggen. Deze wire helm heeft het kleine mazen type net. De helm zelf is een reissued => hij is herschilderd, das zichtbaar doordat de wire dezelfde kleur als de helm draagt, en ook aan de decal, er is volgens mij errond geschilderd.
De liner is in zeeeer goeie staat met de size stempel erop. De helm zelf is gemarkeerd door EF 64.
Er is veel geweten van deze helm. Nl.: Deze helm werd door een canadees vanuit Oostende (België) meegebracht naar England. Daar heeft hij lang in een cafe gehangen als oorlogstroffee. Na enige tijd werk hij in de kelder van de cafe bewaard. 28 jaar geleden moest de vorige eigenaar van deze helm de kelder van diezelfde cafe opruimen en vond deze helm. Hij micht hem voor enkele zweetdruppels

Het hoeft natuurlijk niet gezegd dat ik enorm content ben met deze helm. Heb er veel werk aan gehad (en niet alleen werk maar ook veel poen) om hem hier te krijgen maar het is mij gelukt