Een zomeruitvoering van de Feldbluse met op de linkerarm de zeldzame BEVO armadelaar.
Verder een zomeruitvoering van de Overjas.
Beide van dezelfde stof gemaakt.

Genoegsander vw schreef:wow, prachtig; wat betaalde je?
Ik heb enkele Polizeimessen gehad maar over de tijd weer verkocht om andere dingen te kunnen bekostigen. Op dit moment heb ik nog niet de drang weer die kant op te gaan met mijn verzameling..........maar in de toekomst zullen er zeker wel enkele Polizei-messen etc weer aan mijn verzameling worden toegevoegd.dutchknife schreef:mooi ernst, wat heb jij zoal als polizei degens en seitengewehrs? ik probeer de periode 1933-45 kompleet te krijgen, en kom tot de ontdekking dat dit er nogal wat zijn. ben wel bezig met een lange polizeibajonet, met een adelaar, maar ook een imperial clampshell erop, maar ik moet eerst nog foto's verkrijgen. verder zoek ik de korte sabels van de pre-NS tijdperk, ook heb ik een m1989/05 bajonet op het oog met plozie markeringen, kost nu nog 60 euro, koopje toch?
Er zitten inderdaad geen schouderstukken op maar deze hebben er tot een zeker moment in tijd wel opgezeten. Deze zijn echter reeds tijdens de oorlog verwijderd. De reden daarvoor weet ik niet.mooyman schreef:Inderdaad bijzonder mooie aanwinsten Ernst, vooral het uniformjasje spreekt me erg aan.
Zo te zien zitten er geen schouderstukken op, hebben die er nooit op gezeten of zijn er nog sporen dat er inderdaad schouderstukken hebben gezeten?.
Er is geen bewijs van scheuren of anderszins slordig verwijderen. De lussen voor de schouderstukken zijn met aandacht en zorg verwijderd.Harsha schreef:Was dat niet dat de amerikanen ofzo die eraf scheurden dat ze 'oneervol ontslagen' waren?