Feldfernsprecher 33
- Michael
- Lid
- Contacteer:
Feldfernsprecher 33
Dit heb ik gisteren gekocht:
(Ik heb al altijden een veldtelefoon willen hebben )
Wat kunnen jullie me er allemaal over vertellen.
Kunnen jullie messchien wat sites geven over hoe hij technisch in elkaar zit.
Wat is ie waard?
Hoe wert ie?
Groetjes Michaël
(Ik heb al altijden een veldtelefoon willen hebben )
Wat kunnen jullie me er allemaal over vertellen.
Kunnen jullie messchien wat sites geven over hoe hij technisch in elkaar zit.
Wat is ie waard?
Hoe wert ie?
Groetjes Michaël
- Michael
- Lid
- Contacteer:
- Michael
- Lid
- Contacteer:
- Michael
- Lid
- Contacteer:
- Peter M
- Lid
Als je niet weet wat ermee te doen, maak er dan zo'n display van: http://www.wo2.nl/gallery/details.php?image_id=660
- gilles
- Lid
- Stijn
- Lid
Wat ik je kan vertellen is dat hij van bakeliet gemaakt is
Als het goed is zijn de meeste onderdelen met een WaA code gestempeld. Als dit niet zo is dan zou je wel eens een veldtelefoon uit een ander land op de kop kunnen hebben getikt. Ik weet namelijk dat er andere legers waren die precies dit model gebruikte. Aan de bordjes in de deksel te zien heb je wel een goeie. De prijs is zeer netjes aangezien deze vaak duurder zijn. Als ik mij niet vergis rond de 50 euro. Er hoort een slinger bij te zitten waarmee je een dynamo achtige accu oplaad door eraan te slingeren met de slinger. De slinger moet je in het gat aan de zijkant stoppen. Hierdoor krijgt het (plaatselijke) hoofdkwartier een bericht binnen dat er gebeld wordt.
Groet Stijn
Als het goed is zijn de meeste onderdelen met een WaA code gestempeld. Als dit niet zo is dan zou je wel eens een veldtelefoon uit een ander land op de kop kunnen hebben getikt. Ik weet namelijk dat er andere legers waren die precies dit model gebruikte. Aan de bordjes in de deksel te zien heb je wel een goeie. De prijs is zeer netjes aangezien deze vaak duurder zijn. Als ik mij niet vergis rond de 50 euro. Er hoort een slinger bij te zitten waarmee je een dynamo achtige accu oplaad door eraan te slingeren met de slinger. De slinger moet je in het gat aan de zijkant stoppen. Hierdoor krijgt het (plaatselijke) hoofdkwartier een bericht binnen dat er gebeld wordt.
Groet Stijn