JaComrade schreef:Daarmee wil je zeggen dat anderen dat minder hebben is dat af te meten via een forum?
Helmen werden amper gedragen?
Volgens mij was dat verplicht tijdens aanvallen en in onrustige frontsectoren, je was ook gek om op dat moment voor comfort te kiezen in plaats van voor beveiliging.
Zo'n beetje alle foto's die jij blijkbaar als bron hebt zijn achter het front genomen, dus is dat ook niet echt een goede graadmeter hoe het nou was in de voorste gelederen.
Ik heb wel een keer of twee speciale verloven gezien, waarop stond dat een soldaat in kwestie geen helm of hoefde vanwege gezondheidsredenen, maar dat zullen er vast niet veel zijn geweest

Lekker eigenwijs doen prima en vooral geloven in de regeltjes het was verplicht dus men droeg de helm als men het niet zeker wist sloeg men tijdens een grote slag gewoon even het boekje na of het wel mocht.
Ik heb niet gezegd dat er totaal geen helmen werden gedragen maar tijdens de winter meer petten.
Waar komen al die verwijzingen toch vandaan naar de regeltjes , de regels werden in het begin van de oorlog best strak nageleefd maar hoe later in de oorlog hoe minder dat werd gedaan genoeg foto bewijs voor .
En men koos wel degelijk voor comfort cq stijl boven veiligheid , vooral officieren droegen tijdens gevechten gewoon hun schirmmutze of m43 dit geld trouwens ook voor de onderofficieren .
De voorkeur ging dan vaak uit naar de crusher .In de link die ik vermelde zie je ook gewoon front foto's ook werd er niet altijd gevochten dit wisselden soms sterk per dag .
Overigens respecteer ik ieder zijn mening maar het constant verwijzen naar regels raakt kant nog wal omdat men zich er gewoon niet aan hield .