M42 Helm kopen
-
- Lid
M42 Helm kopen
Hallo,
Weet iemand waar ik een originele M42 helm kan kopen.
Worden ze ook veel aangeboden op beurzen? of moet je dan extra goed oppassen dat het wel een originele is.
het is namelijk mijn eerste Duitse helm die ik dan ga kopen.
heb wel wat info op gedaan over de replica's op dit forum en naslag werk maar toch heb ik nog nooit een originele vast gehouden
Alvast bedankt
Weet iemand waar ik een originele M42 helm kan kopen.
Worden ze ook veel aangeboden op beurzen? of moet je dan extra goed oppassen dat het wel een originele is.
het is namelijk mijn eerste Duitse helm die ik dan ga kopen.
heb wel wat info op gedaan over de replica's op dit forum en naslag werk maar toch heb ik nog nooit een originele vast gehouden
Alvast bedankt
-
- Lid
Re: M42 Helm kopen
bedankt voor de link.
Maar kan je het binnenwerk makkelijk vervangen voor een grotere maat deze is te klein voor me
Maar kan je het binnenwerk makkelijk vervangen voor een grotere maat deze is te klein voor me
- patrickh
- Lid
- Gegeven: 84 keer
- Ontvangen: 58 keer
Bij een originele helm het originele binnenwerk vervangen is geld weggooien, kun je beter een lege helmschaal kopen, en daarin de liner doen die je goed zit.
-
- Lid
Je wilt een originele helm, maar je wilt er een groter binnenwerk in zetten zodat je hem past.
Dan rijst bij mij de vraag wat wil je er mee doen dan?
Winkelen of zo?
Dan rijst bij mij de vraag wat wil je er mee doen dan?
Winkelen of zo?
Mvg/Best regards, Sipke
-
- Lid
- Gegeven: 1 keer
- Ontvangen: 3 keer
Wat maakt dat nu uit wat die persoon er mee wil doen? Een van de weinig dingen die ik weet van Duitse helmen is dat er veschillende maten zijn, dat staat in de schaal ingeslagen. Een echte aanrader voor Duitse helmen liefhebbers is: http://www.walhalla.se , daar kun je veel te weet komen over Duitse helmen. Om je eens te kunnen orienteren kun je ook hier eens kijken: http://www.ebay.de/sch/Helme-Kopfbedeck ... ition=3000Haplo schreef: Dan rijst bij mij de vraag wat wil je er mee doen dan?
Winkelen of zo?
Moet hij ook zelf weten, maar als iemand een originele helm in zijn maat wil hebben, of zoals hij zelf aangeeft een ander binnenwerk in zetten, krijg ik daar een iets ander beeld bij dan een verzamel beeld.
Mvg/Best regards, Sipke
-
- Lid
ik wil hem uiteindelijk ook gaan gebruiken voor reenactment maar daar ben ik nog mee bezig dus vroeg ik me het af of je makkelijk aan originele kan komen maar als het reenactment niks word dan vervang in natuurlijk die binnenkant niet
Met een origineel ( in goede originele staat) vervang je zowiezo het binnen werk niet.
Neem dan een helm die al verkloot is.
Neem dan een helm die al verkloot is.
Mvg/Best regards, Sipke
- peanut
- Lid
Naar mijn weten zijn er genoeg repro helmen te vinden die prima volstaan voor re-enactment. Vraag anders eens op het re-enactment forum, daar kan men je wel verder helpen.
http://www.re-enactmentforum.nl/
http://www.re-enactmentforum.nl/
Hört ihr unseren schritt!
Falschirmjäger, waffenträger alle müssen mit, bleibe auch du nicht zurück!
Falschirmjäger, waffenträger alle müssen mit, bleibe auch du nicht zurück!
- Erik
- Beheerder
- Gegeven: 7 keer
- Ontvangen: 51 keer
Zo te horen doe jij niet zoveel met 're-enactment'. Heb je wel eens met een uitbeelder "Duits WO2" gesproken over dit onderwerp?peanut schreef:Naar mijn weten zijn er genoeg repro helmen te vinden die prima volstaan voor re-enactment.
Voor zover ik weet staan de meeste Europese Duits-uitbeeldende groepen een repro-helm niet toe. Reden is dat de originelen (schalen) voor weinig geld goed te vinden zijn en met weinig moeite voorzien kunnen worden van een goede Innenfutter. Repro is goed voor de film.
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
"Oh dear. How sad. Never mind."
- hajos
- Lid
trouwens waarom een dure repro kopen als een origineel vaak goedkoper is?
Vooral met Duits, is een losse schaal het begin, je moet toch het binnenwerk naar je eigen maat zetten (tenzij je een voorliefde hebt voor koppijn)
Origineel binnenwerk eruit, schuren schilderen nieuw binnenwerk er in en klaar ben je (in hele simpele stappen)
Vooral met Duits, is een losse schaal het begin, je moet toch het binnenwerk naar je eigen maat zetten (tenzij je een voorliefde hebt voor koppijn)
Origineel binnenwerk eruit, schuren schilderen nieuw binnenwerk er in en klaar ben je (in hele simpele stappen)
"Door een voltreffer sneuvelde 1 man, werd een tweede zwaargewond terwijl de stukscommandant licht werd gewond. Overigens geen bijzonderheden."
Commandant 2-III-8 R.A. de Kapitein, (w.g.) J. van Konijnenburg over 12 en 13 mei 1940
Commandant 2-III-8 R.A. de Kapitein, (w.g.) J. van Konijnenburg over 12 en 13 mei 1940