Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Hij heeft en 25 jaar trouwe dienst medaille en een KvK 2de klasse met zwaarden. Het zou leuk zijn moest je kunnen lezen wat er boven zijn politzei embleem op z'n mouw staat. Die medaille daar onder heb ik geen idee van.
Lintjes: KVK2 (m. zwaarden) en een lange dienst (waarschijnlijk Polizei trouwe dienst 18 of 25 jaar)
Medaille op de borst is mij onbekend. zal wel iets uit de Länder-tijd zijn of iets Freikorps oid.
Sabel die hij draagt is model Prinz Eugen. Is dus niet het Polizei-sabel die in 1938 werd ingevoerd. Deze oudere modellen werden regelmatig doorgedragen.
In de hand voorschrift groene handschoenen.
Uniform is trouwens geen waffenrock. Is het standaard Dienst-tuniek naar model april 1936.
Draagt lange rechte broek met groene bies in de zoom (waarschijnlijk groen, afgaande op overige tint-verschillen in de foto)
PS. vrij standaard Polizei studio portret. Mocht je deze ooit verkopen dan wil ik m wel van je overnemen
Gezocht: Militaire objecten, documenten, foto's uit en over de stad Kampen (Overijssel) en de kleinere kernen.
-- Kampen -- IJsselmuiden -- Grafhorst -- Wilsum -- 's Heerenbroek -- Zalk & Veecaten -- Kamperveen --
sander vw schreef:ik dacht dat al de mouwen omgplooit zij het een waffentrock was
nu weet ik weer wat bij
ik dacht dat als de mouwen omgeplooidt zijn het een Waffenrock was.[/i]
JUNIOR, please, stop met deze idiote stomme opmerkingen om je posts op te krikken! Dit geldt niet alleen voor op dit forum maar ook op een ander (je weet wat ik bedoel), ik heb het je al vaak gezegt, maar nu ben ik het beu! Heb jij echt niets anders te doen? Nu weet ik waarom ik je van m'n msn had afgezwierd
Ja inderdaad, ik vind 't ook een beetje irri worden elke keer, ook ging iedereen verbeteren bij me site, wat boeit 't nou, ik weet echt wel hoe ik het moet schrijven op school hoor.
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience