vraagje

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
meneer van Zanten
Lid

vraagje

Bericht door meneer van Zanten »

Wie weet wat dit is en waar het vandaan komt?
Onlangs gekregen.
Maar kan het niet vinden wat het is wat het vandaan komt!
Thanx
Bijlagen
20150920_001027.jpg
svdwal
Lid
Gegeven: 1 keer
Ontvangen: 4 keer
Contacteer:

Re: vraagje

Bericht door svdwal »

Beste,

Wat het is lijkt mij in ieder geval wel duidelijk, het is een eerste hulp kist(je).
Sluiting en materiaal doet vermoeden dat het enige jaren oud is, maar meer dan dat kan ik helaas ook niet uit de foto halen.

Gr.

Sjoerd
Verzamelaar en uitbeelder van de Nederlandsche mobilisatie periode 1939-1940.
Erik
Beheerder
Beheerder
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Bericht door Erik »

Dit soort verbandtrommels is inderdaad altijd wat moeilijk. In Nederland werden deze dingen uitgegeven door het Groene Kruis en voor de oorlog waren dat hele fraaije trommels! Ogenblikkelijk herkenbaar als interbellum vanwege het mooie drukschrift!
Een hele groffe regel voor kleinere blikken en blikjes is, is dat gefelste randen na-oorlogs zijn. Ik durf niet te stellen dat dat ook automatisch voor de grotere blikken geldt (overigens wel voor Nederlandse koffie- en theeblikken)
Het draadvalslotje verraadt niet meer dan dat het hier om een eenvoudige uitvoering van sluiten gaat. Voor de oorlog waren de sluitingen wat meer ge-avanceerd en daarmee duurder in de productie.
Dit, plus de gefelste rand, doet mij vermoeden dat het een jaren-vijftig trommel betreft.
Let wel: doet mij vermoeden!
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
meneer van Zanten
Lid

Bericht door meneer van Zanten »

Dank jullie wel voor de informatie.
Plaats reactie