Uitrusting duitse soldaat

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Gebruikersavatar
kevin15
Lid
Berichten: 297
Lid geworden op: 26 jul 2011, 17:37

Re: Uitrusting duitse soldaat

Bericht door kevin15 »

ammo schreef:Ik denk dat deze foto in Doetichem genomen is , zal het ff nakijken (School Oosseld)
Zat iki zelf ook al aan te denken maar het is achter het oude postkantoor in terborg.
Dat kleine huisje aan de rechterkant is nu het vvv gebouw.
Gebruikersavatar
Bas ww2
Lid
Berichten: 1600
Lid geworden op: 14 nov 2011, 16:14
Locatie: Den Haag/leidschendam

Re: Uitrusting duitse soldaat

Bericht door Bas ww2 »

Tja boeken zijn duur, maar rekenen maar eens uit hoeveel het je bespaart als je kleine, en grote, miskopen kan vermijden door een goed boek?
De basic's zijn vast op internet te vinden maar een heel boek zal je niet snel tegen komen, copyright, het is slim om gewoon een deel van je budget opzij te zetten voor boeken. Een stuk beter dan geld te verkwanselen aan miskopen en "net-niet" items.
altijd opzoek naar FLAK items
Gebruikersavatar
Tim98
Lid
Berichten: 53
Lid geworden op: 22 jul 2013, 00:14

Re: Uitrusting duitse soldaat

Bericht door Tim98 »

Waren seinpistolen ook gewoon verdeelt over troepen? of hadden alleen bepaalde troepen zoals van de luftwaffe of troepen met hogere rangen deze wapens?
Gezocht spullen en foto's uit omgeving Deventer ook informatie over waar ik met de detector zou kunnen zoeken
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: Uitrusting duitse soldaat

Bericht door Erik »

Zonder al te veel te weten over de exacte organisatie binnen de Wehrmacht: seinpistolen zijn in handen van degenen die over een troep, groter dan een groep, bevelvoeren in het veld. Je komt dan snel op de pelotons- en compagniescommandanten. Een seinpistool namelijk maakt deel uit van de bevelscommunicatie; je geeft er opdrachten (berichten) mee door.
Ik kan mij voorstellen dat de pels- en ciescommandant standaard zo'n ding met zich meevoerden en dat voor speciale opdrachten gekeken werd wie zo'n ding nog meer nodig had. Bijvoorbeeld een vooruitgeschoven post, een bepaalde soort patrouille etc.
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Plaats reactie