Ik wilde graag aan jullie vragen of Luftwaffe leerwerk zoals
patroontassen ,bajonetfrogs,koppelriemen altijd bruingekleurd leer is.
Of kwam gewoon de zwarte kleur ook bij de luftwaffe voor.
Ben benieuwd naar jullie reacties.
Gr Peter
Luftwaffe leerkleur
- Kugelblitz
- Moderator
- Gegeven: 6 keer
- Ontvangen: 10 keer
Re: Luftwaffe leerkleur
Beide kleuren zijn toegestaan, afhankelijk van de periode die je wilt uitbeelden/verzamelen. Als ik het wel heb was al het leerwerk van de Luftwaffe voor 1939 bruin van kleur, maar kwam tijdens de oorlog het bevel bruin leerwerk zwart te maken. De precieze datum staat me even niet bij. Al het leerwerk dat vanaf die tijd uit de fabriek rolde was dan ook zwart.Peter pernis schreef:Ik wilde graag aan jullie vragen of Luftwaffe leerwerk zoals
patroontassen ,bajonetfrogs,koppelriemen altijd bruingekleurd leer is.
Of kwam gewoon de zwarte kleur ook bij de luftwaffe voor.
Ben benieuwd naar jullie reacties.
Gr Peter
Veel Luftwaffe officieren bleven echter hun bruine items dragen, terwijl de manschappen grotendeels wel gehoor moesten geven aan het zwart maken van hun spul.
Als je dus een vroege/vooroorlogse set/soldaat wilt neerzetten, dan is het mooi om voor bruin te gaan. Dit kost echter ook een stukje meer. Zwart is echter ook prima en geheel 'historisch verantwoord' als je voor een oorlogse uitbeelding gaat en bovendien een stuk goedkoper.
Groet, Kugel!
Laten we het vooral gezellig houden!
- Jasper J
- Lid
Re: Luftwaffe leerkleur
Bruine items zijn gewoon gedragen tot einde oorlog soms zelfs mixen van bruine riem met zwarte patroontassen etc er kwam uiteraard wel meer zwart spul bij omdat dat de enige kleur was die nog gemaakt werd.
Aude Audenda