Dag leden,
Ik heb een vraagje over de Duitse Polizei-eenheden tijdens WO2.
Ik zie uniformen met groene piping, maar de adelaar op hun linker arm heeft een verschillende kleur...
Ik heb oranje en groene adelaars gezien.
Wat is het verschil?
Ik heb al gehoord van Schutzpolizei, Feldgendarmerie, ... maar ken het verschil niet...
Alvast bedankt,
Willem
Polizei onderdelen
-
- Lid
Polizei onderdelen
Laatst gewijzigd door willietaria op 19 okt 2015, 18:55, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Lid
Re: Polizei onderdelen
Ikzelf heb deze vest gekocht uit 1939...
Ik dacht dat oranje Gendarmerie was, maar ik vind niets terug over de Kragenspiegels.
Deze zijn oranje op groen...
Ik vind ze overal wit op oranje.
Ik dacht dat oranje Gendarmerie was, maar ik vind niets terug over de Kragenspiegels.
Deze zijn oranje op groen...
Ik vind ze overal wit op oranje.
- Jan Klaassen
- Lid
Ik geloof eerlijk gezegd niet dat de combinatie klopt - oranje wapenkleur, maar wel groene biezen rond kraag en bij de knopen?
Je hebt inderdaad verschillende kleuren adelaars, bijvoorbeeld het bijna-roze van de Feuerschutzpolizei, het oranje van de Gendarmerie (overigens niet te verwarren met de Feldgendarmerie), het groen van de Schutzpolizei en het richting bordeaux gaande van de Gemeindenpolizei. Officieren hadden overigens altijd een zilveren adelaar op de mouw.
Je hebt inderdaad verschillende kleuren adelaars, bijvoorbeeld het bijna-roze van de Feuerschutzpolizei, het oranje van de Gendarmerie (overigens niet te verwarren met de Feldgendarmerie), het groen van de Schutzpolizei en het richting bordeaux gaande van de Gemeindenpolizei. Officieren hadden overigens altijd een zilveren adelaar op de mouw.
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
-
- Lid
Ik kan ook niets terugvinden over de Kragenspiegels...
Oranje op groen
Willem
Oranje op groen
Willem
- michiel01
- Lid